ورود اولین کاروان پیاده به مشهد در ۲۱ تیر

 

سخن گوی جمعیت خدمت گذار به زائران پیاده امام رضا علیه السلام می گوید: مدیران کاروان ها قبل از هر تصمیمی برای راه اندازی کاروان پیاده ،با فرمانداری محل اقامت خود هماهنگ نمایند. 

 

به گزارش روزنامه” صبح امروز” حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار  این رسانه می افزاید: هرساله در دهه ی کرامت و دهه ی پایانی ماه صفر، مشهد میزبان کاروان های زائران پیاده از سراسر کشور و کشور های خارجی است. 

وی بیان می کند: در دهه ی کرامت سال گذشته حدود ۱۰هزار نفر زائر پیاده وارد مشهد شدند که توسط تمام خدمت گذاران پذیرایی شدند. 

رضایی تصریح می کند: به دلیل اینکه بازه ی کاری ما در دهه آخر ماه صفر بیشتر است ،برنامه ریزی گسترده ای برای پذیرایی بین راهی در محور های ورودی به مشهد نداریم،اما تلاش داریم بتوانیم کسانی که قصد تشرف پیاده مشهد را دارنددر مسیر نیشابور متمرکز کنیم، مسیری که بخشی از آن به صورت کنار گذر احداث شده و برای تردد زائران پیاده اختصاص یافته است. 

سخن گوی جمعیت خدمت گذار به زائران پیاده امام رضا علیه السلام اعلام می کند: علاقه مندانی که قصد دارند برای زیارت از این مسیر تشرف داشته باشند می توانند تا ۲۰ تیر ماه باشماره ۰۵۱_ ۴۲۲۲۵۰۶۰تماس بگیرند و در کاروان ” حامیان ولایت ثبت نام کنند. 

رضایی در خصوص تعداد ایستگاه های خدمت رسانی به زائرین می گوید: در مسیر نیشابور و فریمان ۵ ایستگاه، درمسیر سرخس ۳ ایستگاه و در مسیر چناران ۲ ایستگاه برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده است که با هماهنگی در زمان ورود کاروان ها از آنان پذیرایی خواهد شد. 

وی تشریح می کند: به مدیران کاروان ها ابلاغ شده که قبل از اتخاذ هر گونه تصمیم برای راه اندازی کاروان پیاده با فرماندار محل اقامت خود هماهنگ نمایند و تابع نظرات فرمانداران محترم باشند. حسین رضایی در خصوص تعداد افرادی که تا کنون برای تشرف پیاده به مشهد ثبت نام کرده اند تشریح میکند: تقریبا ۱۵۰۰ نفر از نیشابور، ۱۵۰ خانم از فریمان، ۶۸۰ نفر از پالایشگاه سرخس،۳۵۰ نفر از سبزوار، کاروان حرم تا حرم عنبر آباد کرمان ۱۰۰نفر، دوندگان آفتاب ۵۰ نفر، کاروان عراقی ها که از عراق حرکت می کنند۲۰۰نفر و کاروان تهران ۱۲۰ نفر قطعی شده اند. 

وی تاکید می کند: این کاروان‌ها علاوه بر  استفاده  رایگان از خدمات پذیرایی صبحانه، ناهار ،شام و میان وعده و اسکان شبانه از خدمات دارویی و درمانی رایگان همراه با کاروان بهره مند هستند که تامین آن با خیرین و بخش سلامت است. 

وی تبیین میکند: تنها برای هزینه ی برگشت و بیمه زائرین از هر نفر ۱۵هزارتومان دریافت شده که البته هزینه زائر اولی‌ها رایگان است. 

رضایی در پایان سخنان خود بیان می کند: در تمام ایستگاه های خدمت رسانی اورژانس و حلال احمر حضور دارند وامیدواریم شهرداری امسال نیز مانند سال های گذشته برای پذیرایی و خیر مقدم در مبادی ورودی شهر اقدام نماید.

سیده ریحانه موسوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *