دوئل عزیزی و پرستویی

در حاشیه تورنمنت خیرخواهانهای که در تهران برگزار شد مصاحبهای کوتاه از خداداد منتشر شده بود که او در آن درباره ماجراهای بین شبکه سه و عادل فردوسیپور حرفهایی برخلاف پسند فعلی اکثر مخاطبان فوتبال زد که با واکنشهای تند مواجه شد، اما خداداد میگوید حرفهایش از یک گفتوگوی 8 دقیقهای دستچین شده و این برخورد متناسب با نظر واقعی او درباره نود و شخص فردوسیپور نیست.

گفتوگو  با ستاره سابق تیم ملی ایران از حضورش در برنامهستاره ساز آغاز می‌شود. برنامه‌ای که او را تبدیل به چهره‌ایتلویزیونی کرده و حالا همین شائبه وجود دارد که خداداد به واسطه قراردادش با ستارهساز به مدیران صدا و سیما بابت رفتار اخیر با عادل حق داده است.

او می گوید:

واقعا برنامه فشرده و سنگینی است. شاید برنامه تلویزیونی باشد، اما هدف من در همین برنامه هم حمایت از فوتبال است. حمایت از فوتبالی که اگر استعداد خارق العاده‌ای وجود دارد، می‌خواهم به جامعه معرفی کنم. امیدوارم بتوانم از طریق همین برنامه خدمتی به جامعه فوتبال داشته باشم.

خداداد در توضیح مصاحبهاش نیز میگوید:

به خاطر همین برنامه ستارهساز 8 دقیقه با من مصاحبه کردند و برخلاف اصول حرفه‌ای فقط یک دقیقه آن را منتشر کردند و همان یک دقیقه را عاملی دانستند که من علیه یا در حمایت از کسی برخواستم. من در این مصاحبه ابتدا مقدمه لازم در مورد فردوسی‌پور را بیان کردم و به صراحت گفتم که او توانمند، حرفه‌ای و سالم است. ارتباط من با او را هم خیلی‌ها می‌دانند اما در همین مصاحبه وضعیت فعلی عادل را با خودم مقایسه کردم گفتم که در یک باشگاهی می‌روم و به عنوان سرمربی قرارداد می‌بندم شاید یک مدیرعاملی به باشگاه بیاید و علاقه‌ای به من نداشته باشد و توانایی‌هایم را باور نکند خیلی شفاف قطع همکاری می‌کند. فردوسی‌پور هم همین شرایط را دارد. اما از این ناراحتم که برخی افراد اطلاعاتی از پشت‌پرده و شکل ارتباط من و عادل نداشته باشند و پست می‌گذارند و مصاحبه را در چند سطر تحلیل می‌کنند.

از خداداد میپرسیم که آیا  منظورش از این افرادپرویز پرستویی است؟ و او چنین جواب میدهد:

بله پرستویی از بزرگان سینما و جامعه هنری ما بوده و هست و احترام خاصی برای وی قائلم اما دوست دارم بگویم آقای پرستویی مگر شما چقدر از مسائل پشت‌پرده فوتبال مطلع هستید؟من این انتقاد را می‌توانم به شما داشته باشم که از روحیات من دورادور باخبرید. نه تملق‌گویی بی‌جا در شأن من است، نه روحیه کینه‌توزی بی‌دلیل علیه کسی دارم. ای کاش سؤالی از بنده می‌کردید،‌‌ ای کاش می‌دانستید این مصاحبه چطور منتشر شده است. بهتر است بدانید مقدمه مصاحبه من حذف شده و نتیجه‌گیری هم طبق میل سایت مربوطه انتشار یافته است. طبق صحبتی که داشتیم قرار شده مصاحبه اصلاح شود. پس ای کاش مرا آنقدر زود قضاوت نمی‌کردید.

خداداد در ادامه با اشاره به جملات حذف شدهاش میگوید:

تأکید می‌کنم گفته‌ام :«مدیر جدید شاید علاقه‌ به همکاری با فردوسی‌پور نداشته باشد در فوتبال هم همین اتفاق رخ می‌دهد حالا چون شما با صداوسیما ایران همکاری ندارید چنین پستی را علیه من منتشر می‌کنید. خداداد عزیزی مثل دوران فوتبالی اش علاقه‌ای به باند و باندبازی ندارد و اگر کسی دوست دارد در مورد فوتبال نظر کارشناسی بدهد بهتر است مسائل را دقیق‌تر و عمیق‌تر مطالعه کند.

همه می‌دانند من فوتبالم را از ابومسلم شروع کردم و جانم را برای این تیم داده‌ام اما آقای پرستویی عزیز وقتی پس از چند سال به این تیم بازگشتم علیه من فحاشی کردند. من هرگز وارد باندی نشدم و حرفهایم را هم با صراحت می زنم.کاش آقای پرستویی با مطالعه درباره من حرف بزنند.

به من ربطی ندارد از ورزش حرف بزنم

در مقابل پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینما در پاسخ به اظهارات خداداد عزیزی اعتقاد دارد در شان او نیست که با چنین ادبیاتی صحبت کند.

در پی حاشیههای زیادی که بعد از تعطیلی برنامه نود ایجاد شد به علت فراگیر بودن این برنامه و همچنین ارتباط همیشه خوبی که فردوسیپور در تمام این سالها با اهالی سینما داشته است باعث شده پای بازیگران مطرحی مثل  پرویزپرستویی هم به این موضوع کشیده شود. او در ارتباط باصحبت‌های خداداد عزیزی که وی را متهم  به بی خبری از پشت پردههای فوتبال کرده است در پاسخ گفت: «در وهله اولباید بگویم که من هیچ مصاحبه‌ای انجام ندادم، بلکه وقتیمصاحبه ایشان را در یکی از شبکه‌های اجتماعی دیدم خیلیبا احترام و خدای ناکرده نه آنطور که بخواهم جسارتی بهایشان کرده باشم به ذکر یک کامنت بسنده کردم و در درجه دوم باید تاکید کنم مصاحبهای در کار نبوده است».

وی در همین ارتباط ادامه داد: «به دلیل اینکه به خداداد علاقه ویژهای دارم و میدانم تا چه حد اظهاراتش میتواند در جامعه تاثیر گذار باشد از او میخواهم که حیف است که با چنین ادبیاتی صحبت کند. چرا که او در پاسخ به واکنش آقای فنایی که حاضر نشده است به برنامه فوتبال برتر برود، میگوید «فنایی چه کسی است؟» در صورتی که او بهتر از من آقای فنایی را میشناسد و در ادامه با لحن نسبتا بدی میگوید: «این همه کارشناس پشت در صدا و سیما خوابیدهاند» که به هیچ وجه در شان او چنین ادبیاتی نیست و این حرف او تا حدی بیاحترامی به همه کارشناسان است. در حالی که او میتوانست بگوید دلشان نمیخواهد و نمیآیند. اما صرفا به این واسطه که شما در یک برنامه در این شبکه حضور دارید نباید باعث شود به این شکل صحبت کنید وگرنه خداداد راست میگوید اصلا به من چه ارتباطی دارد که در خصوص مسائل ورزشی صحبت کنم».

پرستویی در پی اظهارات خداداد  که این فضا را تشبیه کردهاست به بازیکن و یک باشگاه، خاطر نشان کرد: «‌مطمئنا اگرخداداد خودش در چنین شرایطی قرار میگرفت قطعا نمیتوانست تحمل کند».

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *