جنجال سیاوش در جنگ ستارگان

سیاوش یزدانی بازیکن مشهدی را باید نقش اول مهم تریندیدار فصل بدانیم. بازیکنی که در اکثر درگیری‌ها نقش اول راداشت، آتش اختلافات بین دو تیم را شعله ور کرد و حالا باتاثیرگذاری مستقیم در گل پرسپولیس  طعنه ها را به جان خواهدخرید.

جنجال اصلی در ال کلاسیکو ایران بعد از پایان بازی لیگ برتررقم خورد. جایی که در راهرو استادیوم آزادی، سیاوش یزدانیدر حمایت از طرفداران سپاهان فرصت انتقام گیری از سرخ‌هارا به استادیوم نقش جهان و مسابقه نیمه نهایی جام حذفیموکول کرد. او طی مصاحبه‌ای دور از انتظار به نوعی هوادارانسرخ‌های پایتخت را تهدید و به این واسطه پای کمیته اخلاق،شکایت باشگاه پرسپولیس و هم‌چنین کمیته انضباطی را بهماجرا باز کرد تا اینگونه آتش اختلافات شعله ور شود.

*روز موعود فرا رسید

در این بین محرومیت تعلیقی هم برای این مدافع در نظر گرفتهشد اما با توجه به حکم کمیته انضباطی همه چیز در حالتاستندبای قرار گرفت تا این دیدار حساس در جام حذفی باکمترین تلفات برگزار شود. سرانجام روز موعود فرا رسید. هشتمخرداد ماه راس ساعت ۲۱ به دور از حواشی گوناگون خارج ازمستطیل سبز بازی با سوت محمدحسین زاهدی فر آغاز شد. برخلاف هفته‌های منتهی به بازی و هم‌چنین جو ملتهبی که رویسکوها و خارج از استادیوم برقرار بود، داخل زمین همه چیزتحت کنترل قرار داشت و با سوت‌های داور فضای آرامی حکمفرما بود.

تا اینکه ساعت اسکوربورد دیجیتال نقش جهان دقیقه ۴۰ را بههمه نشان داد. آغاز اختلافی دوباره بین دو مدافع وسطپرسپولیس و سپاهان. از سمت راست زمین ضربه آزاد برایشاگردان برانکو به دست آمد و همه در تدارک نواختن اینموقعیت توسط سروش رفیعی بودند. در حالی که دوربین‌هایتلویزیونی نمای بسته صورت رفیعی را نشان می‌دادند آتشتازه‌ای در محوطه جریمه روشن شد. در آن ابتدا فقط نظاره گرنشان دادن کارت زرد توسط زاهدی فر به شجاع خلیل زادهبودیم و بعد از آن نوبت به یزدانی رسید تا کارتی مطابق با رنگپیراهنش دریافت کند.

اما بازپخش صحنه تلویزیونی همه چیز را برای بینندگان روشنکرد. در صحنه ای درگیری لفظی بین سیاوش یزدانی و شجاعخلیل زاده رقم خورد و بعد از آن شماره ۳ سرخ‌ها با لگد به پشتپای شماره ۹۹ زردها را تنبیه کرد که البته رنگ کارت او هم میتوانست قرمز باشد. صحنه‌ای که یزدانی را نقش بر روی زمینکرد و در عین حال از چشم داور دور نماند. بعد از اینکه هر دوبازیکن با کارت زرد جریمه شدند، با توجه به تصاویر موجود بازهم یزدانی دست از تهدید برنداشت و با به کار بردن الفاظ رکیکفضا را متشنج کرد.

این صحنه آغازگر درگیری‌های میدان بود. جایی که نیمکت هردو تیم فضا را برای خود مناسب دیدند تا هر کدام به بهانه حقطلبی و حمایت از هواداران وارد گود شده و گوشه‌ای از درگیریرا به دست بگیرند. جنگی واقعی که سربازانی مثل برانکو و قلعهنویی را به خود دید و بازیکنان را جسور کرد.

*شادی‌ و آرزوهای یزدانی

یزدانی که خود آغاز گر دعوا با شجاع خلیل زاده بود، در نیمهدوم به واسطه کارت زردی که گرفت دست به عصاتر حرکت کردتا اینکه دقیقه ۱۱۵ فرا رسید. او در محوطه جریمه پس ازدرگیری با محسن ربیع خواه به سود تیمش پنالتی به دست آوردو از همین رو به بتمن سپاهانی‌ها تبدیل شد. بازیکنی که کریقبل از بازی را شروع کرد و حالا تیم ۹ نفره‌اش را به حساسترین ضربه سال رسانده بود. اما کاپیتان مهدی کیانی از اینفرصت طلایی استفاده نکرد و در عرض دو دقیقه شادی‌ وآرزوهای یزدانی را همراه با توپ به آسمان فرستاد. در همانلحظه این مدافع از شدت استرس پشتش را به توپ کرده بود وانتظاری جز انفجار بخش زرد استادیوم نداشت اما….

بگذارید جلوتر برویم. دقیقه ۱۲۱ می‌شود و همه در انتظار سوتپایان بازی هستند. پیام نیازمند ضربه سر خطرناک علیپور را بهکرنر فرستاد و تقریبا خیال یاران را راحت کرد. اما در یک رفت وبرگشت توپ در پشت محوطه جریمه به احمد نوراللهی رسید. اوبا پای غیر تخصصی شوت نسبتا متوسطی را شلیک کرد که درمیانه راه سرنوشتش عوض شد. شوت از هافبک سرخ‌ها واشتباه از بازیکنی به نام سیاوش یزدانی. در حالی که گلرسپاهان مسیر توپ را درست تشخیص داده بود، دفع اشتباهمدافع سپاهان این توپ را به طرف دیگر دروازه فرستاد تایزدانی خوابیده بر روی زمین این بار رقص پرچم‌های سرخ برروی آسمان نقش جهان را ببیند.

سرنوشتی تلخ که در عرض پنج دقیقه رقم خورد. او از قهرمانبرای سپاهانی‌ها به عاملی برای حذف تبدیل شد تا یک تنه نقشاول جنگ ستارگان در اصفهان را به دوش بکشد. بازیکنی کهحالا همه دارند درباره او حرف می زنند!

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *