بودجه نظام تعلیم و تربیت در دولت تدبیر و امید، ۱۰۰ درصد افزایش یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در  مراسم تقدیر از معلمان، در شهرستان چناران حضور یافت.
سیدجواد حسینی در این مراسم با اشاره به محدودیت و مشکلات پیش روی دولت تدبیر و امید، گفت: حقوق معلمان در این دولت  بیش از 100 درصد و بودجه نظام تعلیم و تربیت نیز 100 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید علیرغم همه محدودیت و مشکلات مالی، خدمات ارائه شده به معلمان نسبتا قابل قبول بوده و حقوق آن‌ها از میانگین یک میلیون و 150 هزار تومان به دو میلیون و 650 هزار تومان و 150 درصد رشد بدون اینکه تورم با این رشد شکل بگیرد، افزایش یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای اولین بار در کشور پرده اول رتبه بندی نظام معلمان اجرا شده، حقوق بازنشستگان به صورت یکجا و در کمتر از یکسال پرداخت می‌شود، نظام مشارکت و ساماندهی نیروی انسانی شکل گرفته و بودجه نظام تعلیم و تربیت 100 درصد افزایش یافته است.
حسینی گفت: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه کل کشور در سه سال دولت یازدهم از 9.1 به 11.5 درصد ارتقاء یافته است. اینها گام‌های بزرگی است ولی باید گام های بزرگتری برای ارتقاء رشد، توسعه و سلامت جامعه در این زمینه برداشته شود.
وی عنوان کرد: اگر میخواهیم جامعه ای رشد و توسعه یافته داشته باشیم باید کاری کنیم که آموزش و پرورش به قلب تپنده جامعه تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، مدارس را جعبه سیاه جامعه و کانون تحولات دانست و اظهار کرد: امروز جامعه ما نتیجه دیروز مدارس و فردای جامعه نتیجه امروز مدارس است.
وی ادامه داد: اگر میخواهیم دیوار جامعه را بلند کرده، حد آن را وسعت بخشیده و حرارت آن را افزون کنیم، باید دیوار و منزلت معلمان خویش را افزون کنیم آنگاه رشد و توسعه را به تماشا خواهیم نشست.
حسینی در خصوص حرفه معلمی از نگاه دینی و قرآنی عنوان کرد: در قرآن سه گروه جهادگران و ایثارگران، متقیان، صاحبان علم و اندیشه بر دیگران برتری دارند، که معتقدیم معلمان این سه ویژگی را دارا هستند.
معاون استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از 50 درصد رزمندگان دفاع مقدس را معلمان و فرهنگیان تشکیل می‌دهند و امروز با خوشحالی اعلام می‌کنیم که خانواده‌ای 12 هزار نفری از ایثارگران در آموزش و پرورش حضور دارند.
حسینی تصریح کرد: سه ملاک ذکر شده برتری انسان‌ها در معلمان جمع است و این افراد از این منظر پرچم دار انسانیت، راه رشد، شکوفایی، جهاد و ایثار هستند.
وی در پایان در خصوص رابطه میان حرفه معلمی و تجارب و خرد جهانی گفت: توجه به سرمایه های انسانی به عنوان سرشارترین منبع توسعه و توجه به نظام آموزش و پرورش، بویژه معلمان، در جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *