سپرده گذاران بدر توس به استانداری خراسان رضوی مراجعه کردند

  1. حدود 60 نفر از سپرده گذاران موسسه منحله بدرتوس که پیش از این در قالب موسسه کاسپین ساماندهی شده بودند روز شنبه برای پیگیری مطالبات خود به استانداری خراسان رضوی مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا، این افراد در نمازخانه استانداری با حضور مدیرکل حوزه استاندار به طرح مشکلات خود پرداختند.
محمدحسین صالحی، مدیر کل حوزه استاندار نیز در زمینه اقدامات انجام شده برای حل مشکلات آنان توسط مسئولین محلی گزارشی به این سپرده گذاران ارائه کرد.
بر اساس ادعای سپرده گذاران موسسه منحله بدر توس که طی نامه ای به استانداری خراسان رضوی منتشر گردید، از چهار سال پیش که استرداد سپرده‌های مردم در این موسسه با مشکل مواجه شده بود فقط سپرده‌های کمتر از یک میلیارد ریال سپرده گذاران پرداخت شده و پرداخت مابقی مطالبات نامشخص مانده است.
اسفند ماه پارسال معاون سیاسی، امنیتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی اعلام کرده بود با شناسایی منابع و انتقال آنها مطالبات سپرده گذاران موسسه کاسپین تا مبلغ یک میلیارد ریال بطور کامل پرداخت شده است. 
وی در خصوص سپرده‌های بیشتر از یک میلیارد ریال نیز گفته بود مبلغ یک میلیارد ریال از سپرده‌های بالاتر از یک میلیارد ریال نیز پرداخت شده است
همچنین بر اساس تصمیم بانک مرکزی اواخر پارسال بخش دیگری از مطالبات مردم از برخی موسسات منحله پرداخت شد که قرار بود این پرداخت شامل موسسه بدر توس نیز گردد
یکی از سپرده گذاران بدر توس به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای طرح پرداخت بانک مرکزی به سپرده گذاران این موسسه کارتهای بانکی موسسه کاسپین داده شده اما هنوز پولی به آنها واریز نشده است.

علیرضا ندیمی افزود: بانک مرکزی تنها راه پرداخت سپرده‌های مردم در موسسه بدر توس را ارائه سند و اعلام منشا موجودی در این موسسه عنوان کرده است و از طرف دیگر مسئولان موسسه کاسپین اعلام کرده اند تا زمانی که سپرده گذاران لیست اموال ، املاک و دارایی‌های بدر توس را به موسسه کاسپین ارائه نکنند نمی توانند مبلغی برای این موسسه منحله واریز نمایند.
موسسه اعتباری کاسپین سال 1394 در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونیهای اعتباری از تجمیع تعاونیهای اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا (س) مشهد، بدرتوس و پیوند شکل گرفت

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *