صعود هم قطعی نیست!

شنبه شب بود که بعد از شکست دادن استرالیا با نتیجه ۳ برصفر سایت فدراسیون جهانی والیبال در خبری از قطعی شدنصعود ایران خبر داد. این اتفاق برخلاف انتظار همگان بود، اماحتی کارشناسان این رشته هم تصور کردند فدراسیون جهانیدلایلی برای اعلام این خبر دارد و محاسباتی با توجه به بازیهای باقی مانده انجام داده که نشان از صعود قطعی ایران بهمرحله نهایی دارد.

حتی بازیکنان تیم ملی هم این پست فدراسیون جهانی را درصفحه اینستاگرام خود قرار دادند و با تفکر قطعی بودن صعودوارد زمین شدند. شاید همین باعث شد تا ملی پوشان ایرانینسبت به بازی های گذشته با انگیزه کمتری مقابل فرانسه ظاهرشوند و ۳ بر صفر هم شکست بخورند. اما سایت FIVB روزدوشنبه خبر خود را اصلاح کرد و از نزدیک بودن ایران به صعودخبر داد. در واقع خبر قبلی که موضوع قطعی شدن صعود ایرانرا مطرح کرده بود، توسط فدراسیون جهانی اصلاح شد!

ایگور کولاکوویچ در نشست خبری بعد از بازی مقابل فرانسه بهاین موضوع اشاره و از اشتباه بزرگ سایت فدراسیون جهانیانتقاد کرد؛ این در حالی بود که کاپیتان تیم ملی ایران از صعودقطعی به مرحله نهایی صحبت می کرد!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این باره می گوید: « ما به یکپیروزی بیشتر و یا نتایج دیگر تیم ها نیاز داریم تا صعود خود راقطعی کنیم. این یک اشتباه بزرگ از سوی سایت فدراسیونجهانی بود. همه آن ها مدرسه رفتند و ریاضی خواندند و با یکمحاسبه ساده همه چیز مشخص می شود. این اشتباه آن هابوده است. نمی خواهم درباره صحبت های معروف دخالت کنم ودلیل این اشتباه سایت فدراسیون جهانی بوده است

همانطور که کولاکوویچ اشاره کرده، ایران یک پیروزی دیگر برایقطعی کردن صعود خود به مرحله نهایی و حضور در شیکاگونیاز دارد. این در حالی است که شاگردان کولاکوویچ باید هفتهپنجم در بلغارستان با ۳ تیم صربستان، بلغارستان و آمریکاروبه رو شوند. البته یک احتمال دیگر هم وجود داشت که اگرلهستان دیشب برابر ایتالیا شکست می خورد، به عنوان تیمششم دیگر شانسی برای رسیدن به ایران نداشت و به همیندلیل صعود ایران روی کاغذ هم قطعی می شد، اما ازبدشانسی ایران این اتفاق نیفتاد و لهستان ۳ بر ۲ برنده اینبازی شد.

حالا کولاکوویچ و تیمش نباید هفته پایانی را دست کم بگیرندچون امکان هر اتفاقی وجود دارد. ایران حداقل به یک پیروزیدیگر نیاز دارد و این باعث می شود تا شاید کولاکوویچ همهبازیکنان اصلی خود را به بلغارستان ببرد.

اتفاق دیگری که بامداد دوشنبه رخ داد، پیروزی ۳ بر صفربرزیل برابر روسیه بود که باعث شد این تیم بعد از چند هفتهصدرنشینی را از ایران پس بگیرد. فعلا شاگردان کولاکوویچ باداشتن ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز با وجود اینکه از نظر امتیازی بابرزیل برابر هستند،‌ به خاطر یک برد کمتر در رده دوم قراردارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *