ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی برابر برنامه زمانبندی

شهردار مشهد به همراه مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از طرح ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی بازدید کرد و بر اجرای این طرح برابر برنامه زمانبنی تاکید کرد.

به گزارش صبح امروز در این بازدید پیمانکاران پروژه گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست انجام برای ساماندهی پیشخوان فردوسی را به شهردار مشهد ارائه کردند.

هم چنین در این بازدید علاوه بر محمدرضا کلائی شهردار مشهد، احسان زهره وندی مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس ، سیدمسعود ریاضی، رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد، احمد محبی شهردار منطقه 12 ، خلیل ا… کاظمی معاون فنی و عمران شهرداری مشهد و افخمی مسئول پیگیری طرح های شهرداری در توس، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی را در این بازدید همراهی کردند و با بازدید از بخش‌های مختلف کارگاه پروژه اجرایی ساماندهی پیشخوان فردوسی از نزدیک در جریان روند اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

تقدیر از تلاش های انجام شده

در جریان این بازدید پس از ارائه توضیحات توسط،پیمانکار پروژه محمدرضا کلائی در خصوص پیشرفت‌های فیزیکی پروژه، ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده بر ادامه عملیات اجرایی ساماندهی پیشخوان آرامگاه فردوسی طبق زمانبندی در نظر گرفته شده، تاکید کرد.

تعامل این اداره کل و شهرداری در وضعیت مطلوبی قراردارد

هم چنین مکرمی فرمدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز با قدردانی از زحمات شهرداری برای همراهی و اجرای عملیات بازپیرایی گفت: تعامل این اداره کل و شهرداری در وضعیت مطلوبی قراردارد و اجرای پروژه جلوخان نمونه بارز این تعامل و همکارز دو سویه است.

با آغاز به کار شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم کمیسیون ویژه عمران توس تشکیل شده است و شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در این دوره توجهی ویژه به منطقه توس دارد، طی دو سال گذشته معادنی که محدوده شهرتاریخی توس فعالیت داشته و برداشت شن وماسه انجام‌ می‌‌دادند با پشتیبانی و حمایت قاطع دستگاه قضایی و هماهنگی و همکاری شهرداری، میراث فرهنگی، صنعت و معدن و تجارت و دیگر دست اندرکاران این معادن تعطیل شد.

طرح باز پیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی به مساحت حدود 6.5 هکتار در پی تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با شهرداری و شورای شهر مشهد آغاز شده است، این طرح  پیس از تصویب در هیئت راهبردی پایگاه میراث فرهنگی توس در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز به تصویب رسیده است.

گفتنی است در این چارچوب بر حفاظت درختان بومی با قدمت 60 سال در محوطه، همچنین حفظ داشته‌های موجود در جلوخان، حفظ طبیعت و ارتقاء تاریخی فرهنگی این فضا به عنوان یک راه باغ و عدم ایجاد هرگونه ساخت و ساز تاکید و مقرر شده در فضای جلوخان هیچ سازه‌ای ایجاد نشود تا این فضا فقط یک پیشخوان و ره باغ باشد.

علاوه برجلوخان با تفاهم به وجود آمده مقدمات تفاهم شهرداری و میراث فرهنگی برای احیا و بازپیرایی پردیس آرامگاه فردوسی از ابتدای ورودی بولوار آرامگاه بعد از پل کشف تا جلوخان نیز در دستور کار شهرداری و میراث فرهنگی قرار گرفته است و صورتجلسه ای برای تفاهم برسر این موضوع به امضای مدیرکل میراث فرهنگی استان، شهردارمشهد و رئیس کمیسیون ویژه عمران توس شورای شهر مشهد نیز رسیده است

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *