«طرح 2020» اثبات می‌کند که ما امانتداریم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: طرح ۲۰۲۰ درسطح استان خراسان رضوی با هدف اثبات امانت‌دار بودن این ارگان درخیر مردمی است.

به گزارش روزنامهصبح امروزحبیب‌الله آسوده ظهر روز شنبه با حضوردر راه‌آهن شهر مشهد و ذبح گوسفند در ریل راه‌اهن قطار تهران_مشهد طرح۲۰_۲۰ را آغاز کرده و افزود: برای اجرایی شدن این طرح به عدد سال جدید۹۸ گوسفند ذبح شده و گوشت آن روزانه بین افراد مستمند توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح «صدقه و قربانی برای زائریننوروزی» در ۲۰ اسفند بیش از ۲۰ هزاد بسته غذایی در اختیار افراد تحتپوشش کمیته قرار گرفت.

آسوده اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی مدیران جهادی اینسازمان با مردم همراه شده و برای همدلی با افراد مستمند تمام ایام تعطیلمشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

وی یاداور شد: کمیته امداد در سال ۹۷ برای خانواده‌های تحت پوشش بیشاز ۹ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و یکی دیگر از موفقیت‌های این سازمانشکستن صف اعطای جهیزیه بوده و نیز خدمت رسانی به ۶ هزار بیمارصعب‌العلاج از جمله اقدامات کمیته در سال جاری است.

آسوده دغدغه‌های این سازمان را برای سال آینده این‌گونه تشریح کرد: امیداست در سال پیش رو بتوانیم با شکستن صف مسکن برای ایتام قدم بزرگیبرای آن‌ها برداشته و نیز بسیاری از فعالیت‌های کمیته را برون سپاری کرده وتنها حمایت و نظارت داشته و هم‌چنین توانمند سازی در بحث کسب و کار باهمت مردم و کارافرینان از جمله اهداف کمیته برای سال آینده است.

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری در سال جاری تنها در همان سه روز نیمهاسفند با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی همراه بوده و با توجه به ادامه‌دار بودناین طرح تا اتمام سال تحصیلی قبل از ایام عید امید است این روند افزایشیادامه دار باشد.

اجرایی شدن طرح قربانی برای اولین قطا ورودی به مشهد

مدیر کل راه آهن خراسان رضوی گفت: امروز با توجه به هماهنگی‌های ازقبل تعیین شده کمیته امداد و شرکت راه اهن اولین قطار جمهوریاسلامی ایران در مسیر منتهی به مشهد که وارد ایستگاه مشهد شد طرحقربانی اجرایی شد.

محمد حسین ضیایی‌مهر افزود: شرکت راه‌اهن هرساله اجرای طرح‌هاییرا برای ورود اولین قطار نوروزی به مشهد داشته که

امسال با مشارکت کمیته امداد و ستاد خدمت رسانی به زائریناستانداری این طرح در سطح وسیع‌تری در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: نوروز شرکت راه‌اهن جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۵ اسفند ماه شروع شده و امروز اولین قطار نوروزی که وارد مشهد شد باهمکاری کمیته امداد عمل صدقه نوروزی را اجرا کردیم.

ضیایی‌مهر توضیح داد: با توجه به ایام ماه رجب که امسال با نوروزمصادف شده نیمی از ظرفیت ریلی کشور برای استان خراسان رضویو مسیرهای منتهی به آن تعریف شده است.

وی ادامه داد: ۲۹ شهر و مرکز استان قطار مسافربری مستقیم به مشهدمقدس داشته و برای این ایام بیش از ۲ هزار رام قطار مسافربری باظرفیت جابجایی۹۰۵ هزار مسافر در این ایام درنظر گرفته شده است.

ضیایی مهر اظهار داشت: این برنامه مشارکتی با کمیته امداد در روزاول اجرایی کردن چندین راس گوسفند ذبح شده تا بین مستمندین شهر وحاشیه شهر توزیع شود.توزیع سفر، توزیع ثروت

ما از گردشگری غافل بوده‌ایم

در ادامه این نشست سخنگوی ستاد خدمت‌رسانی به زایرین گفت: صنعتگردشگری سومین صنعت درآمدزا در سراسر دنیا است که ایران از اینسرمایه غافل بوده و کمتر از ۵درصد از آن بهره‌مند است.

مهدی فروزان افزود: در ایران هیچ توجهی به این صنعت نشده اما درسال‌های ۹۶و ۹۷موفق شده با ایجاد واحدهای بوم‌گردی در روستاها حضورفعال‌تری در این عرصه داشته و ایفای نقش کنیم.

وی عنوان کرد: برای جذب افراد به روستا گردی و گردشگری در سطح استاندو نرم افزار طراحی شده تا به راحتی به مکان‌های دارای جاذبه گردشگریدسترسی پیدا کنند.

فروزان تصریح کرد: توزیع ثروت زمانی اتفاق افتاده که توانایی کنترلافزایش و کاهش قیمت‌ها در بازار را داشته که در خصوص خدمات سفرما موفق شده خدمات یکسانی را به عامه مردم ارائه کرده و از افزایشقیمت بلیت‌ها در پیک زمانی جلوگیری کنیم.

وی مطرح کرد: فراهم سازی محیطی شاد و جذاب برای گردشگران و زائراندر ایام نوروز نیز در حوزه فعالیتی ستاد خدمت‌رسانی بوده که همهاین اقدامان زمانی صورت میگیرد که توزیع ثروت به شکل عادلانه اتفاقبیفتد.

فروزان ادامه داد: با توجه به روایات و تاکیداتی که دین اسلام بر صدقهجهت رفع بلایا داشته امسال کمیته امداد جهت ترویج فرهنگ صدقه دادنو رفع بلاها و ارزوی سفری سلامت و ایمن برای زائرین را با حضور درراه‌آهن و فرودگاه و ذبح گوسفند اجرایی کرد.

وی آمار داد: در ایام مشابه اکنون درسال گذشته ۸ میلیون و ۷۲۰ هزارزائر از ورودی‌های مختلف وارد شهر مشهد شده که رشد ۸درصدی این ارقامبرای امسال پیش‌بینی می‌شود.

فروزان خاطر نشان کرد: قطار گردشگری نخجوان نیز امسال به مشهد آمدهو در کنار آن شرکت ریلی استان خراسان رضوی ۸ قطار گردشگری برایمشهدالرضا در نظر گرفته است.

عاطفه خوافیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *