سرویس‌دهی 1600 دستگاه اتوبوس به شهروندان همزمان با شب‌های قدر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از سرویس‌دهی 1600 دستگاه اتوبوس به شهروندان همزمان با شب‌های قدر خبر داد.

علی اصغر نیشابوری در خصوص سرویس‌دهی به شهروندان در شب‌های قدر بیان کرد: همزمان با شب‌های قدر خیل عظیمی از شهروندان برای شرکت در این مراسم معنوی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که در این راستا سازمان اتوبوسرانی مشهد برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای زائران انجام داده است.

وی افزود: در این راستا شش پایانه موقت در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد شده که این پایانه‌ها شامل چهارراه شهدا به سمت خسروی، چهارراه شهدا به سمت میدان شهدا، میدان بیت‌المقدس مسیر BRT، چهارراه خسروی به سمت چهارراه مدرس، پایانه گمنام و میدان شهدا جنب مسجد گوهرشاد است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: 49 مسیر موقت جهت جا به جایی مسافران از نقاط پرجمعیت شهر به سمت این 6 پایانه موقت ایجاد شده است.

نیشابوری عنوان کرد: در مجموع طی سه شب مراسم قدر 1600 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس کار سرویس‌دهی را تا یک ساعت قبل از سحر انجام می‌دهند.

وی در پایان گفت: در این راستا سه‌شنبه 23 خرداد ماه مصادف با شب اول قدر 502 دستگاه اتوبوس، پنجشنبه 25 خرداد ماه مصادف با شب دوم قدر 596 دستگاه اتوبوس و شنبه 27 خردادماه مصادف با شب سوم قدر 502 دستگاه اتوبوس به شهروندان سرویس‌دهی خواهند کرد.

مدیرعامل این سازمان همچنین از آغاز فعالیت 20 دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده برای معلولان تا 3 ماه آینده خبر داد.

وی با اشاره به دیدار با معلولان مرکز توانیابان در مشهد گفت: با توجه به این موضوع در حال حاضر مناسب‌سازی 20 دستگاه اتوبوس شهری برای معلولان در مشهد آغاز شده که تا 3 ماه آینده وارد ناوگان شهری خواهد شد.

نیشابوری افزود: همچنین در سال 95 قرار داد خرید 633 دستگاه اتوبوس کف کوتاه منعقد گردیده است که در آن امکان نصب رمپ معلولان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: متاسفانه اتوبوس‌های فعال سازمان اتوبوسرانی امکان نصب رمپ ندارد و باید برای آن بالابر نصب شود لذا برخی از این اتوبوس‌ها به بالابر مجهز و به طور اختصاصی برای حمل و نقل معلولان و مراکز مخصوص آنان استفاده می‌شود.

نیشابوری گفت: همچنین از مراکز مخصوص معلولان تقاضا داریم خطوطی که بیشتر مورد استفاده معلولان قرار می‌گیرد به سازمان اتوبوسرانی معرفی تا از این اتوبوس‌ها در این خطوط استفاده شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *