نخستین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال آذرماه در مشهد برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، نخستین همایش بین‌المللی فرآوردههای حلال 22 الی 24 آذر 1396 در مشهد برگزار خواهد شد.

سید جواد حسینی گفت: هدف این همایش علمی بررسی مسائل و خلاءهای پژوهشی در حوزه غذا، دارو، فرآورده های آرایشی بهداشتی و پوشاک حلال در سه محور شریعت، پژوهش و فن‌اوری و اقتصاد است.

وی افزود: اهمیت مسأله استفاده از حلال و آثار آن بر زندگی مادی و معنوی مؤمنان و ابعاد فقهی و دینی آن از یک سو و ضرورت بهره‌گیری از پژوهش‌ها و فن‌اوری‌های نوین در تولید و نظارت فرآورده‌های حلال از سوی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه صادرات و واردات محصولات متعدد با برچسب حلال در حوزه تجارت بین‌الملل و اقتصاد و همچنین سرمایه قابل توجه در گردش در این حوزه در سطح بین‌المللی از دیگر اهداف این همایش می‌باشد.

حسینی افزود:  بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذای استان خراسان رضوی، برگزاری همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال در راستای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام (2017) در دستور کار قرار  گرفته است.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *