پدیده پولدار می‌شود

معاون وزیر کشور گفت: بخش دیگری ازتسهیلات کنسرسیوم بانکی در چند روز آینده از سوی بانک صادرات به حساب شرکت پدیده واریز می‌شود.

بابک دین‌پرست روز چهارشنبه بعد از نشست هماهنگی بررسی آخرین وضعیت مجموعه پدیده شاندیز که با حضور استاندارخراسان رضوی و برخی مسئولان کشور در مشهد برگزار شد افزود: دراین نشست موضوع تامین مالی مورد نیاز شرکت پدیده با حضورمدیران عامل و نمایندگان بانک‌های عضو کنسرسیوم بررسی شد.

دین‌پرست خاطرنشان کرد: در این نشست مدیرعامل بانک صادرات اعلام کرد که بانک‌های سپه و شهر نسبت به واریز قدرالسهم معین شده خود به حساب بانک عامل یعنی بانک صادرات اقدام کرده‌اند .

وی گفت: نماینده بانک تجارت نیز عنوان کرد که هیات مدیره بانک تجارت با واریز سهم مربوط به این مجموعه به حساب بانک صادرات موافقت کرده است.

وی افزود: همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار هم، آمادگی خود را برای بررسی مشکلات اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده اعلام کرد.

وی با اشاره به نگرانی تعدادی از سهامداران مبنی بر نبود خریدار سهام که باعث کاهش قیمت سهام شرکت شده است، گفت: بدین منظور قرار شد سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع مهم را به لحاظ فنی و قانونی مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین تاثیر این موضوع در قیمت سهام در کوتاه مدت و نیز تا زمانی که پروژه به رشد اصلی خود برسد، نیز توسط سازمان بورس بررسی می‌شود.
وی، یکی از دغدغه سهامداران را کاهش قیمت سهام در اتاق مبادلات سهام پدیده عنوان کرد و افزود: در این رابطه در نشست امروز مقرر شد سازمان بورس راهکار قانونی خود را برای رفع این دغدغه در چند روز آینده و در کوتاهترین زمان ممکن اعلام کند.

معاون وزیر کشور ادامه داد : در این راستا سازمان بورس مسائلی که توسط بسیاری از سهامداران در خصوص فرآیند فعالیت جاری اتاق مبادلات از نظرعدم امکان خرید و فروش، آنلاین نبودن، عدم هماهنگی، مشکلات فنی و اجرایی عنوان می‌شود، را بررسی می‌کند.

وی افزود : بورس در صورت صحت این موضوع باید نسبت به اصلاح این رویه اقدام و در غیر این صورت نتایج بررسی‌های خود را به صورت رسمی اعلام نماید تا بدین ترتیب این دغدغه سهامداران نیز رفع شود.

وی اظهار کرد: به منظور حل مشکلات این شرکت برنامه ریزی شد حداکثر ظرف مدت یک هفته طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز شرکت پدیده برای هدف گذاری مناسب به نحوی که منجر به افزایش رونق این شرکت، افزایش نرخ سهام و جلب سرمایه گذار در چهارچوب توافقی که با بانک‌های عضو کنسرسیوم شده، مشخص شود.

وی افزود: این طرح‌ها پس از تعیین به ستاد تدبیر اعلام شود ضمن اینکه این ستاد نیز به سرعت نسبت به بررسی طرح‌های پیشنهادی اقدام و نتیجه را اعلام می‌نماید.

دین‌پرست ادامه داد: ستاد تدبیر هم نمایندگانی را برای نظارت دقیق بر فرآیند هزینه کرد اعتبارات تخصیصی از سوی کنسیرسیوم و سایر منابع مالی متفرقه که برای اجرای پروژه در اختیار شرکت قرار می‌گیرد، تعیین می‌کند.

وی گفت: این نمایندگان علاوه بر فرایند هزینه کرد، بر عملکرد شرکت در خصوص انعقاد هرگونه قرارداد با پیمانکاران و سایر طرف‌های قرارداد، نظارت کامل خواهند داشت.
استاندار خراسان رضوی هم در این نشست با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه پدیده شاندیز در مقطعی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات، متوقف شد، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی دستگاه‌های ملی و استانی در قالب ستاد تدبیر، تصمیماتی بر اساس مصالح مردم و منطبق با قوانین و مقررات، اتخاذ شد.

علیرضا رشیدیان گفت: با همکاری موثر تمامی وزارت خانه‌های مرتبط، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، موضوعات و مشکلات بررسی و در جهت رفع آنها اقدام شد.

وی ادامه داد : رسیدن به تصمیم متناسب و قرار گرفتن در وضعیت قانونی کنونی یعنی اخذ پایان کار، روشن شدن تکلیف سهامداران، راه اندازی اتاق مبادلات ونظیر آن، حاصل همراهی و همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها است.

وی ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکلات قانونی و بر اساس آخرین تصمیمات، فعالیت مجدد عمرانی شرکت پدیده، آغاز شود و شاهد رونق این پروژه باشیم.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *