بازی متفاوتی خواهد بود

دو تیم پرسپولیس و پدیده شهرخودرو در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. بازی حساسی که برد هرکدام از تیم ها آنان را می تواند در قامت یک مدعی در جام حذفی مطرح کند. روز گذشته سرمربیان دوتیم در کنفرانس خبری بازی شرکت کردند.

یحیی گل‌محمدی که طی دو بازی لیگ برتر برابر پرسپولیس در این فصل با شکست به کار خود پایان داده، اکنون در جام حذفی باید برابر شاگردان برانکو قرار گیرد و امیدوار به کسب نتیجه و صعود از این مرحله است.

مهدی ترابی طبق قانون نباید بازی کند

گل محمدی با حضور در نشست خبری پیش از جدال با پرسپولیس در خصوص شرایط تیمش گفت: جام حذفی و یک تک بازی با پرسپولیس داریم که بازی بسیار سختی است و با بازی با لیگ فرق دارد. مهم این است در این بازی اشتباه تاثیرگذار نداشته باشیم. ما نباید مقابل پرسپولیس اشتباهات فردی و بزرگ داشته باشیم. مثل بازی قبل نباید مقابل پرسپولیس اشتباه کنیم. چون در بازی قبل با اشتباهات وحشتناکی بازی را واگذار کردیم. بازی قبل می‌تواند برای ما تجربه خوبی باشد تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. اما به هر حال پرسپولیس تیم خوب و پرمهره‌ای است که مربی خیلی خوبی هم دارد و از هواداران و امکانات خوبی هم بهره می‌برد اما ما هم با انگیزه و آماده هستیم تا بتوانیم به دور بعدی مرحله جام حذفی صعود کنیم. مطمئنا بازی جذاب خواهد بود و کسانی که از تلویزیون و ورزشگاه بازی را می‌بینند از آن لذت خواهند برد.

وی درباره حضور عجیب و تکراری مهدی ترابی در جدال با این تیم با پیراهن دو تیم سایپا و اکنون پرسپولیس و شایعات مربوط به شکایت باشگاه پدیده در این زمینه گفت: بحث شکایت نیست باید بدانیم ترابی مقابل ما حضور دارد یا ندارد. این قانونی است که در یوفا و فوتبال اروپا رعایت می‌شود. یک بازیکن در جام حذفی نمی‌تواند برای دو تیم بازی کند. قوانین داخلی را نمی‌دانم چگونه است به همین دلیل استعلام گرفته‌ایم و منتظریم پاسخ ما را بدهند که او می‌تواند بازی کند یا خیر که هنوز جوابی داده نشده است.

سرمربی پدیده شهر خودرو درباره مشکلات داوری طی این فصل گفت: متاسفانه بحث داوری در فوتبال ما داغ شده است که همین مسئله باعث ایجاد عدم تمرکز روی داوران می‌شود. ما به سلامت تک تک داوران باور داریم. داوران خوبی داریم که احتیاج به حمایت بیشتری دارند. بازی‌ها حساس شده، تیم‌ها هزینه‌های وحشتناکی در این فصل کرده‌‌اند و اگر با این هزینه‌ها قهرمان نشوند و یا مقامی به دست نیاورند جای سؤال باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: فشار روی باشگاه‌ها، مدیران و مربیان هست که به داوری منتقل شده است، ما هم خیلی از داور ضرر کرده‌ایم. هیچ وقت هم نگفته‌ایم این اشتباهات عمدی بوده است. هیچ وقت این مسئله را عنوان نکردیم. در بازی هفته گذشته مقابل نفت آبادان دو امتیاز ما پرید. این دو امتیاز خیلی برای ما مهم بود زیرا یک تیم وسط جدول نیستیم. ما هم در کورس قهرمانی هستیم و بازیکنان بزرگی داریم و شانه به شانه مدعیان حرکت می‌کنیم. هزینه زیادی نکرده‌ایم امکانات زیادی هم نداریم اما انتظار داریم که در داوری عدالت رعایت شود. من خودم فشار روی داوران را حس می‌کنم و باید این فشار را از روی داوران کمتر کنیم.

گل محمدی درباره درخواست این باشگاه برای تعویق دیدار مقابل سپیدرود و فشردگی لیگ گفت: ما دو هفته قبل درخواست کردیم که این بازی یک روز به تعویق بیفتد و مسئولان سازمان لیگ گفتند که ما به این موضوع پاسخ مثبت خواهیم داد و ما به این دلیل برنامه‌ریزی کردیم که روز شنبه با سپیدرود بازی می‌کنیم. اما به ما دیروز اعلام شد که امکان به تعویق افتادن این بازی نیست و یک سؤال بزرگ برای من به وجود می‌آید و آن این است که چرا باید روی ما اینقدر فشار بیاورند. اگر قرار به تعویق افتادن بازی ما بود سازمان لیگ می‌توانست از قبل این کار را انجام دهد. اما چه دلیلی دارد که 4 روز یک بار برای ما بازی می‌گذارند؟ این موضوع جای گلایه زیاد از سعید فتاحی و برنامه‌ریزان سازمان لیگ را برای ما دارد و نمی‌دانم چرا این فشار فقط باید روی ما باشد؟

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به هجمه داوری شکل گرفته نگرانی بابت قضاوت فردا مقابل پرسپولیس ندارد گفت: ما از بحث داوری ضرر کردیم شاید پرسپولیس هم ضرر کرده باشد. داور بازی علیرضا فغانی است که تجربه زیادی دارد و من نگرانی بابت داور ندارم و اگر اشتباهی هم به ضرر ما انجام شود شک ندارم از روی غرض و عمد نیست چون به توانایی و سلامت کاری فغانی ایمان دارم و برای هر سوت او احترام قائل هستیم. و امیدوارم عدالت رعایت شود.

بازی کردن یا بازی نکردن؛ قانون چه می‌گوید؟

از سوی دیگر هرچند رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده حضور ترابی در ترکیب پرسپولیس منعی ندارد اما مشخص نیست دقیقا آیا قانون چنین اجازه‌ای به برانکو می‌دهد یا نه؟

مهدی ترابی در نیم‌فصل نخست در سایپا به میدان می‌رفت و در جام حذفی هم برای تیم سابقش بازی کرد. در زمستان 97 با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخپوشان به لیست این تیم اضافه شد. نکته اینجاست که این بازیکن در نیم‌فصل نخست برای سایپا در مرحله یک چهارم نهایی به میدان رفت و مشخص نیست دقیقا طبق قوانین چگونه یک بازیکن می‌تواند در مرحله‌ای مشابه در یک جام، با لباس دو تیم مختلف به میدان برود؟

ترابی در مرحله یک‌چهارم نهایی در دیدار سایپا و صنعت نفت به میدان رفت و اتفاقا دو گل سرنوشت‌ساز برای تیمش به ثمر رساند و حالا دوباره در مرحله یک چهارم نهایی و این بار با لباس پرسپولیس به میدان خواهدرفت!

درست در روزهایی که بسیاری از تیم‌های متمول و بزرگ ایران از داوری‌ها و اشتباهات پیش‌آمده گلایه دارند، پدیده شهرخودرو نیز در آبادان و در مصاف با صنعت نفت، به خاطر اشتباه داور مسابقه و آفساید اعلام شدن گل پیروزی‌بخش مهدیخانی، 2 امتیاز حساس را از دست داد.

حالا اما در خصوص ماجرای مبهم ترابی نیز با توجه به اینکه یک طرف ماجرا نام قرمزپوشان تهرانی قرار گرفته‌است، مشخص نیست که قرار است قانون فدای مصلحت شود یا نه؟ از باشگاه پدیده شهرخودرو خبر می‌رسد که مدیران باشگاه می‌خواهند این ماجرا را از AFC و FIFA پیگیری کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *