پل ترافیک و تصادف

ترافیک ، بوق های پشت سرهم و تصادف؛  این داستان هر روز و هر شب در پل بولوار شهید صیاد شیرازی به بولوار شهید قانع  تکرار می شود، برخی از شبکه هیا مجازی نیز از تصادف های پی در پی در این محل منتشر می کنند و می نویسند بازهم ترافیک و تصادف در پل صیاد شیرازی، اما چرا این همه ترافیک و تصادف؟

منشاء ترافیک کجاست؟

برای بررسی دلیل این ترافیک باید کمی آن سو تر را نگاه کرد، بدون شک  برای یک‌بار هم گذرتان به مجتمع‌های تجاری زمرد و فیروزه افتاده که به دلیل نزدیک بودن به حاشیه وکیل‌اباد و مجاورت هتل پارس برای رسیدن و بازدید از این مراکز خرید  باید مدت زمان زیادی را صرف عبور از ترافیک این محدوده کرد عبور ۳ دقیقه‌ای از پل صیاد را ۲۰ دقیقه‌ای را صرف زمان می‌خواهد.هنگام عبور از پل ماشین‌های تک سرنشین زیادی را مشاهده کرده که تعداد سرنشین با وسیله شخصی را تزدیک به برابر کرده است.

تازه این اول ماجرا است چرا که با گذشت از پل صیاد برای ورود به پارکینگ مجتمع‌ها متوجه تابلوهای ورود ممنوع و یک‌طرفه‌ای روبرو می‌شوی که تا چند روز پیش نصب نبود که این امر سبب گمراهی بیشتر مردم و در نتیجه سنگین شدن ترافیک می‌شود.
مسئولان  برای این ترافیک و تصادف چه پاسخی دارند؟
سخنگوی سازمان ترافیک شهرداری مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: طبق ضوابط تمام مجتمع‌های تجاری باید دارای پارکینگ باشند.
مجید بخت‌آزما افزود: با توجه به ضوابط و قوانین ساخت و ساز متاسفانه شاهد عدم پارکینگ در مجتمع‌های بزرگ هستیم.
وی تصریح کرد: ما در خصوص خرید خودرو و حرکت خودروی تک سرنشین نیز قوانین مدونی برای اعمال قانون در این خصوص وجود ندارد که نیاز به این موضوع به شدت در کشور احساس می‌شود.

دلیل ترافیک و تصادف از زبان یک مسئول
بخت‌آزما اظهار داشت : نتیجه عدم قانون در این زمینه سبب شده که مردم در هر ساعت از شبانه روز به تردد و پارک  در خیابان‌ها اقدام کرده که این امر موجب ترافیک و تصادفات در سطح شهر می‌شود که پل صیاد نیز به دلیل وجود مجتمع‌های تجاری متعدد و بزرگ از این حالت استثنا نبوده و به این بحران ترافیکی و تصادفات گرفتار است.
وی عنوان کرد: ما علاوه بر سطح شهر در اطراف حرم که پارکینگ‌های زیادی برای این محدوده ساخته شده  و ما در ابن محدوده نیز با کمبود پارکینگ مواجه هستیم نیز و اقدامات زیادی برای کاهش ترافیک و تصادفات در این منطقه صورت گرفته که نتیجه زیادی حاصل نشده  چرا که ما برای حل این معضل و بحران نیازمند اجرای قوانینی در خصوص عدم تردد وسیله حمل‌و نقل به صورت تک سرنشین است.

صالح هندسی انجام شده است اما…
بخت‌آزما درخصوص تغییرشکل خیابان‌های محدوده صیاد که موجب سردرگمی ساکنین این منطقه و دیگر کسانی که به این محدوده برای خرید مراجعه کرده بیان کرد: در خیابان صیاد با توجه به حجم ترافیک و تصادفات کوچک که بخاطر شیب پل صیاد بوده برای کاهش این حوادث اصلاحات هندسی توسط مدیریت شهرداری صورت گرفته است.
وظیفه پلیس راهور ارائه گزارش و آماربه شهرداری است
جانشین پلیس راهور مشهد گفت: وظیفه پلیس راهور گزارش و آمار محدوده‌های ترافیکی به شهرداری برای اعمال طرح‌های ترافیکی است.
حسن‌علی امامی در گفت و گو با خبرنگار صبح امروز درباره تصادفات پل صیاد شیرازی افزود: بیش‌ترین آمار تصادفات در این محدوده تصادفات زنجیره‌ای و از جلو به عقب بوده که بیش‌تر در ساعات پایانی شب و حدود ساعت 4عصر تا 9 شب به وقوع می‌پیوندد.

دلیل ترافیک و تصادف از زبان پلس راهور
وی تصریح کرد: بیش‌ترین علت تصادفات به دلیل زیاد بودن حجم بار ترافیکی از سمت میدان صیاد به طرف پل صیاد زیاد بوده و این محدوده با توجه به عرض کم معبر و از همه مهم‌تر حرکت عابرین پیاده زیاد بوده که نیاز به پل غیرهم‌سطح عابر پیاده یکی از ملزومات این منطقه بوده افزایش تصادفات در ساعات روبه پایانی شب در این محدوده رخ می‌دهد.

امامی اظهار داشت: یکی از ملزوماتی که ما به عنوان پلیس راهور برای تعبیه آن به شهرداری تاکید کرده حفاظ میانی برای روی پل صیاد  بوده تا از رفت‌و آمد عابرین جلوگیری کرده که این اقدام بار ترافیکی و وقوع تصادفات را تا حدی کاهش می‌دهد.

گره ترافکی، کم حوصلگیو و وقوع تصادف
وی عنوان کرد: متاسفانه گره‌های ترافیکی سبب کم حوصلگی مردم و نیز وقوع تصادفات شده و عجله و شتاب و شیب نسبتا تند در این محدوده یکی از عمده‌ترین دلایل تصادفات در این محدوده است و یکی از توصیه‌های ما افزایش عرض در این محدوده است اگرچه این پیشنهاد هندسی در صیاد 2 به پیشنهاد پلیس راهور یک‌طرفه شده که اقدام بسیار خوبی بوده و از بار ترافیکی و کاهش تصادفات نقش خوبی را داشته است.

افسران در اوج ترافیک حضور دارند
امامی یادآور شد: در ساعات اوج ترافیکی افسران پلیس راهنمایی و رانندگی در مناطق پرتردد که افزایش بار ترافیکی را دارد حضور دارند و در صورت نیاز اقداماتی را انجام داده تا  مانع گره ترافیکی  و وقوع تصادفات شود.

با این وجود به نظر می رسد اقدامات شهرداری و پلس راهور چندان در این زمینه موثر نبوده است چرا که هم چنان شاهد بار ترافیکی بالا و تکرار تصادف در این پل هستیم.

 

 

image_print
855 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *