2261 واحد مسکن مهر در خراسان رضوی بهره برداری شد

 

دو هزار و 261 واحد مسکن مهر در سطح خراسان رضوی روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی بطور همزمان نمادین در مراسمی در شهرجدید گلبهار مورد بهره برداری قرار گرفتند.

210 واحد از این واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت خراسان رضوی، 800 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان، 240 واحد در شهرجدید بینالود و هزار و 11 واحد نیز در شهرجدید گلبهار ساخته شده اند.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ارائه خدمات روبنایی مانند ساخت مسجد، مدرسه و موارد مشابه در شهرهای جدید باید در حدی باشد که ساکنان این نقاط هیچ دغدغه ای به جز مسائل داخلی خانه خود نداشته باشند و همچنین کیفیت زندگی مردم ارتقا یابد.
محمد اسلامی ساخت 200 هزار واحد مسکونی را در سطح کشور ظرف دو سال آینده برنامه وزارت راه و شهرسازی اعلام و بیان کرد: سهم خراسان رضوی از این تعداد 25 هزار واحد و هم اینک قراردادهای آن با پیمانکاران منعقد شده است.
وی همچنین ساخت و و ساز بنا را امری بسیار مهم توصیف و بیان کرد: باید قابلیتهای مهندسی کشور در بناها و ساختمانسازی متجلی شود لذا می بایست افرادی در این حوزه فعالیت کنند که صلاحیت فنی و حرفه ای لازم را دارند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم ارتقای سطح دسترسی همگانی به وسایل حمل و نقل عمومی نیز تاکید و بیان کرد: در این حوزه پاسخگویی مناسب به مطالبات مردم را وظیفه خود می دانیم لذا حتما باید منابع مالی پروژه های حمل و نقل عمومی حتما تامین شود.
وی همچنین بر بهره برداری از پروژه قطار سریع السیر مشهد – گلبهار تا پایان فعالیت دولت دوازدهم تاکید و بیان کرد:
قرارداد اجرای پروژه آزادراه مشهد – چناران – قوچان نیز با پیمانکار(آستان قدس رضوی) منعقد شده و اعتبارات آن تامین می شود. از 
تولیت آستان قدس رضوی خواسته شده تا این نهاد به عنوان سرمایه گذار آزادراه چناران – قوچان تحرک بیشتری به این پروژه دهد.
اسلامی اضافه کرد: همچنین بر اساس مذاکره امروز با استاندار خراسان رضوی برنامه ریزی لازم برای ساخت 20 هزار واحد ظرف دو سال آتی در مشهد و شهرهای پیرامون آن صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید گلبهار نیز در این مراسم گفت: امروز علاوه بر بهره برداری هزار و 11 واحد مسکن مهر با هزینه 758 هزار میلیارد و 250 میلیون ریال در این شهرجدید، پارک متحرک به مساحت 2،5 هکتار، ساختمان 600 مترمربعی پلیس راهنمایی و رانندگی، دو باب مدرسه با زیربنای دو هزار و 16 مترمربع، 13 هزار و 500 مترمربع محوطه سازی و نیز 60 هزار مترمربع پیاده سازی در محوطه مسکن مهر شهرجدید گلبهار افتتاح شدند.
هومن گریوانی افزود: همچنین 93 هزار مترمربع آماده سازی و 63 هزار مترمربع آسفالت معابر محدوده مسکن مهر، بهره برداری از مجتمع تجاری شش هزار مترمربعی، چهار زمین ورزشی با مجموع مساحت 10 هزار مترمربع و پنج هزار مترمربع آسفالت مسیر دوچرخه در گلبهار اجرا شد.
وی گفت: علاوه بر اینها امروز عملیات اجرایی پارک موضوعی( پارک انرژی) به مساحت دو هکتار با اعتبار 55 میلیارد ریال در شهر جدید گلبهار آغاز شد.
شهرجدید گلبهار که برای جمعیت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر اجرا شده است با وسعت چهار هزار هکتار، در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد – قوچان واقع است. ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال 1372 به عنوان نخستین مصوبه ‘طرح جامع شهرهای جدید' به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *