کارگاه کتابت قرآن کریم در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کارگاه کتابت قرآن با فعالیت 15 خوشنویس برتر کشور در چارچوب دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برپا شده است.

حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشنویسان مطرح کشوری از 13 خرداد نخستین روز برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با خط مخصوص خود کتابت آیاتی از قرآن کریم را آغاز کرده اند. علاقه مندان می توانند با حضور در این کارگاه در جریان کتابت قرآن کریم توسط اساتید برجسته خوشنویسی قرار گیرند. تاکنون نیمی از آیات قرآن کریم در این کارگاه خوشنویسی کتابت شده است.

وی همچنین گفت: در پی کاهش مساحت نمایشگاه نسبت به پارسال، تلاش شد در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد میزبان تعداد بیشتری غرفه باشیم لذا هم اکنون 150 غرفه در این نمایشگاه مستقر شده اند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تقسیم‌بندی غرفه‌ها با محوریت بخشهایی از جمله مؤسسات قرآنی، ادارات، جامعة‌المصطفی العالمیة(بخش بین‌الملل)، عفاف و حجاب، دانشگاهی، نشر مکتوب و نشر الکترونیک انجام شده است.در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت علاوه بر حضور فعالان فرهنگی و قرآنی از مشهد و سایر شهرستانهای خراسان رضوی، نمایندگانی از استانهای اصفهان، همدان، قم و یزد نیز حضور دارند.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد که از 13 خرداد در مرکز نمایشگاههای آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر رضوی فعالیت خود را آغاز کرده تا بیستم همین ماه ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *