نخستین جشنواره کارآفرینی بین المللی در مشهد برگزار می‌شود

نخستین جشنواره کارآفرینی بین المللی از ویژه برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

مسئول اتاق فکر کارآفرینی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این جشنوراه ۳ گردهمایی بین المللی کارآفرینی را در بر می‌گیرد که با عنوان ساینس تک پلاس به مدت ۵ روز و با همکاری پارک علم و فناوری خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد است.

شاهرخ عربشاهی اظهار داشت: جشنواره کودک و نوجوان کارآفرین در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آذرماه سال ۹۶، جشنواره بانوان کارآفرین در ۱۵ آذرماه و نخستین گردهمایی کارآفرینان بین الملی کشورهای اسلامی و عضو اکو در تاریخ ۱۶ و ۱۷ آذرماه سال ۹۶ برگزار می‌شود.

وی در مورد ضرروت اجرای این برنامه توسط دبیرخانه کارآفرینی “ساینس تک پلاس” تاکید کرد: رویداد ساینس تک پلاس ۲۰۱۷ قصد دارد پلی برای انتقال تجربیات بین کارآفرینان و استارتاپ‌های ایرانی و دیگر کشورهای جهان اسلام برقرار کند.

عربشاهی با اینکه شرکت‌های ساده و نوپا را ایده رشد می‌دهند و به مرحله تجاری سازی می‌رسانند را ” استارت آپ ” می‌نامیم، ادامه داد: استارت آپ‌ها، شرکت‌های دارای ایده‌های برتر و شرکت‌های دانش بنیان در این جشنواره بین المللی حضور دارند.

مسئول اتاق فکر کارآفرینی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: هم اکنون حدود ۵۰۰ جوانان دارای ایده برترو استارت آپ‌ها از کشورهای منطقه دعوت به حضور در این جشنواره شده اند.

عربشاهی در مورد مهمانان خارجی جشنواره  بیان کرد: ۳۰ کشور بین المللی و مهم منطقه نیز در جشنوراه شرکت دارند که از این تعداد ۱۰ شرکت چند ملیتی ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: طبق آمار اتاق بازرگانی در ایران ۶۰۰ شرکت چند ملیتی فعالیت دارد که افزایش شرکت‌های چند ملیتی در ایران هدف برگزاری این جشنواره است.

مسئول اتاق فکر کارآفرینی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: برپایی گردهمایی‌های مذکور به معرفی مشهد مقدس به عنوان قطب استارتاپ‌های جهان اسلام کمک می‌کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *