امسال با 13700000 گل بهار میشود

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد گفت: در سال گذشته حدود 14630000 عدد گل برای کاشت در 1/15 هکتار توزیع شد. این رقم در سال جاری بیش از 13700000 عدد گل برای پوشش 6/16 هکتار تامین و قسمت عمده آن نیز توزیع شده است

به گزارش «صبح امروز» مهدی یعقوبی افزود:  در ارتباط با فعالیتهای خانه بهار ۹۸، در راستای هماهنگیهای لازم برای همسویی در زمینه ابلاغ و اجرای آیین نامهها، رفع آسیبها و نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، طی چند ماه گذشته جلسات مشترکی بین معاونتهای حوزههای مربوطه برگزارشد.

وی اضافه کرد: درحوزه فرهنگی و گردشگری، در راستای اطلاعرسانی، راهنمایی و خدماترسانی به زائران، “تلفن ملی زائر” به شماره 3135 در ۲۷ پایگاه راهنمای زائر در دو شیفت صبح و عصر پوشش دادهمیشود.

وی تصریح کرد: به“جشنواره استقبال از بهار” اعتباری بالغ برحدود 6 میلیارد تومان اختصاص دادهشدهاست. هزینههایی مانند تعمیر گلها و گلکاری باغچهها در هر فصل در طی سال، جزو فعالیتهای بهارانه نیست و اعتبارات مجزایی دارند.

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد تاکید کرد: در سال گذشته حدود 14630000 عدد گل برای کاشت در 1/15 هکتار توزیع شد. این رقم در سال جاری بیش از 13700000 عدد گل برای پوشش 6/16 هکتار تامین و قسمت عمده آن نیز توزیع شده است.

یعقوبی اظهار کرد: علیرغم کاهش آمار گل امسال نسبت به سال گذشته، اگرچه که ممکناست گلهای نشایی، گیرایی کمتری در ایام عید داشته باشند، اما به ازای تمامی لکههای سبز شهر،به لحاظ کیفی گلکاریهای متراکم طراحی و بر اساس آن گل تحویل مناطق شدهاست.

وی اذعان کرد: آمار مربوط به گلکاریها، آذینبندیها، چراغانیها و نصب المانها، باتوجه به رویکرد ورود به مناطق و درخواست مردم تغییرات جزئی خواهد داشت.

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد ابراز کرد: برخلاف سال گذشته که تعداد ایستگاههای بهارانه به 3 عدد میرسید، امسال19 ایستگاه بهارانه در سطح شهر دایر میشود که المانها به صورت تجمیعی و موضوعی رونمایی میشوند و از این تعداد برخی از ایستگاههای بهارانه، در تراکنشهای مناسب به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر نظیر بوستان رجا در خیابان حر، بوستان بهار در بلوار خواجه ربیع، پردیس قائم در بلوار توس، و مقابل بازار فردوسی در بلوار مفتح اختصاص دادهشدهاست.

یعقوبی ادامه داد: در کنار برگزاری جشنواره «شکلات» با هدف اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و معتادان بازپروریشده، برای اولین بار طرح جدید هرس روی درختان و درختچهها که عمدتا به شکل حیوانات و پرندگان میباشد، بهصورت ۲۳ المان و ۸۲۰ متر گل در کف المانها در لچکی میدان جانباز به معرض عموم درخواهد آمد.

وی گفت: در زمینه اسکان زائر، بوستان زائرپذیر غدیر امسال نیز آماده پذیرایی از ظرفیت حدود 4000 زائر میباشدکه در این راستا علاوه بر حسینیه، حدود ۱۸۴ کانکس و 14 پایگاه بحران برای شرایط ضروری تعبیه شده است.

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد افزود: در جهت پاکسازی ورودی شهر در پنج محور فریمان، کلات، سرخس، قوچان و نیشابور نظافت، ممانعت از چادر خوابیها در کنار معابر و تکدیگری در دستور کار قرارگرفتهاست.

یعقوبی اذعان کرد: با هدف نشاط و طراوت شهر مشهد، بهسازی و رنگ آمیزی 200 هزار متر مبلمان، گاردریل‌ها وجداول و کیوسکهای مطبوعاتی آغاز شده و در برخی منطق به پایان رسیده است. احداث پارکهای موضوعی، نصب 1100 فلاور باکس در نقاط مختلف شهر، 5 استیج نوری، آذینبندیهای سطح شهر، پارکهای متحرک روی کفیهای تریلی، هنرهای نمایشی و شاهنامه خوانی با توقف سه روزه در هر منطقه و استفاده از مردان رنگی و طلایی از دیگر موارد استقبال از بهار است.

وی خاطرنشان کرد: کوچه باغ در باغ گیاه شناسی با المانهای متعدد فضای کاملا فرحبخش و روح افزایی است که شهروندان با ورودی رایگان میتوانند از آن بازدید نمایند. در همین زمینه تهیه لباس کارکنان، پرده برداری از ۳۰ اثر دیوار نگاره، ۲۵ اثر یادمان موقت شهری، نمایش کودکانه و خانواده در دست اقدام است.

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد ابراز کرد: ضمن بازدید میدانی از منطقه ثامن، در جهت ماندگاری زائرین، برگزاری سرودهای رضوی، مراسم باشکوه سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله)، تغییر ساعت کار پنج بازار این منطقه تا ساعت 2 صبح در نظر گرفته شده است.

یعقوبی با اشاره به طرح «خانهتکانی» که از تاریخ بیست و سوم اسفندماه تا بیست و نهم اسفندماه دارد افزود: شهروندان میتوانند از طریق تماس با شماره 137 اسباب و لوازمی که نیاز ندارند را توسط نیروهای خدمات شهری به دست افراد نیازمند برسانند. در اجرای این طرح، شورای اجتماعی محلات و مساجد نیز میتوانند همکاری نمایند.

وی اذعان کرد: در راستای ایجاد هماهنگی و آمادگی برای ارائه خدمات به شهروندان و زائران، مانور خدمت با حضور دستگاههای خدمترسان از جمله ستاد سفر استان برگزار میگردد.
همچنین جشنی برای کل نیروها، اعم از حدود ۵۵۰۰ کارگر خدمات شهری و ۳۰۰۰ پارکهاو فضای سبز و ۳۲ هزار خانواده آنها در جهت تکریم ایشان برگزار و طرح تامین مایحتاج پروتئینی آنان بهصورت رایگان شروع شده است.

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری خاطر نشان کرد: امید است باهمراهی و مشارکت مردم به سمت زیباسازی شهر رفته و از طریق ارتباط بیشتر با مردم، بازخوردها را احساس کنیم.

سمیه سادات حسینی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *