افزایش قیمت بلیت از ناچاری

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس با اشاره به مخالف اعضای شورا با پیشنهاد شهرداری مبنی افزایش 250 تومانی بهای خدمات اتوبوسرانی در سال 98، گفت: شرایط اقتصادی مردم را درک می‌کنیم ولی با توجه به تورم و نرخ ارز ناچار شدیم این بها را 150 تومان افزایش دهیم.

تغییر بهای خدمات اتوبوس و قطارشهری براساس تورم

مجتبی بهاروند در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بهای خدمات اتوبوس و قطارشهری هرساله با توجه به تورم تغییر پیدا می‌کند، اظهارکرد: علاوه‌بر این، در سال گذشته با توجه به افزایش نرخ ارز، لوازم یدکی اتوبوس و مینی‌بوس با جهش بی‌سابقه‌ای روبرو شد به نحوی که برخی از آنها تا 400 درصد افزایش قیمت داشتند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد افزود: در همین راستا، شهرداری در اواخر سال گذشته لایحه پیشنهادی افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی و قطارشهری را به شورای شهر ارائه کرد.

افزایش بهای اتوبوس  250 تومان که با افزایش 150 تومان موافقت شد

بهاروند با بیان اینکه شهرداری مشهد پیشنهاد افزایش 250 تومانی بهای خدمات اتوبوسرانی در سال 98 را به شورای شهر ارائه کرده بود، گفت: اعضای شورا با توجه به شرایط دشوار اقتصادی حاکم، با افزایش 150 تومان موافقت کردند تا فشاری به شهروندان وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده برای هر سفر با اتوبوس، حدود 2500 تومان است که شهروندان عزیز مشهدی 25 تا 30 درصد این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

تاکید شورا بر افزایش حداقلی با وجود افزایش هزینه های قطاری شهری

بهاروند در ادامه صحبت های خود از افزایش هزینه های ساخت، بهره‌برداری و خرید قطعات مورد نیاز برای خطوط قطارشهری خبرداد و خاطرنشان کرد: با این وجود، اعضای شورای شهر مشهد تاکید داشتند که بهای خدمات حداقل افزایش را داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه سعی ما افزایش و بهبود سطح خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است، افزود: مدیریت شهری ناچار به این افزایش بهای خدمات بود و امیدواریم شهروندان این افزایش را به بزرگواری خود ببخشند.

بررسی پیش‌نویس لایحه‌ کسر کرایه بلیت قطارشهری بر مبنای میزان مسافت

پیش‌نویس لایحه‌ای درباره تفویض اختیار عقد قراردادهای پشتیبانی و توسعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار در قالب ترک تشریفات به شهرداری مشهد نیز توسط اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر امور شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد مقدس از بررسی پیش‌نویس لایحه‌ کسر کرایه بلیت قطارشهری بر مبنای میزان مسافت خبر داد.
موافقت با تاکید بر دستاورد های این طرح

مریم علیزاده بیان کرد: با توجه به سیاست‌های تکلیفی شورای اسلامی شهر مبنی بر ارائه روش‌های نوین پرداخت کرایه شناور (براساس مسافت، زمان، ایام خاص و غیره)، کمیته بررسی لوایح ضمن تاکید بر دستاوردهای مثبت این طرح از جمله هوشمندسازی سامانه‌های حمل و نقل، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، جلب رضایت شهروندان و برقراری عدالت اجتماعی، با ارسال لایحه به شورا موافقت کرد.

ارسال به شورا پس از اخذ تائیدیه های لازم

وی افزود: مقرر شد دستورالعمل مربوطه، در قالب الگوی استاندارد تهیه و پس از اخذ تاییدیه های لازم، به شورای اسلامی شهر ارائه شود.
وی در خصوص مصوبه دیگر این جلسه گفت: پیش‌نویس لایحه‌ای درباره تفویض اختیار عقد قراردادهای پشتیبانی و توسعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار در قالب ترک تشریفات به شهرداری مشهد نیز توسط اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

رفع ابهامان و شفاف سازی برای استفاده از ظرفیت های قانونی ترک تشریفات
به گفته علیزاده با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود در این زمینه از جمله بند 2 ذیل ماده 31 و ماده 33 آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران تسری یافته به مراکز استان‌ها و کلان شهرهای کشور، کمیته بررسی لوایح ضرورتی برای ارسال موضوع در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر تشخیص نداد، اما مقرر شد با همکاری مدیریت حقوقی نسبت به رفع ابهامات به وجود آمده و شفاف سازی نحوه استفاده از این ظرفیت‌های قانونی در انجام معاملات در قالب ترک تشریفات اقدام شود.

سرویس در شهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *