خراسان رضوی در حوزه اقتصادی به الگوی کشوری تبدیل می‌شود

 

استاندار خراسان رضوی گفت: با همت همه دستگاه‌های حاکمیتی و مشارکت مردم، خراسان رضوی در حوزه اقتصادی و توانمندسازی جوامع محلی به الگوی کشوری تبدیل خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در مسجد جامع شهرستان جوین برگزار شد، افزود: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی سپری شد و ملت ایران در این سال‌ها، تلخی‌ها و شرینی‌های بسیاری را تجربه کرده است اما حالا در آغاز دهه پنجم انقلاب باید راه دیگری را در پیش گرفت.
وی افزود: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب برای جلوگیری از تداوم جمهوری اسلامی اقدامات گوناگونی انجام دادند و حتی برای رسیدن به اهداف شوم خود جنگ 8 ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند اما فرزندان رشید این مرز و بوم بدون هیچ چشم داشتی در مقابل تجاوزگران ایستادند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه با تاکید بر اینکه در دهه پنجم انقلاب نمی توان کشور را همانند 4دهه اول انقلاب اداره کرد، گفت: در 40 سال گذشته خدمات زیربنایی بسیار خوبی در مناطق مختلف کشور ارائه شده است و همه دولت‌های پس از انقلاب در حد توان به مردم خدمت رسانی کرده اند اما به نظر می‌رسد که اکنون باید با شیوه جدید مدیریتی، کشور را در مسیر تعالی قرار داد.

مثلث توسعه برای ایجاد انسجام
وی از وحدت رویه به عنوان یکی از الزامات شیوه جدید مدیریت کشور یاد کرد و افزود: بر اساس قانون اساسی، وجود گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در کشور هیچ مشکلی ندارد بلکه موجب رشد و بالندگی کشور خواهد شد اما فعالیت سیاسی نباید به قیمت اختلاف و درگیری و عقب افتادگی کشور باشد.
رزم حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به آحاد مردم است و نباید به آفت اختلافات سیاسی دچار شود، تاکید کرد: با اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی، ضمن ایجاد انسجام در بین دستگاه‌های حاکمیتی، تمرکزگرایی اداری را تاحدودی کاهش داده و اختلافات سیاسی را به حداقل ممکن می‌رساند.
وی از ائمه جمعه به عنوان ناظران عالی مثلث توسعه اقتصادی یاد کرد و افزود: بر اساس فرمایش ائمه معصومین(ع)، کسی که در راه معاش زندگی خود و خانواده اش کار می‌کند، مجاهد اقتصادی است بنابراین علمای دین باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهند و مجاهدان اقتصادی را تکریم کنند.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در سایه تمکن مالی و شرایط مناسب اقتصادی می‌توان عبادت کرد؛ اقتصاد ابزاری برای تعالی انسانی است اما تا به امروز از این مهم غفلت کرده ایم و حالا سیاسی ترین کار در دهه پنجم انقلاب اسلامی پرداختن به اقتصاد و معیشت مردم است.
وی گفت: چرا در شرایط جنگ اقتصادی باید از اصولگرایی و اصلاح طلبی حرف بزنیم؟ این چه ادبیاتی است که به کار می‌بریم؟ چرا بین مردم انشقاق ایجاد کنیم و وحدت رویه را برهم بزنیم؟ رهبر معظم انقلاب هم بارها فرموده اند که ما چنین ادبیاتی را قبول نداریم.

کارآفرینان مجاهد اقتصادی هستند
رزم حسینی با تاکید بر اینکه شهدا برای سربلندی و ایجاد جامعه متمکن و متدین جان فشانی کرده اند، تصریح کرد: آیا شهدا در دوران دفاع مقدس یا انقلاب اسلامی جان خود را فداکردند که آسیب‌های اجتماعی در کشور افزایش یابد؟ کدام خانواده شهید می‌پذیرد که جامعه ای عقب افتاده داشته باشیم؟
وی ادامه داد: عزت اسلامی به این معناست که همه افراد جامعه با تکیه بر توان و استعداد خود، زندگی شان را اداره کند. علمای دین باید در این زمینه با مردم سخن بگویند و نهضت فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جای جای استان به راه بیاندازند.
استاندار خراسان رضوی کارآفرینان و سرمایه گذاران را مجاهدان اقتصادی برشمرد و افزود: یک یک سرمایه گذار که به رغم فعالیت در بخش خصوصی، به صورت داوطلبانه وارد عرصه اقتصادی می‌شود و از همه توان خود برای اشتغال زایی و توانمندسازی مردم استفاده می‌کند، قطعا مجاهد اقتصادی است و باید توسط آحاد جامعه تکریم شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار دستگاه‌های حاکمیتی، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در خدمت مدل مثلث توسعه اقتصادی خواهند بود تا از این طریق ضمن توانمندسازی مردم، زمینه مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به

روستاها فراهم شود.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان جوین ضمن بیان این که در مدل توسعه اقتصاد مقاومتی توانمندی و خودباروی وجود دارد، افزود: خوشحالیم که این مدل در جوین اجرایی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری رضوی فرماندار شهرستان جوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که در شهرستان جوین و با حضور استاندار برگزار شد، گفت: خوشحالیم امروز با مساعدت استاندار مدل توسعه اقتصادی  در استان و در شهرستان ما اجرایی می شود که در برنامه ریزی های صورت گرفته شهرستان جوین منطقه شش محسوب می شود.
حسین جمشیدی بیان کرد: علی رغم همه سرمایه گذاری های که تاکنون صورت گرفته است، امروز مهم ترین مشکل خراسان رضوی توسعه اقتصادی و اشتغال است.

توانمندسازی و خودباوری
وی با اشاره به این که شهرستان جوین 58 هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: ما مجموعه ای از موهبت ها از جمله در حوزه صنعت و کشاورزی داریم اما در عین حالا تمام تلاش ما این  بوده که به بخش اقتصادی در شهرستان توجه ویژه شود برای همین در خصوص رفع مشکلات واحد های تولیدی کوشش فراوان شده است.
فرماندار جوین اذعان کرد: در برنامه آقای رزم حسینی، توانمند سازی، خودباوری و حفظ محیط زیست است بر این اساس تلاش می شود اتفاقات ناگواری که در این سال ها در حوزه روستا افتاده است برطرف شود و  جمعیت روستایی مدیریت  شود.

انعقاد ۷ تفاهم نامه معین اقتصادی جوین

گفتنی است در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، ۷ تفاهم نامه با معین های اقتصاد مقاومتی جوین به امضا رسید.

بنا بر تفاهم نامه های منعقد شده، هلدینگ پارسیان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان جوین، سپاه جوین معین توسعه بخش از روستاهای جوین، شرکت جمکو توسعه محلی و سرمایه گذاری شش روستا، شرکت سالار دشت جوین، معین توسعه بخشی از روستاهای جوین، شرکت پسته کاران طلای خندان، معین توسعه سه روستا، موسسات بنی هاشم محوریت توسعه هفت روستا، شرکت تعاونی استقلال بخشی از روستاهای جوین را برعهده گرفتند.
تفاهم نامه معین های اقتصادی مقاومتی شهرستان جوین به امضای استاندار خراسان رضوی، امام جمعه  نماینده مردم در مجلس شوراس اسلامی و رئیس دادگستری شهرستان رسید.
گفتنی است امروز علاوه بر امضاء تفاهم نامه معین های اقتصادی شهرستان جوین ، 7 تفاهم سرمایه گذاری امضا شد که پیش بینی می شود نزدیک به 1018 شغل را ایجاد خواهد کرد.
در راستای مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان  خراسان رضوی  12 منطقه ایجاد شده است که جوین، جغتای، داورزن و خوشاب به عنوان منطقه 6  در نظر گرفته شده است .

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *