افتتاح نخستین بازار هنرمندان ایران در مشهد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از افتتاح نخستین بازار هنرمندان ایران در مشهد خبر داد.

محمدکاظم دبیری اظهار کرد: این بازار در منطقه پاژ که زادگاه حماسه سرای بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی واقع است و در فاز اول با مساحتی بالغ بر هشت هکتار افتتاح می شود.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با عنوان اینکه فعالیت بازار هنرمندان در ایران تاکنون بی سابقه بوده، گفت: فعالیت بازاری که تنها مختص هنرمندان باشد و مکان و ظاهری متفاوت و در خور شان هنرمندان داشته باشد، به ویژه در حال حاضر و به واسطه میزبانی رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در شهر مشهد بیش از هر زمان دیگر مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه بازار هنرمندان، محلی مناسب و بستری امن برای خرید و فروش آثار هنری، صنایع دستی و محصولات دست ساز است، تصریح کرد: این بازار پلی است برای ارتباط مستقیم میان فروشندگان و خریداران و انجام معاملات در حوزه آثار هنری، صنایع دستی و محصولات دست ساز که می تواند تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصاد فرهنگ و هنر، افزایش تولید سرانه تولید ملی و اشتغال زایی ایفا نماید.

دبیری ادامه داد: در این بازار همه هنرمندان می توانند به رایگان فضایی برای عرضه تولیدات و آثار خود در اختیار بگیرند، همچنین فضای گسترده این بازار امکان برگزاری رویدادهای هنری مانند حراج آثار هنری، همایش ها و … را نیز ایجاد کرده است.

دبیری همچنین عنوان کرد: این دهکده که به همت بخش خصوصی ایجاد شده، دارای جاذبه های گردشگری ورزشی است که می تواند باعث جذب بازدید کننده و گردشگر شده و تبدیل به الگوی مناسبی برای افزایش فضاهای عرضه مستقیم تولیدات هنری در سطح کشور شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *