قیمت نفت واقعی نیست

جواد کریمی قدوسی در نشست علنی نوبت عصر روز شنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 98 ضمن تسلیت شهادت پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فرازی از پیام گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را قرائت می‌کنم که می‌فرمایند اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ 40 ساله نبود بی‌شک دستاوردهای انقلاب بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر قرار داشت و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت.
نماینده مردم مشهد، کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام دوم را یا باید تجربه کرد و یا باید با تجربه گذشته آن را برداشت. ملت ایران در آستانه بررسی لایحه بودجه و مصوبه کمیسیون تلفیق ضمن راهپیمایی به نمایندگان پیام می‌دادند که حقوق‌ها را افزایش ندهید اما از افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنید.

وی افزود: یکی از تکالیف مهم دولت تنظیم لایحه بودجه برای اداره کشور در تمام حوزه‌ها است؛ اگر دولت در این 6 سال، سالی 5 لایحه انقلابی در حوزه تجارت، کسب و کار و سیاست خارجه و قدرت پول ملی ارائه می‌کرد امروز در بهترین شرایط لایحه بودجه ارائه می‌شد و کشور را بر مبنای تصویب مجلس می‌توانست اداره کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مخالف لایحه ارائه شده بودجه سال 98 تقدم را از حوزه قانون و سند بالادستی بودجه 98 که برنامه ششم توسعه است آغاز می‌کنم؛ بر اساس برنامه ششم توسعه کشور باید 5 گام برمی‌داشت تا به اهداف تعیین شده دست پیدا کند. در حال حاضر قصد داریم گام سوم را برداریم.

کریمی قدوسی گفت: لایحه بودجه سال 98 با قانون برنامه ششم توسعه تطبیق ندارد، در حوزه قواعد حاکم بر بودجه و مالیه عمومی 73 درصد، در حوزه ارتباط و فناوری 80 درصد، در حوزه اقتصاد کلان 75 درصد، در حوزه ایثارگران که جزء سرمایه‌های اصلی کشور هستند 72 درصد، در حوزه آموزش عالی و فناوری 69 درصد، در حوزه بیمه اجتماعی و عدالت اجتماعی و برنامه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی 75 درصد، در حوزه حمل و نقل و مسکن 75 درصد، در حوزه محیط زیست 75 درصد، در حوزه کسب و کار خصوصی 50 درصد، در حوزه کشاورزی 54 درصد، در حوزه فرهنگ و هنر 53 درصد، در حوزه دفاع و امنیت 56 درصد، در حوزه توازن منطقه‌ای و اجرای عدالت و توسعه روستایی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر 65 درصد احکام برنامه ششم توسعه در لایحه بودجه دیده نشده است.

گفتنی است در نشست روز گذشته کلیات بودجه سال 98 با 117رای موافق، 86 رای مخالف و 8رای ممتنع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *