نباید کارآفرینان را زالوصفت تلقی کرد

 

استاندار خراسان رضوی گفت: نباید کارآفرینان که در حقیقت مجاهدان عرصه اقتصادی هستند را غارت‌گر و زالوصفت تلقی کرد.

علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به منظور انعقاد تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی در شهرستان زاوه برگزار شد، افزود: شهدای والامقام به صورت کاملا داوطلبانه وبدون هیچ چشم‌داشت مادی جان خود را فدا کردند تا ملت ایران همیشه سرافراز و سربلند باشند.
وی افزود: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی برای ادامه دادن راه شهدا باید در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت و زمینه توانمندسازی جوامع محلی و مردم را با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی فراهم کرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همه دولت‌ها در 40 سال پس از پیروزی انقلاب صرفا در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها تلاش کرده و از توانمندسازی مردم غافل شده اند و درنتیجه، امروز شاهد هستیم که مردم برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی خود توانمند نیستند.
وی با بیان اینکه مساجد فقط برای نماز خواندن نیست و کارکردهای دیگری هم دارد، گفت: درهای مساجد باید برای ترویج فرهنگ توسعه اقتصادی و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه کسب و کار به روی مردم باز شود تا جوانان هم نماز بخوانند و هم زمینه اشتغال شان در مساجد فراهم شود.
رزم حسینی از قلعه گنج به عنوان یکی از مناطق الگو در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته با اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی در این منطقه، شاخص‌های امنیتی 70 درصد کاهش یافته است و شاهد اثرگذاری فعالیت‌های اقتصادی بر روی حوزه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.
وی با بیان اینکه مدل مثلث توسعه اقتصادی بروکراسی نحس اداری در شبکه دیوان سالار دولت را دور می زند، تاکید کرد: ما به اینکه معین اقتصادی یک اصولگرا یا اصلاح طلب است کاری نداریم و صرفا به جهت دغدغه ای که فعالان اقتصادی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند، کارها را به معین‌های توسعه ای واگذار کرده ایم.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نباید کارآفرینان را غارت گر و زالوصفت قلمداد کرد؛ آیا کسی که ریسک سرمایه اش را می پذیرد تا چرخ اقتصاد جامعه بچرخد و از بیکاری چندین و چند نفر جلوگیری شود، زالوصفت است؟
وی گفت: اگر می خواهیم جمهوری اسلامی ایران به سرنوشت کشورهایی مانند یمن، سوریه، عراق و مصر دچار نشود، باید راه شهدا را ادامه داده و با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، زندگی عزت مندانه ای را برای مردم فراهم کرد.
رزم حسینی با انتقاد از صرف درآمدهای حاصل از فروش نفت برای پرداخت حقوق کارمندان دولت و تامین هزینه‌های جاری افزود: این حرف‌ها جدید نیست اما کسی جرئت نمی کند بر زبان جاری کند؛ برخی تصور دارند که بیان اینگونه مسائل موجب تضعیف انقلاب می شود درحالی که عین تقویت انقلاب است.
وی با بیان اینکه برخی درباره مدیریت جهادی تبلیغات سوء کرده اند، تاکید کرد: مدیریت جهادی به معنای مدیریت جنگی نیست، بلکه تلاش همراه با درایت و خلوص نیت است که در شرایط فعلی یک نیاز اساسی به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: چرا فضای مجازی صرفا روی مفاسد اقتصادی تمرکز می کند؛ افراد بسیاری هستند که برای آبادانی و پیشرفت این کشور همواره در تلاش هستند. حاج قاسم سلیمانی 40 سال است که در داخل و خارج از مرزهای کشور با دشمن مبارزه می کند و حتی پوتین از پای خود در نیاورده است.
وی با بیان اینکه بر اساس مبانی اسلام اصل بر برائت است، گفت: اگر کسی جرمی مرتکب شد دستگاه قضایی به آن رسیدگی می کند و یک فعال اقتصادی و کارآفرین تا زمانی که پرونده اش در دادگاه بررسی و حکم قطعی برای او صادر نشود، یک مجاهد اقتصادی محسوب می شود.

مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی از اقدامات آقای رزم حسینی به نیکی یاد کرده اند

در ادامه این جلسه، امام جمعه زاوه گفت: مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی از اقدامات آقای رزم حسینی در قلعه گنج به نیکی یاد کرده اند.

حجت الاسلام شمس الدین زاده در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در زاوه برگزار شده بود؛ افزود: به همت آقای رزم حسینی اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی در قلعه گنج تحقق یافت و مردم توانمند شدند.
وی افزود: با زحمات و پیگیری‌های آقای رزم حسینی در دوره استانداری کرمان، با تجمع سرمایه‌های مردم، زمینه توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری فراهم شد و امیدواریم این مهم در خراسان رضوی هم تحقق یابد.
امام جمعه زاوه با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید فقیر و نیازمند وجود داشته باشد، اظهار کرد: امروز که در نتیجه تحریم‌های ظالمانه با مشکلات اقتصادی رو به رو شده ایم، باید زمینه کارآفرینی برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی فراهم شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *