پیام خراسان و تلاش برای ارتقا در لیگ برتر والیبال

تیم والیبال پیام خراسان به مربیگری جبار قوچان‌نژاد با تصاحب جایگاه پنجم در جمع هشت تیم مرحله حذفی لیگ برتر والیبال اکنون در انتظار قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر است.

به گزارش ایرنا، تیم باشگاه پیام خراسان که در فصل جاری لیگ برتر والیبال پس از دو سال به عنوان تنها نماینده استان در این لیگ برتری حضور دارد توانست دوباره تماشاچیان علاقه‌مند به والیبال را در خراسان رضوی امیدوار کند و بار دیگر چراغ سالن ورزشی مهران، مهد والیبال مشهد را روشن نماید.

باشگاه پیام خراسان علاوه بر پشتوانه مردمی توانست حمایت‌های شهرداری مشهد را جذب کند که می‌توان این دو را از عوامل بیرونی موفقیت این تیم در لیگ والیبال امسال امسال عنوان کرد.

بازی‌های این دوره لیگ برتر والیبال با شرکت 13 تیم شامل ‘پیکان، کاله مازندران، سایپای تهران، شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز، خاتم اردکان، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین، فولاد سیرجان ایرانیان، درنای ارومیه، پیام خراسان، عقاب نهاجا و شهروند اراک' از مهر ماه گذشته به صورت رفت و برگشت آغاز و در نهایت هشت تیم برتر از میان آنها راهی مرحله پلی آف(حذفی) شدند.

 نخستین دیدار مرحله حذفی 

تیمهای ‘شهرداری ورامین، پیکان تهران، خاتم اردکان، فولاد سیرجان ایرانیان، پیام خراسان، کاله مازندران، سایپای تهران و شهرداری گنبد' هشت تیم مرحله حذفی هستند که در نخستین دیدار رقابتها روز چهارشنبه یکم اسفند ماه به مصاف یکدیگر می روند. پیام خراسان نیز در این روز در سالن گل گهر سیرجان میهمان تیم فولاد سیرجان ایرانیان خواهد بود.
در این مرحله از رقابت‌ها دو بازی به ترتیب در سیرجان و مشهد برگزار می‌شود و تیمی که دو برد داشته باشد به جمع چهار تیم مرحله نیمه نهایی راه می‌یابد اما اگر هر تیم یک دیدار را ببرد در نهایت بازی سوم با میزبانی سیرجان، تکلیف تیم راه یافته به مرحله بعد را روشن می‌کند.

توقعات از تیم پیام

مدیرعامل باشگاه پیام خراسان درباره وضعیت این تیم گفت: نمایندگی شایسته والیبال خراسان رضوی هدف ابتدایی تیم بود و با وجود اینکه در آخرین روزها توانستیم به لیگ برتر والیبال راه پیدا کنیم، امروز با توقعات بسیار از پیام خراسان مواجه شده‌ایم.

علی شیخ الاسلامی سطح لیگ برتر والیبال را جهانی توصیف و بیان کرد: با وجود بازیکنان بسیار خوبی که در تیم‌های باشگاهی لیگ برتر ایران حضور دارند امروز برخی از هواداران انتظار صدرنشینی را از تیم پیام خراسان دارند.

وی ادامه داد: با وجود کمک‌های شهرداری مشهد در فصل جاری، این باشگاه با محدودیت‌های مالی مواجه بود اما توانستیم به لطف آن نهاد هوادارن شایسته و کادر فنی خوب که قوچان‌نژاد در راس آن قرار دارد نتیجه خوبی در دور مقدماتی لیگ برتر بدست آوریم.

پیام خراسان جزو تیم‌های پر تماشاگر

مدیرعامل باشگاه پیام خراسان همچنین گفت: این تیم با وجود هواداران جزو تیم‌های پرتماشاگر لیگ برتر شناخته می‌شود و در صورت حضورش در مرحله نیمه نهایی امیدواریم بتوان زمینه حضور تماشاگران مشهدی را در تبریز فراهم کنیم.
وی افزود: سیدمحمد موسوی، سعید مصطفی وند، مجتبی ببرخان، علیرضا عبدی، شهروز همایونفر، سحاب دلقندی، علی سجادی، امیرحسین ناوی، سجاد سربرقی، ستار صولانی، رشید یوسفی، بهزاد حیدری شاهی، سپهر دلقندی، امین علوی، عرفان علی‌نژاد، مجتبی یوسفی، رشید یوسفی، امیر راشینی و مهدی کریمی همچون مرحله نخست، بازیکنان تیم والیبال پیام خراسان در دوره پلی آف هستند.

ترکیب تیم تغییر نمی‌کند

مدیرعامل باشگاه پیام خراسان ادامه داد: تغییری در ترکیب تیم نخواهیم داد و با وجود موسوی ملی پوش ارزنده، مصطفی‌وند به عنوان یک کاپیتان تمام عیار و بازیکنان شاخصی همچون علوی، شهروز و یوسفی‌ها بتوانیم بهترین نتیجه را تا پایان لیگ برتر والیبال به دست آوریم.

وی گفت: این تیم ترکیب بازیکنان بومی خوب و قابل قبولی دارد و علاوه بر آن عبدی و ناوی به عنوان نیروهای جوان تیم در این فصل به خوبی ظاهر شدند و معتقدم این جوانان در آینده نقش آفرینی بیشتری در تیم والیبال پیام خراسان خواهند داشت.

تلاش برای حضور در جمع چهار تیم برتر 

سرمربی تیم پیام خراسان همچنین گفت: هدف ابتدایی ما حضور موفق در مرحله مقدماتی بود اما امروز پس از حضور خوب در لیگ برتر برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم نخست لیگ تلاش می‌کنیم.

جبار قوچان‌نژاد به بازی حذفی روز چهارشنبه آتی نیز اشاره و بیان کرد: دیدار با تیم فولاد سیرجان که بازیکنانی همچون مباشری، مهدوی، کمالوند و رنجبر را در ترکیب خود دارد دیداری سخت و حساس خواهد بود.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که هر دو بازی مرحله مقدماتی با سیرجان را برده‌ایم لذا روز چهارشنبه نیز با هدف برد و کسب پیروزی به میدان می‌رویم.

مدیرعامل باشگاه پیام خراسان در خصوص حضور تماشاچیان در دیدارهای مرحله حذفی نیز گفت: حضور تماشاچیان در سیرجان به دلیل مشکلات سفر و پرهیز از حاشیه‌های احتمالی بین تماشاچیان فعلا منتفی است. ترجیح می‌دهیم این دیدارها بدون حاشیه انجام شوند.

بر اساس اعلام فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران رقابت‌های پلی آف(حذفی) تا نیمه اسفند ماه ادامه دارد و در نیمه دوم اسفند ماه نیز رقابت‌های مقدماتی بین چهار تیم برتر والیبال کشور در تبریز برگزار خواهد شد.

طی سال‌های گذشته تیم‌هایی نظیر ثامن الحجج(ع) خراسان، میزان، شهرداری مشهد، بانک صادرات و ابومسلم مشهد از خراسان رضوی در لیگ برتر والیبال مردان کشور حضور داشته‌اند.

عنوان سومی تیم‌های ابومسلم مشهد و ثامن الحجج(ع) خراسان به ترتیب درسال‌های 79 و 94 بهترین نتایج نمایندگان خراسان در تاریخ لیگ برتر بوده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *