افتتاح 3 پروژه راهسازی در نیشابور و تربت جام

همزمان با دهه مبارک فجر پروژه چهار خطه کردن محور نیشابور – فیروزه و تقاطع غیر همسطح فولاد با حضور استاندار خراسان رضوی، معاونت استاندار و جمعی از مسئولان استان و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افتتاح و به بهره برداری رسید و طی مراسمی دیگر در تربت جام نیز 3.5 کیلومتر راه روستائی بهره برداری شد.

به گزارش صبح امروز، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز درخصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و با مشارکت مجتمع فولاد خراسان با اعتبار 250 میلیارد ریال اجرا شده که برای ساخت آن 34 هزار تن آسفالت ریزی، ده هزار تن بتن ریزی، یک هزار و چهارصد تن آرماتور، 20 هزار متر مربع قالب بندی، 15 هزار متر مکعب اساس، 30 هزار متر مکعب زیراساس، 60 هزار متر مکعب خاکریزی، 15 هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

بازدید استاندار خراسان رضوی از آرامگاه خیام وعطار نیشابور

استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه خود به شهرستان نیشابور از آرامگاه‌های حکیم عمر خیام و عطار نیشابوری بازدید کرد. علیرضا رزم حسینی ضمن حضور بر آرامگاه این شعرا و ادبای بزرگ دیار قلمدان‌های مرصع و ادای احترام به این مفاخر ادب و فرهنگ ایران زمین، از نزدیک در جریان ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این منطقه قرار گرفت.
وی تصریح کرد : این ظرفیت‌هابا توجه به قرارگیری شهرستان نیشابور در مسیر تردد میلیون‌هازائر و گردشگر مشهد الرضا (ع) خود می‌تواند جاذبه ای ارزشمند برای جذب گردشگر باشد.
وی عنوان کرد : تاریخ کهن این خطه که خود به قدم مبارک امام علی ابن موسی الرضا مزین است خود جاذبه ‌‌ای تاریخی، ادبی و فرهنگی و زیارتی ویژه ‌‌ای است که باید در این حوزه با جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری مناسب اقدام موثرتری انجام شود.

افتتاح پروژه آسفالت راه روستایی گوربند تربت جام به طول ۳.۵ کیلومتر

هم چنین همزمان با دهه مبارک فجر با حضور معاون مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، فرماندار تربت جام، نماینده مردم شریف تربت جام،تایباد وباخرز در مجلس شورای اسلامی و روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان تربت جام ظهر یکشنبه ۲۱ بهمن ماه  پروژه آسفالت راه روستایی گوربند شهرستان تربت جام به طول سه و نیم کیلومتر افتتاح شد.

در این مراسم سید حسین حسینی معاون مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه 5 پروژه راه روستایی در قالب یک قرارداد با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال منعقد شده که این پروژه‌هاشامل راه‌های روستایی گوربند، دوسنگ، یکه پسته، باغ کشمیر، حاجی آباد-رحیم آباد گلارچه است، افزود: در حال حاضر فاز اول این پروژه که آسفالت راه روستایی گوربند بطول 3.5 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال انجام شده است.

++++++++++++++

2.1 + عکس

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان اعلام کرد:

آمادگی سازمان همیاری برای معین اقتصادی طرقبه و شاندیز

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی بر آمادگی این نهاد به عنوان معین اقتصادی شهرستان طرقبه شاندیز درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی این منطقه تاکید کرد.

به گزارش صبح امروز، احمدیزدان پناه با اشاره به تفاهم نامه این نهاد با استانداری خراسان رضوی و مسئولان شهرستان بینالود مبنی بر انتخاب سازمان همیاری به عنوان معین اقتصادی این شهرستان اظهار کرد: با توجه ماموریتی که در این خصوص به سازمان همیاری واگذار شده است با تمام توان درجهت تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی و توسعه در این منطقه آماده ایم.

وی با اشاره به تجربه موفق سازمان همیاری در پروژه‌های اقتصادی حوزه گردشگری در این شهرستان به ویژه شرکت نمونه گردشگری چالیدره، افزود: برای توسعه اقتصادی در طرقبه و شاندیز باید با شناسایی دقیق پتانسیلهای موجود از ظرفیتهای بالقوه بومی منطقه به نحو مطلوبی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به توانمندیهای کشاورزی،تولیدی، صنعتی، تجاری و… منطقه اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد گردشگری یکی از اصلی ترین پتانسیل‌های منطقه طرقبه و شاندیز است که به عنوان معین اقتصادی به این ظرفیت خوب توجه ویژه تری خواهیم داشت.

وی به توانمندیهای سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به عنوان یک هلدینگ اقتصادی بزرگ در استان اشاره و عنوان کرد: سازمان همیاری توانمندیهای مطلوبی در حوزهای اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری، عمرانی، آموزشی، پژوهشی گردشگری و … را در اختیار دارد که می‌توان از آن در جهت تحقق اهداف ترسیم شده به عنوان معین اقتصادی شهرستان بینالود و توسعه اقتصادی طرقبه و شاندیز بهره جست.

یزدان پناه با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات دیگر شهرهای کشور در اجرای طرح توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: امیداوریم با همکاری و حمایت نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت، سرمایه گذاران و کارآفرینان و همچنین ائمه جمعه به عنوان ناظران عالی، سازمان همیاری نیز به عنوان بخش از مثلت توسعه اقتصادی استان بتوان در جهت رسالتی که استانداری خراسان رضوی بر عهده آن قرار داده است، موفق عمل کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *