اولین دوره مسابقات دانش بازرگانی بین دانشگاه‌های مشهد برگزار شد

  1. مدیرگروه رشته‌های مدیریت دانشگاه عطار گفت: اولین دورهمسابقات دانش بازرگانی بین دانشجویان مدیریت بازرگانیدانشگاه های مشهد در موسسه آموزش عالی عطار مشهدبرگزار شد.

به گزارش روزنامهصبح امروزاحمدشعرباف در مصاحبه باخبرنگار این رسانه پیرامون برگزاری اولین دوره مسابقات دانشبازرگانی که به میزبانی دانشگاه عطار برگزار شد افزود: به ۱۱ دانشگاه در سطح استان فراخوان زده تا در این آزمون شرکتکنند .

وی تصریح کرد: امروز تعدادی از دانشجوهای موسسات ودانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی و ارشد در این آزمون ۵۰ سوالی ۴گزینه‌ای شرکت کردند.

شعرباف اظهار می‌کند: نتایج این آزمون تا روز یک‌شنبه مورخ۱۵ اردیبهشت اعلام شده و دانشجویان برتر جهت کار درشرکت‌ها و موسسات مربوطه معرفی می‌گردند.

وی عنوان کرد: خروجی این آزمون جهت سنجش دانش روزدانشجویان نسبت به رشته خود و اطلاعات عمومی بوده تا علاوهبر سنجش انگیزه‌ای برای افزایش سطح آگاهی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه عطار ابراز می‌کند:  این آزمون منبع مشخصی نداشته و این آزمون جهت سنجش اطلاعات عمومی و هرآن‌چه در طی کلاس‌های آموزشی دانشگاه اموخته برگزار شد.

وی ادامه داد: این آزمون علاوه بر سنجش دانشجویان برتر به عنوان نیروی کار به  شرکت‌ها و موسسات طرف قرار داد جهت کارگزینی معرفی شده تا بازار کار دانشجویان نیز تامین شود.

شعرباف مطرح کرد: ما با ۱۱ دانشگاه و موسسات عالی نامه‌نگاری داشته و برگزاری این آزمون را به اطلاع مدیران گروه رسانده و تعدادی از این موسسات از شرکت در این ازمون انصراف داده و در نهایت ۷ دانشگاه و موسسه اعلام آمادگی کرده و ۱۸ دانشجو معرفی کردند.

وی نحوه معرفی دانشجوها را این‌گونه توضیح داد: مدیران گروه موسسات برای شرکت در این آزمون سهمیه‌ای را اعلام کرده و از بین دانشجویان برتر و نخبه دانشگاه‌ها ۱۸ دانشجو جهت ازمون مدیریت معرفی شده و شرکت کردند.

شعرباف تاکید کرد: علاوه بر تامین بازار کار دانشجویان برتر ازمون این موسسه برای افراد اول تا سوم این ازمون یک کارت هدیه نیز در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر شدت تاثیرگذاری این‌چنین آزمون‌ها در افزایش انگیزه دانشجویان تشریح کرد: برگزاری این چنین ازمون‌ها برای افراد نفید بوده چرا که رشته مدیریت به مانند رشته فیزیک و شیمی المپیاد نداشته و برگزاری چنین آزمون‌هایی بسیار موثر در افزایش انگیزه دانشجو است.

شعر باف در پاسخ به پرسش خبرنگار پیرامون تداوم برگزاری آزمون‌های مشابه گفت: این آزمون برای اولین بار در رشته های مدیریت در سطح کشور مطرح شد و با توجه به شرکت کنندگان در ازمون امروز استقبال خوبی را نیز به همراه داشت که باتوجه به اقبال از این آزمون در ترم بعدی حتما برنامه دوم آزمون برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امید است در دفعات بعدی این آزمون در سطح کشوری بسط داده شده و در سزح وسبع‌تری و بین موسسات بیش‌تری برگزار شده تا به این شیوه از دانشحوهای نخبه رشته مدیریت نیز شناخته شده و از دانش آن‌ها استفاده شود.

شعر باف ابراز کرد: برگزاری ازمون در سطح وسیع‌تر سبب رقابت بین دانشجوها شده و روحیه ناامید گونه‌ای که بعضا بین دانشجوها دررراستای نبود بازار کار وجود داشته از بین رفته و اگر دانشجویی مهارت لازم را داشته باشد امکان حضور در بازار کار وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر برگزاری کلایس‌های مهارت‌افزایی در کنار این‌ آزمون‌ها توضیح داد: ما همیشه به برگزاری چنین کلاس‌هایی فکر کرده اما تاکنون موفق به برگزاری کلاس افزایش مهارت‌افزایی نشدیم.

شعر باف ادامه داد: اما چندی پیش به صورت مجازی دوره‌ای برگزار شد تا کل دانشجویان و استادان در کلاس حاضر شده و مطالب مرتبط با بازرگانی خارجی تدریس شده که بیشتر جنبه مهارت افزایی داشته و امید است به زودی چنین طرح‌هایی در سطح وسیع برگزاد شود.

دانشجوی شرکت ‌کننده در این آزمون گفت: سطح سوالات خوب بود و این ازمون اولین آزمون در بین رشته‌های مدیریت بوده که چنین ازمون‌هایی موثر در افزایش انگیزش دانشجو برای کسب دانش و مهارت بیشتر دارد.

دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی خارجی اظهار کرد: حهت محک و سنجش سطح آگاهی در این رشته در این ازمون شرکت کرده و باتوجه به سطح سوالات که بالا بود امیدوارم چنین ازمون‌هایی در دوره‌های دیگر نیز برگزار شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *