جزئیات جدید از اراضی پادگان ارتش و سند بلند مرتبه سازی مشهد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد از برگزاری کمیته فنی کمیسیون ماده 5 برای تصویب نهایی طرح پادگان ارتش و ارسال آن به  شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبرداد.

محمدهادی مهدی نیا در گفت و گوی اختصاصی با صبح امروز درباره سند بلند مرتبه سازی شهر مشهد گفت: بخش های مقدماتی و پیش سند بلند مرتبه سازی توسط مهندسان مشاورطرح های تفصیلی هفت گانه آماده شده است.

وی ادامه داد: هم چنین در زمان تهیه طرح جامع مشهد نیز مطالعات اولیه انجام شده است اما سندی که چارچوب کامل داشته باشد و پهنه ها، محورها و کانون های بلند مرتبه سازی را مشخص کرده باشد تاکنون نداشته ایم.

تحلیل مطالعات جمع آوری شده درباره بلند مرتبه سازی

مهدی نیا تصریح کرد: البته مواد و محتوی سند کامل وجود دارد ونیازمند تولید اطلاعات برای سند نیستیم فقط باید در مجموعه ای این مطالعات جمع آوری و تحلیل شود و از آن سندبلند مرتبه سازی که پهنه ها، محورها و کانون ها مشخص باشد استخراج شود.

وی درباره مناطق مستعد بلند مرتبه سازی اظهار کرد: آخرین مطالعات که از آن به عنوان طرح پارت نام برده می شود انجام شده است وبعد از آن دوباره مطالعات مستقل برای مناطق مستعد بلند مرتبه سازی انجام نشده است.

مهدی نیا یادآورشد: البته بلندمرتبه سازی را برمبنای مناطق مستعد انجام نمی شود و به این شکل است که محدودیت ها را استخراج می کنند و مناطق باقی مانده، مستعد برای بلند مرتبه سازی خواهد بود که این محدودیت ها از جمله گسل، حریم گسل، سیما و منظر شهری، کریدورهای بصری، گردش باد و کردیدورهای باد و … است.

طرح پادگان ارتش این هفته به شورای عالی ارسال می شود

رئیس کمسیون عمران و شهرسازی شورای شهرمشهد درباره آخرین وضعیت اراضی پادگان ارتش اظهار کرد: این هفته برای پادگان جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده  برگزار خواهد شد و پس از تصویب در این کمیته برای تائید شورای عالی و معماری ایران اسال خواهد شد و بعد از آن شاهد خبرهای خوش برای مردم خواهیم بود.

تحویل اراضی پادگان به شهرداری

مهدی نیا درباره مراحل تحویل گیری پادگان به شهرداری اظهار کرد: برای تحویل پادگان 3 فاز پیش بینی شده است که بعد از اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کمیته ای کارشناسی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این کمیته درباره نحوه و مکانیزم اجرایی کردن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای تحویل اراضی پادگان به شهرداری تصمیم گیری خواهد کرد.

مهدی نیا تصریح کرد: این کمیته تصمیم می گیرد که در چند فاز و در چه دوره زمانی و ابتدا چه کاربری را تحویل دهند، هم چنین این کمیته درباره نحوه پاسخگویی به اراضی آبشار تصمیم گیری خواهد کرد.

وی گفت: این کمیته بین شهرداری و ارتش است به همین دلیل نماینده مهندسی ارتش، معاونت های شهرسازی و معماری و فنی و عمران شهرداری مشهد و نماینده شورای اسلامی شهر در این کمیته عضویت خواهند داشت.

حفظ و عمومی شدن فضای سبز پادگان

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد درباره فضای سبز اراضی پادگان اظهار کرد: همه فضاهای سبز پادگان حفظ خواهد شد و به معنای واقعی یک فضای سبز عمومی شکل خواهد گرفت که به افزایش سرانه های فضای سبز در این منطقه کمک خواهد کرد.

مهدی نیا درباره سرانجام فضای تاریخی موجود در پادگان ارتش نیزگفت: درباره این فضاها نیز برابر نظر شورای عالی شهرسازی و معماری عمل خواهد شد.

تسریع در تصویب پهنه‌های بلندمرتبه سازی مشهد

هم چنین معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بر تسریع در تصویب پهنه‌های بلندمرتبه سازی مشهد تاکید کرد.
محمدرضا حسین نژاد معاون در نشستی مشترک با فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی که در تهران برگزار شد، گفت: ضرورت دارد هر چه سریعتر نسبت به تصویب پهنه‌های بلندمرتبه سازی شهر مشهد در کمیسیون ماده 5 و اجرای 23 متر ارتفاع بلندمرتبه سازی که در طرح جامع مشهد مطرح شده، اقدام لازم صورت گیرد.
وی افزود: همچنین موضوع تعیین تکلیف اراضی پادگان و آبشار و همچنین تسریع در اجرای طرح پیرامونی حرم مطهر نیز در این جلسه مورد مذاکره و تاکید قرار گرفت.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *