از مشهد تا اوکراین؛ عشق به عکاسی

محمدجواد آبجوشک عکاس جوان مشهدی متولد تیرماه 1376 است که در حال حاضر برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در اوکراین ساکن است.

وی از تابستان92 عکاسی آموخته و به صورت فعال و حرفه‌ای در ژانرهای خبری، فیلم و تئاتر فعالیت داشته است. آثار وی تاکنون در بیش از ده نمایشگاه عکس به صورت گروهی، انفرادی و جشنواره‌ای حضور داشته است که از آن جمله می‌شود به نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین دات نت، نمایشگاه عکس سومین جشنواره تئاتر فجر خراسان رضوی، نمایشگاه عکس تئاتر بیست و ششمین جشنواره رضوان و… نام برد.

وی تاکنون بیش از 400 تئاتر را در مشهد، شهرستان‌های خراسان رضوی و تهران عکاسی کرده و بصورت جدی در ژانر عکاسی تئاتر فعالیت می‌کند و با مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های تخصصی عکس تئاتر همکاری داشته است.

خودش می‌گوید: دغدغه‌ای که بعنوان یک عکاس تئاتر دارم، بی‌توجه مالی و معنوی گروه‌های تئاتر به عکاس تئاتر و مسئله عکس این هنر است. عکاسی تئاتر را باید به عنوان یک علاقه پیگیر بود، چون علاقه است که خلاقیت می‌آفریند و عکاسی تئاتر را باید با خلاقیت و دید هنری خلاق انجام داد.

متاسفانه نادیده گرفتن عکاس تئاتر از این علاقه می‌کاهد اما من شخصا باز هم به این موارد توجهی نکرده و راه خودم را ادامه دادم، در حال حاضر گروه‌های تئاتری، عکاس را به عنوان یک عنصر مهم در یک گروه تئاتر نشناخته‌اند. این عکاس تئاتر است که باعث ثبت لحظات ناب یک نمایش می‌شود و می‌تواند با همان عکس تئاتر کمکی در فروش آن اثر هنری انجام دهد و بحث بعدی من اینست که عکاس گروه یک اثر نمایشی از روز اول تمرینات نمایشنامه خوانی باید برای همکاری با گروه دعوت شود اما در روزهای نزدیک به اجرا به گروه اضافه می‌شود که این مورد هم به همان بی‌توجهی بر می‌گردد.

در حال حاضر با رونق بیشتر تئاتر در مشهد، شاهد حضور عکاسان بیشتری در تئاتر هستیم اما بهتر است عکاسانی که به این ژانر عکاسی ورود می‌کنند قبل از شروع عکاسی، پایه و اساس تئاتر  را بداند و با تجربه پیشین عکاسی وارد این ژانر شوند.

من قبل از ورود به عکاسی کلاس‌های آموزشی تئاتر و سینما را گذراندم و بعد از آن به سمت عکاسی گرایش پیدا کردم و علاقه و تجربه‌ام باعث موفقیتم در ادامه این راه شد. در حال حاضر به صورت موبایلی عکاسی را در کشور اوکراین تجربه می‌کنم که با وجود تئاترهای متفاوت در این کشور نگاه متفاوتی را در عرصه عکاسی تئاتر تجربه خواهم کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *