کلاهبرداری ۱۴۰ میلیون تومانی از طریق سایت دیوار در مشهد

فردی شیاد که از طریق سایت واسطه‌گر دیوار با ترفند فروش اتوبوس یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حمید رزمخواه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته که اهل یکی از استان‌های غربی کشور است مشخص شد این فرد برای خرید یک دستگاه اتوبوس مسافربری از طریق سایت دیوار با فردی که فروشنده یک دستگاه اتوبوس ولو بوده آشنا و پس از صحبت های اولیه با هم در منطقه قاسم آباد شهر مشهد قرار ملاقات گذشته است. در ملاقات حضوری فرد فروشنده عنوان داشته که اتوبوس ۱۵۵ میلیون تومان قیمت دارد که ۵۰ میلیون تومان آن قسط است و در توافق نهایی با یک میلیون تخفیف ۱۰۴ میلیون تومان به صورت نقدی یرداخت می‌کند و مقرر شد که همان روز در محضر به ایشان وکالت کاری بدهد که فرد فروشنده با ترفندی از وی جدا شده و دیگر جوابگوی تلفن آنان نبوده و با استعلام از بانک مربوطه در خصوص اقساط خودرو متوجه می‌شود که اتوبوس دارای ۱۹۳ میلیون تومان قسط است.

سرهنگ رزمخواه تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته پس از چندین روز کار گسترده پلیسی سرانجام محل اختفای متهم را در محدوده بلوار حجاب شناسایی و متهم را در حال تعمیر اتوبوس دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دو همدست متواری متهم خاطر نشان کرد: اتوبوس تا تعیین و تکلیف نهائی در پارکینگ توقیف و متهم برابر دستور مقام قضائی روانه دادسرا شد.

وی بیان‌کرد: متاسفانه علیرغم داشتن کاربردهای خوب در سایت‌های تبلیغ و فروش‌کالا شهروندان بعضاً به این آگهی اعتماد کرده و اقدام به ارسال وجه یا کالا می کنند که مشکلات و دردسرهای زیادی را به دنبال دارد. به شهروندان توصیه می کنیم صرفا به شماره تلفن و آدرس های اعلامی کفایت نکرده و حتعا پس از رویت آگهی های تبلیغاتی با مراجعه حضوری با رویت کالا و در معاملات ملکی و خودرو پس از انجام مراحل قانونی و استعلام به انجام معامله اقدام کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *