۱۴به ۱

ائتلاف «اتاق تصمیم ساز» پیروز قاطع نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی خراسان رضوینهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در خراسان رضوی با پیروزی قاطع «ائتلاف اتاق تصمیم ساز» به پایان رسید و از میان 15 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی تنها یک نفر از لیست دیگر (ائتلاف تغییر و توسعه) توانست به پارلمان بخش خصوصی راه پیدا کند.
نتایج آرا:
فرامرز مرادی رئیس هیات نظارت بر اجرای انتخابات نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق استان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد:
تعداد آرای ریخته شده به صندوق‌ها، 987 رای بوده است، برگ‌های سفید 6رای و برگ‌های صحیح حاوی اسامی نامزدها نیز 981برگ می‌باشد.
اسامی برگزیدگان به ترتیب گروه‌ها
ߔﵚﯘﱙ¢بازرگانی:
ߔ﹙ﭙﯘﭘﳛᅠروشنک با 436رای
ߔ﹙ﭙ¢سیادت 434 رای
ߔ﹘ﳙ慄慄ᅠیزدی 403 رای
ߔ﹙ﭙ¢امتی 369 رای
ߔ﹙ﭛ¢محمدنژاد 231 رای
ߔᅠگروه صنعت:
ߔ﹘ﻙ慄ﭘﳛᅠشافعی 595 رای
ߔ﹘ﱘ﷘¢حمیدی 470 رای
ߔ﹘ﭘﳛᅠمحمودی خراسانی 452 رای
غلامعلی رخصت 358 رای
ߔ﹙ﭙﯘ﹙ᅠچمنیان  348 رای
ߔﵘ縉ﯘᅠمعدن
ߔ﹙ﭙﯘﱘ﷘¢توکلی زاده 401رای
ߔ﹘ﳛﯘﭘﳛᅠاحمدی سلیمانی 317رای
ߔﵚ縉ﵘ慄ﱘﳛハߔ﹘﹙ᅠمحمد شریعتی مقدم 429رای
ߔ﹘ﯘ慄¢مریم سراج احمدی 406رای
ߔ﹘﹙ᅠاکبر علیزاده قناد 406رای
مرادی در پایان برای حائزین اکثریت آرا در بخش‌های مختلف توفیق خدمت صادقانه به نفع اقتصاد استان و کشور آرزو کرد و گفت: امیدواریم که کسانی که حائز اکثریت نشده اند نیز در کنار این عزیزان و با هیات نمایندگان منتخب همکاری داشته باشند و این دوستان صمیمی و پرکار همراه اقتصاد کشور باشند.
نحوه نظارت بر انتخابات
طبق آمار ارائه شده بر اساس آمارها 1547 داوطلب در 34 اتاق سراسر کشور برای عضویت در هیات نمایندگان اتاق‌ها ثبت‌نام کرده‌ بودند که از طریق صندوق آرا 535 نفر از این افراد – 40 نفر در اتاق تهران و 15 نفر در هر یک از اتاق‌های شهرستان – به‌عنوان اعضای جدید هیات‌های نمایندگان انتخاب شدند.
انجمن نظارت بر انتخابات دوره نهم به منظور حسن اجرای انتخابات به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های مداربسته هر 34 حوزه رای‌گیری را از محل اتاق ایران رصد می‌کرد. همچنین نمایندگان این انجمن به‌صورت حضوری بر روند برگزاری انتخابات در همه حوزه‌ها نظارت داشتند.
رای‌گیری در انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام شد، بنابراین نتایج نهایی در فاصله زمانی کمی پس از پایان رای‌گیری اعلام شد.
فردای انتخابات
فراز و نشیب‌های بسیاری در ایام منتهی به انتخابات سپری شد، عده ای برای « وفاق» تلاش کردند و عده ای هم بر طبل تفرقه کوبیدند. در نهایت اما فعالین بخش خصوصی، نمایندگان خود را برگزیدند و نشان دادند که «تجربه، تعهد و تخصص» مهم ترین اولویت‌های آنان است و کسانی که در روزهای سخت جنگ اقتصادی «وفاق تشکل‌ها» و اتحاد بخش خصوصی را طلب می‌کردند، از دید رای دهندگان دور نماندند.
ائتلاف «اتاق تصمیم ساز» پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی تلاش برای اجرایی شدن کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار را دنبال می‌کند تا دولت مجبور شود در شرایط سخت اقتصادی راه برای خصوصی‌ها باز کند.
حال که انتخابات به پایان رسیده است، بهترین زمان برای «وفاق» دوباره تشکل‌ها و فعالین بخش خصوصی است چرا که رای دهندگان از منتخبین خود می‎خواهند که منافع جمعی را در نظر بگیرند و از کسانی که به انتخابات راه پیدا نکرده اند نیز انتظاری چون یاری منتخبین نیست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *