انتقاد تند مادر والیبال خراسان از مسئولان هیات

مهری جانداری‌، یکی از بانوان ورزشکار و پیشکسوت والیبالخراسان‌رضوی است كه بسیاری از بازیكنان و مربیان موفقاستان و حتی كشور از شاگردان سال‌ها دور و نزدیك ویهستند و مدت‌هاست لقب مادر والیبال استان خراسان را به ویداده‌اند. او که به عنوان نایب رئیس هیات استان فعالیت می کرداین روزها ترجیح داده چمدان خود را ببندد و از دنیای والیبال واین هیات خداحافظی کند.

*برخی خانه والیبال را ملک شخصی تلقی می‌کنند

نایب رئیس سابق هیات والیبال استان درباره علت خداحافظیاش می گوید: بیش از 38 سال خودم و خانواده ام را وقف هیاتکردم و از ابتدای انقلاب با هیات والیبال عجین شدم و بارها ازمن درخواست شد که سکان هدایت هیات را بردست بگیرم اما بهخاطر مشغله های زیادی که در آموزش و پرورش داشتم وهمچنین علاقه مند بودم که تجربیات و دانش ورزشی خود را دراختیار جوانان و نوجوانان علاقه مند قرار دهم مربی بودن را برریاست ترجیح دادم و از این که امروز شاهد این هستم کهبرخی از دنیای غیر والیبال وارد عرصه شده اند و خانه والیبالرا ملک شخصی تلقی می کنند و هیات را سکوی پرتابی برایرسیدن به امیال خود می دانند رنجیده می شوم و 4ماه پیش ازنایب رئیسی هیات استعفا دادم تا شاید این دوستان از خرشیطان پایین بیایند و به فکر اعتلای والیبال باشند اما نمیتوانستم این همه تبعیض و ناملایمات را دیگر در هیات تحملکنم و صلاح دیدم خداحافظی کنم.

جانداری ادامه داد: سرپرست هیات والیبال که نامزد ریاست نیزمی باشد در حضور اصحاب رسانه وعده های زیادی در رونق وتوسعه والیبال و همچنین هدایت حامیان مالی برای هیات داد وحتی بارها تاکید کرد نیازی به بودجه حامیان مالی نداریم و خودما می توانیم درآمد زایی داشته باشیم و تیم های لیگی را درسطح کشور هدایت کنیم اما شاهد بودیم سال گذشته پیامخراسان نماینده والیبال استان در لیگ برتر با شایستگیمردانش و مدیران و کادر فنی موفق شد جایگاه سوم کشور راکسب کند در حالی که سرپرست هیات بارها تلاش کرد برایمانع شدن ازموفقیت این تیم سنگ اندازی کنند که البته با ورودو حمایت شهرداری و شورای شهر شرایط عوض شد و این تیمبا موفقیت های کسب شده ورق را برگرداند.

پیشکسوت والیبال استان اظهار کرد: بنابر این نمی‌توان با اینطرز تفکر که در میان مسئولان هیات وجود دارد برای توسعه،پیشرفت و رونق والیبال استان قدمی برداشت. از طرف دیگرجایگاه پیشکسوتان در هیات نادیده گرفته شده و صلاح استهمانطور که با افتخار آمدم با افتخار هم از هیات جدا شوم.

*مسئولان هیات والیبال فقط تماشاچی بودند

وی ادامه داد: تشکیل تیم‌های آقایان و بانوان در تمامی رده‌هایسنی، برگزاری منظم مسابقات و اعزام‌ها در تمامی بخش‌ها وتیم داری هیات در لیگ های والیبال کشور از دیگر وعده هایسرپرست هیات بود که متاسفانه  این وعده ها جامه عمل به خودنگرفت وتیم ها خود جوش و با حمایت شهرداری در سطح بانوانو آقایان موفق به کسب عناوین افتخار آمیز برای استان بودند ومسئولان هیات غیر از تماشا نقش دیگری نداشتند.

پیشکسوت والیبال استان درباره ارزیابی خود از نامزدهایریاست هیات والیبال استان گفت: به نظرمن خاک خورده هایوالیبال باید وارد گود شوند اگر چه برخی از نامزدها مدیران لایق،شایسته و خلاقی در بحث مدیریت هستند اما خوب بودن ملاکنیست برای این که بتوانیم در کوران رقابت ها نخبه پروری واستعدادیابی رشد و توسعه یافتگی را تجربه کنیم، باید حرفه ایعمل کنیم و درد آشنای توپ و تور باشیم. اگر مسئولیت هیات بهمدیران ورزشی واگذار شود و حامیان و افراد دل سوخته درکنار آنان قرار گیرند هیات و ورزش احیاء می شود و برنامههایش ساختاری و بنیادی باقی خواهد ماند.

*اداره کل مانع سقوط آزاد والیبال خراسان شود

وی خاطر نشان کرد: داستان زمانی تلخ‌تر می‌شود که بشنویماز هیات والیبال استان افرادی به فدراسیون اطلاعات غلطداده‌اند

سوال اینجاست که آیا یک کاندیدا می‌تواند صرفا با دادنوعده‌هایی که البته به سرانجام نمی‌رسد به ریاست هیات برسد وبعد از آن هم پاسخگو نباشد؟ به نظر می‌رسد وظیفه اداره کلورزش و جوانان و البته معاونت توسعه ورزشی‌ است که با ورودبه موقع از سقوط آزاد والیبال خراسان پیشگیری کنند.

جانداری تصریح کرد: مشکلات و کمبودها درهیات والیبال بارهاتکرار شده است اما هیچ گاه هیات را اینگونه تصور نکردم کهبسیاری از پیشکسوتان و خاک خورده های والیبال هیات را ترککنند.

وی در باره حمایت شورای شهر و شهرداری از والیبال بانوانبیان داشت: در باره حامیان مالی جلسه ای را با شهناز رمارمعضو شورای شهر برگزار کردیم و وی وعده پرداخت 350 میلیون تومان بودجه برای رشد و توسعه والیبال بانوان در ردههای مختلف  سنی را به ما دادند اما مطلع نشدم آیا این بودجهبه حساب هیات واریز شد؟ یا اگر واریز شده است در کجایهیات هزینه شده است؟ فقط می دانم والیبال بانوان از این سهمکمک ها محروم است و اگر بودجه ای وارد هیات می شود آقایانبه صلاح دید خودشان هزینه می کنند. از طرف دیگر سرمایهگذاری در والیبال بانوان در حد صفر است چون ما از پخشسیما در هنگام برگزاری مسابقات محروم هستیم و حامیانمالی نیاز به دیده شدن دارند و طبیعی است برای سرمایهگذاری وحمایت والیبال بانوان وارد گود نمی شود.

مربی سابق والیبال بانوان خراسان عنوان کرد: مشکلات والیبالاین استان بسیار کهنه و ریشه دار است. تا به خاطر دارم دراین استان مربی به جای آنکه روی تمرینات تیم تمرکز کاملکند، به دنبال جذب اسپانسر و جور کردن هزینه ها بوده است. ما باید باشگاه ساختارمند می داشتیم که مربی مجبور نباشدپول بازیکنان را خود شخصا از بیرون قرض و پرداخت کند.

نایب رئیس سابق هیات والیبال استان خاطر نشان کرد: خراسان از استان های صاحب والیبال است و باید در بالاترینسطح حضور داشته باشد اما می بینیم که تیم های استان مادر رده های سنی مختلف در سطح کشور مطرح نیستند و اگرآکادمی ها نباشند جایگاه والیبال به صفر می رسد.

*کار در هیات والیبال دشوار است

وی اضافه کرد: با  توجه به زمان کم باقی مانده تا آغاز برگزاریمجمع انتخابات هیات امیدوارم منتخبین مجمع که انتخاب میشوند با یک خرد جمعی و همفکری گروهی عمل کنند تا ریاستجدید هیات بتواند استارت قدرتمندی برای اعتلای والیبال استانداشته باشد. به صورت کلی کار دشوار است اما با یک مدیریتخوب حتما موفق خواهیم شد  

جانداری تاکید کرد: باید به نیازهای ورزشکاران، مربیان،پیشکسوتان و شهرستان‌ها توجه شود و از آن‌ها در تمامبرنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم و فضا را برای حضورو فعالیت آن‌ها مهیا کنیم.

*والیبال ایران نمی‌تواند همگام با جهان رشد كند

وی كه در كارنامه خود، سابقه مربیگری تیم ملی والیبال نشستهبانوان کشور را نیز دارد و موفق شد با این تیم مدال نقره بازیهای آسیایی کره را کسب کند و سهمیه پاراالمپیک را به دستآورد درخصوص جایگاه والیبال بانوان در سطح استان، كشور وعرصه بین المللی گفت: والیبال ایران به دلیل برخی محدودیت‌ها،نمی‌تواند همگام با والیبال جهان رشد كند علاوه بر آن، نه تنهادر والیبال بلكه در هر رشته ورزشی بدون وجود تجهیزات وامكانات مناسب سیر تحول و رشد بسیار كند و در پاره ای ازموارد متوقف می‌شود.

نایب رئیس سابق هیات والیبال خراسان رضوی در پایان گفت: امیدوارم روزی فرا برسد كه حرف و عمل تمامی مسئولان ورزشیكی باشد و افرادی سکان دار هدایت هیات باشند که خالصانهو بدون قید و شرطی برای اعتلای والیبال استان قدم بردارند.

مجید خروشی

image_print
46 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *