گرانی ها به اتوبوس و قطارشهری رسید

شورای شهر مشهد با ۳۰ درصد افزایش قیمت، بلیت اتوبوس را ۶۵۰ تومان و با ۲۳ درصد افزایش، بلیت مترو را ۸۰۰ تومان تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از دستورکارهای  پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص بودجه سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در سال ۹۸ بود که در طی بررسی این بودجه‌ها افزایش قیمت بلیت اتوبوس به ۶۵۰ تومان و بلیت مترو به ۸۰۰ تومان در سال آینده به تصویب رسید.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوس گفت: لایحه ای که شهرداری آورده بود ۷۵۰ تومان بود که ما آن را صد تومان کاهش دادیم و به ۶۵۰ تومان رساندیم. این کاهش برای ما ۳۳ میلیارد تومان بار مالی دارد.

وی  گفت: این افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در شوراتصویب شده و پس از طی مراحل خود در فرمانداری و درصورت تصویب در آنجا احتمالا از اردیبهشت اعمال خواهد شد.

بهاروند ادامه داد: درحال حاضر سهم مردم از مبلغی که برای بلیت پرداخت  می‌کنند، در بخش سازمانی ۲۳ درصد و در بخش خصوصی ۷۵ درصد است.

وحید مبین مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد هم  گفت: در سال آینده ۵۰ میلیون مسافر را با احتساب کرایه ۸۰۰ تومان جابه‌جا خواهیم کرد.

دریافت کرایه براساس مسافت از سال آینده

 خلیل‌ا کاظمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد  بیان کرد: در حال حاضر پرداخت‌های قطار شهری عدد ثابتیاست و اگر فردی فقط بخواهد از یک ایستگاه به ایستگاه بعدی برود با فردی که ایستگاه‌های بیشتری را طی می‌کند یک مبلغ را می‌پردازند. برای اوایل سال آینده لایحه‌ای ر را می‌فرستیم براساس مسافت هزینه پرداخت کنند و همچنین در برخی ساعات امکان تخفیف بدهیم.

وی ادامه داد: سرجمع یارانه‌ای که شهرداری بابت حمل و نقل مسافر به اتوسرانی می دهد۲۲۴ میلیارد تومان است که بخشی سهم خصوصی و بخشی هم سازمانی می‌شود. درآمد ما از محل صرفا فروش  بلیت در سال جاری ۳۳ میلیارد تومان در بخش دولتی و در بخش خصوصی ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است. 

وی تصریح کرد: قیمت خرید هر دستگاه اتوبوس در اوایل امسال ۴۵۰ میلیون بود که درحال حاضر به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تبصره‌‌های اختصاصی بودجه اتوبوسرانی

تبصره ۱: شهرداری مشهد مقدس (سازمان اتوبوسرانی) موظف است، در راستای ارتقاء آگاهی شهروندان و شفاف نمودن فرآیندهای مالی در حوزه زیرساخت های حمل و نقل شهری و افزایش مشارکت مردمی در توسعه و افزایش بهره وری سیستم حمل و نقل همگانی شهر و با در نظر گرفتن شان و منزلت اجتماعی شهروندان، هر ساله حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تصویب و ابلاغ تعرفه‌های جدید خدمات سازمان اتوبوسرانی، نسبت به انتشار اجزای بهای تمام شده هر سفر شهروندان با اتوبوس، از طریق روش‌های نوین اطلاع‌رسانی (در محل ایستگاه‌ها، داخل ناوگان اتوبوس، بر روی بلیت‌ها و غیره) اقدام نماید و گزارش آن را ظرف مدت ۲ ماه به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.

تبصره۲: شهرداری مشهد مقدس (سازمان اتوبوسرانی) مکلف است، با توجه به ورود ناوگان جدید مینی‌بوس‌رانی گزارش مربوط به جایگزینی خطوط کم‌تراکنش با مینی‌بوس را ظرف مدت ۲ ماه به شورای اسلامی شهر ارایه نماید. 

تبصره۳: به شهرداری مشهد مقدس (سازمان اتوبوسرانی) اجازه داده می‌شود با توجه به نیاز به جذب راننده برای اتوبوس‌های سازمانی خود (اتوبوس‌های غیرفعال و سیصد دستگاه اتوبوس در حال بازسازی)، نسبت به جذب راننده به تعداد مورد نیاز با تأیید هیأت‌مدیره سازمان و با اخذ مجوزهای لازم از کمیته منابع انسانی شهرداری به صورت خدمات قراردادی حجمی و با اولویت رانندگان بخش خصوصی که قراردادهای آنان به اتمام رسیده، اقدام نماید.

تبصره۴: شهرداری مشهد مقدس (سازمان اتوبوسرانی) مکلف است گزارش امکان‌سنجی استفاده از اتوبوس‌های برقی در ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری (امکان تامین، وضعیت تعمیر و نگهداری، آنالیز اقتصادی، مزایا و معایب و …) را ظرف مدت ۴ ماه به شورای اسلامی شهر مشهد ارایه نماید.

تبصره‌‌ اختصاصی بودجه شرکت بهره برداری قطارشهری

شهرداری مشهد مقدس (شرکت بهره‌برداری قطارشهری) موظف است، در راستای ارتقای آگاهی شهروندان و شفاف‌نمودن فرآیندهای مالی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل شهری، افزایش مشارکت مردمی در توسعه و افزایش بهره‌وری سیستم حمل‌ونقل همگانی شهر و با در نظر گرفتن شأن و منزلت اجتماعی شهروندان، هر ساله حداکثر ظرف مدت یک‌ماه پس از تصویب و ابلاغ تعرفه‌های جدید خدمات شرکت بهره‌برداری قطارشهری نسبت به انتشار اجزای بهای تمام شده هر سفر شهروندان با قطار شهری، از طریق روش‌های نوین اطلاع‌رسانی (در محل ایستگاه‌ها، داخل ناوگان، بر روی بلیت‌ها و غیره) اقدام نماید و گزارش آن را ظرف مدت 2 ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

هم چنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد رییس شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی دیروز گفت: مهمترین موضوع بودجه سال 98 تطابق پیشنهادات سازمانها و شهرداری با برنامه عملیاتی 97_1400 است

افزایش بودجه سازمان های شهرداری

در این جلسه منابع و مصارف بودجه 98 سازمان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی نسبت به اصلاح بودجه سال 97 به میزان 100 درصد افزایش داشته است، تصویب شد

هم چنین در این جلسه منابع و مصارف بودجه سال 98 سازمان پارک‌ها و فضای سبز، نسبت به اصلاح بودجه سال 97 به میزان ۶۴۸ درصد افزایش داشته است، به تصویب شورا رسید.

هم چنین منابع و مصارف بودجه سال 98 سازمان فردوس ها نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ به میزان ۲۸ درصد افزایش داشته است به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

هم چنین بودجه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به نسبت اصلاح بودجه با ۶۸  افزایش تصویب شد.

هم چنین بودجه 98 شرکت احداث قطارشهری مشهد با ۹۷۱۲ درصد افزایش نسبت به اصلاح بودجه 97 به تصویب رسید.

هم چنین بودجه 98 سازمان اتوبوسرانی با 94 درصد افزایش تصویب شد.

هم چنین منابع و مصارف بودجه 98سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با 71 درصد افزایش تصویب شد.

هم چنین منابع و مصارف  سازمان پایانه های مسافربری در بودجه 98 با  87 درصد افزایش تصویب شد.

هم چنین منابع و مصارف بودجه 98 سازمان حمل و نقل و ترافیک به نسبت اصلاح بودجه سال 97 با  241 درصد افزایش تصویب شد.

هم چنین منابع و مصارف  بودجه سال 98 سازمان حمل و نقل بار درون شهری با 89 درصد افزایش تصویب شد.

هم چنین منابع و مصارف بودجه 98 شرکت بهره برداری قطارشهری با 56 درصد افزایش به تصویب رسید.

هم چنین منابع و مصارف بودجه سال 98 شرکت ترافیک هوشمند الیت با 123 درصد افزایش به تصویب رسید.

هم چنین منابع و مصارف  بودجه 98 سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ با ۲۳۷ درصد افزایش به تصویب رسید.

 هم چنین منابع و مصارف بودجه سال 98 سازمان زمین و مسکن با  ۱۳ درصد افزایش به نسبت پارسال تصویب  و منابع و مصارف بودجه 98 شرکت نمایشگاه بین المللی با 6 درصد افزایش تصویب شد.

همچنین  منابع و مصارف در بودجه سال 98 موسسه فرهنگی شهرآرا، نسبت به اصلاح بودجه سال 97 به میزان ۱۴ درصد افزایش داشته است، به تصویب اعضا رسید

سرویس در شهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *