چراغ هندبال استان روشن شد

با مشارکت معاونت تربیت بدنی شهرداری مشهد امسال در لیگ دسته اول هندبال کشور نماینده ای از مشهد در این مسابقات حضور خواهد داشت. رییس هیات هندبال استان با بیان این مطلب گفت: امسال با سرمایه گذاری شهرداری در حمایت از ورزش قهرمانی و توجه به شور و نشاط اجتماعی در جامعه طی جلسه ای که با زارعی معاونت فرهنگی و حسن نوری معاونت تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد برگزار شد موافقت گردید که مشهد در لیگ دسته اول کشور نماینده داشته باشد و همچنین تیمی از سبزوار در مسابقات لیگ برتر کشور حضور خواهد داشت و چراغ هندبال استان روشن می شود.

*حمایت شهرداری از تیم مشهد در لیگ دسته اول

جواد زارعی افزود: معاونت فرهنگی شهرداری در این جلسه ابزار تمایل کرد که هندبال رشته ای مفرح و شاد است که انسجام و وحدت تیمی در آن به وضوح دیده می شود و خیل عظیمی از جوانان چه در سطح بانوان و آقایان علاقه مند به این رشته مهیج و هیجانی هستند به همین خاطربا حمایتی که کلایی شهردار مشهد از رشد، توسعه و ترویج  ورزش قهرمانی و همگانی در جامعه دارد تلاش خواهیم کرد از جوانان هندبال مشهد در لیگ دسته اول حمایت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت های شهردرای مشهد یک دوره مسابقات هندبال ویژه جام رمضان خراسان رضوی در 2بخش بانوان وآقایان به میزبانی تربیت بدنی شهرداری منطقه 9مشهددر سالن صیاد شیرازی برگزار که در نهایت در آخرین روز ماه مبارک رمضان با معرفی تیم های برتر پایان یافت.

زارعی یادآور شد: مسابقات جام رمضان استان بزرگداشت استاد محمد جاهدی، با مشارکت معاونت تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر مشهد، در دو بخش آقایان و بانوان در سه رده سنی بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان در سالن شهید صیاد شیرازی شهرداری منطقه ۹ مشهد برگزار شد. در اين مسابقات در بخش آقايان ٨ تيم در رده بزرگسالان، ٣ تيم در رده نوجوانان و در بخش بانوان ٨ تيم بزرگسالان و ٥ تيم در رده نونهالان به رقابت پرداختند که در نهایت در بخش آقایان تیم ستارگان رتبه نخست را کسب کرد و به ترتیب تیم های دانشگاه فردوسی مشهد و هنرستان تربیت بدنی رتبه های دوم و سوم ر ا نیز کسب کردند. در بخش بانوان تیم آکادمی فردوسی به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه فردوسی مشهد و برزین به ترتیب رتبه های دوم و سوم را نیز کسب کردند.

*هیات هندبال متحمل فشار مالی سنگینی شده است

وی در باره مشکلات هیات هندبال استان نیز گفت: هیچ حمایتی از طرف سازمان های دولتی و غیر دولتی طی این چند سال از ما نشده است اما استعدادیابی وآموزش چهره های جوان در سطح نوجوانان و جوانان به نحو مطلوب انجام شده است اگرچه با توجه بهاقدامات بسیار مطلوب و برنامه‌های بسیار در ماه‌هایآتی، این هیات متحمل فشار مالی شده و هزینه‌هایگزافی را بر عهده دارد. اعضای هیات درآمد آنچنانی نداشته و به عبارتی اغلب فعالیت آنها به دلیل علاقه به هندبال است که در جمع ما حضور دارند. سایر هیات‌ها با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مانند آن درآمد خود را تأمین می‌کنند اما این هیات سالنی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ندارد.

زارعی درباره جایگاه هیات هندبال استان در سطح کشور نیز گفت: در نمای ظاهری هیات هندبال استان نشان از این است که چراغ هندبال استان خاموش است اگر چه حضور در مسابقات لیگ کشور می تواند زمینه ای برای رشد و انگیزه ورزشکاران برای ادامه این رشته ورزشی باشد اما ما طی این چند سال توجه بیشتر خود را معطوف به زیر ساخت ها کردیم و دست به پرورش استعداد های جوان مشهد و استان زدیم و به همین خاطر است با وجود این که حامی مالی نداشتیمدر مسابات لیگ کشوری حضوری پررنگ را تجربه نکردیم.

*میتوانیم به روزهای اوج بازگردیم

وی افزود: دعوت از 5بازیکن هندبال استان به اردوی تیم ملی بزرگسالان گواه همین حقیقت است که با وجود کمبودها و پشت سر گذاشتن زمستان سرد و بی روح هیات تلاش مضاعفی را در بحث زیر ساخت ها دنبالکرد. اگر حامی مالی و سرمایه گذار و همچنین خانهاختصاصی برای تمرین داشته باشیم می توانیم بهروزهای اوج در هنبال استان برگردیم و هیچ چیزیکمتر از تیم های مدعی لیگی کشور نداریم با کمی توجه و حمایت باور کنید همچنان امید اول قهرمانی در سطح کشور هستیم و می توانیم تمام افتخارات و عناوین قهرمانی را مجددا باز پس بگیریم.

زارعی خواستار توجه مدیر کل ورزرش و جوانان استان و اعضای شورای شهر به این رشته ورزشی شد و گفت: جوانان علاقمند به هندبال تمام امیدشان به دستان پر محبت شما دوخته شده است. برگزاری مسابقات جام رمضان امسال نشان داد که چهره های خیلی خوبی را می توانیم درقالب تیم مشهد روانه مسابقات لیگ کشور کنیم و نتایج در خور و شایسته ای  کسب کنیم.

وی همچنین از برگزاری دومین اردوى تیم ملى هندبال بزرگسالان با دعوت از 42 بازیکن خبر داد و گفت: از جمع میان این دعوت شدگان 5 بازیکن از خراسان رضوى نیز در اردو حضور خواهند داشت. محمدرضا اورعى، مهرداد صمصامى، مجتبى حیدرپور، یونس آثاری و امید سرپوشى، افراد دعوت شده از خراسان رضوی هستند.

وی در باره کم فروغ بودن هیات هندبال استان در جمع میان هیات های دیگر استان نیز اظهار کرد: هندبال استان این روزها در بخش پایه و استعدادیابی روزهای خوبی را پشت سر گذاشته است اما اگر در لیگ های کشوری کم فروغ ظاهر شدیم به خاطرنبود حامیان مالی تلاش کردیم سرمایه های اندک هیات را در بخش پایه هندبال استان هزینه کنیم اما امسال برخود می بالیم که به اهداف خود دست یافتیم و با سرمایه گذاری در زیرساخت ها امسال خوشبختانه با ورود شورای شهر و شهر داری در حمایت از مسابقات قهرمانی با مذاکراتی که انجام دادیم در مسابقات لیگ دسته اول کشور نماینده ای از مشهد را با قدرت راهی مسابقات خواهیم کرد.

*اسپانسری نداریم

زارعی تصریح کرد: هیات هندبال خراسان رضوی مورد حمایت هیچ اسپانسری نیست، تنها یک اسپانسر در لیگ دسته یک مشکی پوشان و طرقبه شاندیز حضور داشت و یکی از تیم‌ها را حمایت کرد. غیر از آن، هیچ اسپانسری به صورت سالیانه و مطلوب از هیئت حمایت نمی‌ کنند.

خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *