از افراد با نیازهای ویژه قهرمان ورزشی می‌سازیم

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: می‌خواهیم از افراد با نیازهای ویژه قهرمان ورزشی بسازیم.
حمیدرضا پوریوسف شامگاه گذشته 14 اردیبهشت ماه در افتتاح دفتر مراکز خراسان رضوی المپیک ویژه ایران که در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح دفتر المپیک ویژه در خراسان رضوی که به همت پروفسور اصغر دادخواه و حمایت مراکز غیر دولتی انجام شده است را باید به فال نیک بگیریم.
وی افزود: می‌خواهیم برای افراد با نیازهای ویژه ورزش قهرمانی ایجاد کنیم و از آنان قهرمانان ویژه بسازیم، 16 سال است که المپیک ویژه فعال است و برای رونق این المپیک باید خانواده‌ها و افراد داوطلب در امور خیریه کمک بکنند و امیدواریم شاهد درخشش افراد با نیازهای ویژه در سطح بین‌المللی باشیم.
پوریوسف خاطرنشان کرد: باید از این لحظه به بعد واژه MR را فراموش کنیم و آن را به موزه توان‌بخشی بسپاریم، در متون علمی به آن ID می‌گویند یعنی کم‌توانی ذهنی و در محاوره انسان‌های با نیازهای ویژه به این عزیزان گفته می‌شود و مانند ما که ممکن است از لحاظ رنگ، قد، وزن، حالت مو و … با یکدیگر تفاوت داشته باشیم، متفاوت بوده و انسان‌هایی با نیازهای ویژه هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: مهم‌ترین هدف از توان‌بخشی یا فرآیند توانمند‌سازی بحث اجتماع‌پذیری و افزایش اعتماد به نفس افراد با نیازهای ویژه است، یکی از مهم‌ترین ابزارها برای افزایش سلامت جسم و روان و هماهنگی ذهن و جسم افراد با نیازهای ویژه، ورزش است.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *