انتخابات در ایران، از لحاظ کمی و کیفی بی‌بدیل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ‌از لحاظ کمی‌و کیفی بی‌نظیر و بی‌بدیل است. مشارکت مردم همواره در جریان انتخابات مشارکتی واقعی و پایدار در مقابل مشارکت نمایشی و مقطعی است.

سید جواد حسینی در جمع اعضای شوراهای شهرها و روستاهای استان در مشهد افزود: گاهی شوراهای شهر و روستا در جریان هیجانات سیاسی و انتخابات قربانی می‌شوند زیرا در این مسیر به جای توجه به تخصصهای شهری بیشترین تمرکز بر روی جریان‌های سیاسی است. البته هم اکنون انتخابات شوراها تا حدودی در مسیر واقع نگری در جریان است ولی باید آگاه بود که افراد صاحب تخصص به شوراها راه یابند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار در جامعه نظام شورایی است. شهر نیازهایی دارد که باید متخصصانی از مردم آن را شناخته و برای رفعشان اقدام کنند.

وی افزود: در مجموع از شش هزار و 136 مصوبه پارسال شوراهای شهری در خراسان رضوی 29 درصد مربوط به بخش عمرانی، 28 درصد اقتصادی، 20 درصد فرهنگی و بقیه اجتماعی می‌باشد و این چینش مصوبات بیانگر ورود شوراها در مسیر واقعی است.

وی ادامه داد: در مجموع میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات 62 درصد و در خراسان رضوی 64 درصد و چنین میزان مشارکتی در دنیا کم نظیر است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: البته درصدی نیز در انتخابات مشارکت ندارند که باید با آگاهی بخشی، افزایش رضایتمندی و اعتماد زمینه مشارکت این قشر را نیز فراهم کرد.

وی افزود: تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات منجر به استمرار و استحکام پایه‌های نظام، افزایش قدرت نرم نظام، افزایش وفاق اجتماعی و افرایش آگاهیهای سیاسی می‌شود.

حسینی ادامه داد: در انتخابات رای مردم تعیین کننده صاحب قدرت است. باید قدر انتخابات را دانست زیرا جمهوریت نظام جز از مسیر انتخابات قابلیت تحقق ندارد و باید امور جامعه را به صورت نظام مند، تشکیلاتی و سازمان یافته به مردم سپرد.

وی گفت: شوراهای اسلامی‌شهر و روستا بهترین راه سازمان یافتگی مردم برای دخالتشان در امور کشور است لذا این انتخابات باید پرشور و آگاهانه انجام شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: همه چیز را از دولت خواستن و حجم دولت را گسترده کردن خطای راهبردی است که متاسفانه گرفتارش هستیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *