ورزش سدی محکم در برار سیل ناهنجاری‌ها

همایش ورزش صبحگاهی روز گذشته به مناسبت گرامیداشت روز ارتش با حضور فرماندهی قرارگاه شمال شرق کشور در میدان صبحگاه قرارگاه ثامن الائمه(ع)مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «صبح امروز» در این مراسم فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) با تبریک ایام شعبانیه و ولادت با سعادت امام سوم شیعیان حضرت امام حسین(ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره جانبازان ارتش درباره اهمیت ورزش در جمع میان نیروی زمینی ارتش گفت: ورزش یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش است. ورزش بحث محوری درآموزش نیروی زمینی است. به این منظور ما هر هفته ۳روز ورزش صبحگاهی در کلیه قرارگاه‌های نیروی زمینی داریم و هدف ما از ورزش در نیروی زمینی نشان دادن قله‌های قهرمانی به جوانان به ویژه سربازان است.

بر اساس این گزارش رضا آذریان فرمانده شمال شرق کشور و رئیس هیئت ورزش همگانی خراسان رضوی با پوشش کامل ورزشی همراه سایر نظامیان به ورزش صبحگاهی پرداخت و خطاب به همرزمان خود گفت: ورزش نه تنها بدن را آماده و سالم نگه می‌دارد بلکه آسایش و آرامش فراوانی برای روح و روان به ارمغان خواهد آورد.

وی از ورزش به عنوان خمیر مایه اصلی نیروی انسانی هر سازمانی یاد کرد و افزود: بدون شک ورزش چیزی است که سرمایه عظیم سلامت جسمانی و روانی را با کمترین هزینه تضمین می‌کند.

آذریان در ادامه ورزش را نه یک وسیله بلکه یک هدف دانست و تصریح کرد: ورزش به عنوان یک نیاز اساسی زندگی است و باید به ورزش به صورت ویژه پرداخته شود و همگان نسبت به ورزش اهتمام خاص داشته باشند.

فرمانده قرارگاه شمال شرق کشور در بخش دیگری از سخنان خود برای حمایت و توسعه ورزش در میان خانواده نیروی زمینی ارتش از احداث چندین گود زورخانه در پادگان‌های نیروی زمینی ارتش خبر داد و تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش در رشته‌های قهرمانی همچون جودو، ووشو، کاراته صاحب سبک و عنوان‌دار است و ده‌ها سالن ورزشی و سرپوشیده در پادگان‌ها احداث و در اختیار جامعه نظامی‌ها قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم فضایی متناسب با ورزش در پادگان‌ها احداث شود که علاوه بر سربازان خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی از امکانات ورزشی موجود استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش در میان سربازان وظیفه و پرکردن اوقات فراغت این نیروها درباره توجه ارتش به پرکردن اوقات فراغت جوانان سرباز در پادگان‌های ارتش نیز گفت: بر این امر واقف هستیم که این جوان‌ها از خانواده خود فرسنگ‌ها دور هستند و در محیطی دور از محیط زندگی خود روزگار می‌گذرانند؛ این موضوع امری طبیعی است که در هرجایی که جمعیت جوان حاضر است آسیب نیز وجود دارد؛ با بررسی‌هایی که انجام شد در جهت رفع آسیب‌های موجود در میان کارکنان وظیفه نیروی زمینی ارتش، «آگاه سازی و پر کردن اوقات فراغت جوان‌ها» در دستور کار ما قرار گرفت.

رئیس هیئت ورزش همگانی خراسان رضوی تصریح کرد: باتوجه به تدابیری که در سلسله مراتب نیروی زمینی وجود دارد، سعی کردیم اوقات فراغت این جوانان را با ورزش پر کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که نگاه کارکنان وظیفه نیروی زمینی ارتش به سمت ورزش سوق پیدا کند؛ گرایش جوانان به سمت ورزش می‌تواند از کشیده شدن آنها به سمت ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از استعدادهایی که در سطح ملی عناوین افتخار آمیزی کسب کرده‌اند از پادگان‌های نظامی کشف و به جامعه ورزش معرفی شده‌اند و اغلب این قهرمانان عضو تیم نیروی زمینی ارتش هستند.

رئیس هیئت ورزش همگانی خراسان رضوی نیز در ادامه از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت گرامیداشت روز ارتش خبر داد و گفت: به منظور ایجاد فضای شاد و با نشاط در میان خانواده نظامی‌های ارتش بنا داریم جمعه آینده بیست و دوم فروردین ماه همایش پیاده‌روی خانوادگی را میان اهالی خانواده ارتش نیروی زمینی از مسیر میدان شریعتی به سمت میدان کوهسنگی مشهد برگزار کنیم.  

وی ادامه داد: در این همایش به منظور تقدیر و تشکر از خانواده‌هایی که در همایش شرکت کرده‌اند هدایایی به رسم یادبود به قید قرعه تقدیم خواهیم کرد.

در خور ذکر است در این همایش حسن شفیعی مسئول کمیته صبحگاهی هیئت همگانی استان و جمع کثیری از پیشکسوتان، قهرمانان، مدال آوران و قهرمانان ورزشی ارتش نیز حضور داشتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا همچنین در حاشیه این مراسم از خدمات و فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش و قرار گاه شمال شرق در حمایت و پشتیبانی از شهروندانی که در سیل اخیر دچار آسیب دیدگی شده بودند گزارشی را ارائه کرد و گفت: سیل خدمات رسانی همچنان ادامه دارد و نیروی فنی و مهندسی و پزشکی ارتش تمام هم و غم خود را برای حمایت و خدمات رسانی به خانواده‌های آسیب دیده از سیل اخیر گذاشته است.  

وی در ادامه از شناسایی سرهنگ ارتش که در سیل اخیر از خود پلی ساخت تا شهروندان آسیب دیده را سوار کامیون ارتش کند خبر داد و گفت: این نظامی از زمانی که ستوان ارتش بوده است را می‌شناسم و بعد از نمایش این خدمت رسانی وی را شناسایی کردم و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا از زحمات و خدمات خداپسندانه این سرهنگ به نحو شایسته تقدیر کنیم.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *