جایگاه اسکواش خراسان رضوی درکشور در شان استان نیست

مجمع انتخاب رئیس هیات اسکواش خراسان رضوی روز گذشته در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش صبح امروز انتخابات هیات با 35 دقیقه تاخیر برگزار شد و از 17 نفری که حق رای داشتند، نماینده آموزش و پرورش با تاخیر در مجمع حضور پیدا کرد و نتوانست در رای گیری شرکت کند و در نهایت حسن اصغری تنها نامزد انتخابات هیات با اکثریت آرا و کسب 16 رای به مدت 4 سال ریاست هیات اسکواش استان را نیز برعهده گرفت.

براساس این گزارش دبیر فدراسیون اسکواش با گلایه از عدم توجه به استعدادیابی هیات در شناسایی و تربیت نسل جوان در اسکواش خراسان رضوی گفت: جایگاه اسکواش خراسان رضوی در کشور در شان و در خور این استان پهناور نیست.

امیر عزیزپور در این مراسم از اقدامات نسبتا خوبی که در جهت رونق و توسعه اسکواش در استان و به خصوص شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله تربت‌حیدریه صورت گرفته است، تقدیر و تشکر کرد و گفت: اعتقاد داریم که خراسان رضوی با ظرفیت و پتانسیلی که دارد می‌تواند موفق‌تر و قوی‌تر در توسعه زیرساخت‌های این رشته مهیج و جوان پسند اقدام کند و امروز خوشحالیم که به هر حال ریاست هیات مشخص شد و می‌توانیم گلایه‌ها و شکایات خود را به یک نفر منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی ظرفیت و پتانسیل خوبی برای توسعه ورزش‌های انفرادی همچون اسکواش دارد، تصریح کرد: شهرستان‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند به هیات کمک کنند تا استان در ردیف‌های قهرمانی گام بردارد پای کار بیایند.

دبیر فدراسیون اسکواش همچنین با اشاره به توانایی و دانش کشورهای همجوار استان که در رشته اسکواش نیز صاحب سبک می‌باشند، خواستار استفاده از تجربیات و دانش این کشورها در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی اسکواش خراسان رضوی شد.

عزیزپور توسعه یافتگی شهرستان‌های همجوار از جمله تربت‌حیدریه که دارای 4 کورت اسکواش نیز می‌باشد و قدم‌های مثبتی در راستای آموزش و تربیت مربیان و تشکیل کارگاه‌های آموزشی و همچنین در سطح استعدادیابی و تعامل با آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات دانش آموزی موفقیت و تجربیات خوبی کسب کرده است را به فال نیک گرفت و خواستار توجه بیشتر به شهرستان‌ها و حتی میزبانی برگزاری مسابقات استانی در شهرستان‌ها شد.

وی خواستار تعامل هیات با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی شد و گفت: آموزش و پرورش جایگاه مناسبی برای کشف استعدادها و توسعه است که باید مدنظر هیات قرار گیرد.

عزیزپور از رقابت‌های انتخابی تیم ملی اسکواش 15 تا 18بهمن ماه در باشگاه انقلاب تهران خبر داد و گفت: بازیکنان برتر، ترکیب تیم ملی جهت اعزام به مسابقات آسیایی را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم ریاست هیات با برنامه‌ریزی جهت توسعه ورزش اسکواش که علاقه‌مندان زیادی در میان جوانان دارد گام‌های مثبتی را بردارد.

فرزاد فتاحی با اشاره به احداث مجموعه ورزشی اختصاصی هیات اسکواش که در منطقه سجاد مشهد در حال احداث است، گفت: مجموعه ورزشی اسکواش با دارا بودن خوابگاه، سالن پذیرایی، ساختمان اداری و جلسات، زمین‌های متعدد بازی در حال آماده سازی است که با توجه به پیگیری از پیمانکار هم اکنون ساختار و زیر بنای ساختمان آماده شده است و امیدواریم بهمن ماه سال آینده با برگزاری یک رویداد بین المللی در رشته اسکواش شاهد افتتاح این مجموعه ورزشی باشیم.

وی با ارائه گزارشی از کسب عناوین قهرمانی ورزشکاران اسکواش در رده‌های سنی مختلف گفت: امیدواریم ریاست هیات با تعامل بیشتر در راستای استعدادیابی و قهرمان پروری گام بردارد، چرا که اعتقاد داریم خراسان رضوی بستری مناسب برای کسب قهرمانی در تمام رشته‌های ورزشی را دارا است.

فتاحی افزود: روزهای خوبی را برای توسعه و رونق رشته اسکواش در استان پیش بینی می‌کنیم.

در ادامه حسن اصغری رئیس هیات اسکواش استان ضمن تقدیر و تشکر از اعتمادی که مجمع به وی داشتند و رای دادند گفت: تلاش خواهیم کرد در جهت رونق و معرفی این رشته ورزشی در سطح استان گام برداریم و با تجهیز هیات‌های مستعد شهرستانی برای کسب سکوهای قهرمانی پیش رویم.

وی همچنین از مدیر کل ورزش و جوانان استان به خاطر توجهی که به این ورزش داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد و گفت: بیش از یک میلیارد و ششصد هزار تومان اعتبار جهت آماده‌سازی و تجهیز مجموعه ورزشی اسکواش از سوی اداره کل به حساب هیات واریز شده است که تا اینجای کار بیش از 70 تا 80 درصد احداث بنا صورت گرفته و امیدواریم این مجموعه که یکی از مجهزترین مجموعه‌های ورزشی در سطح هیات‌های استان نیز می‌باشد تا بهمن ماه سال آینده افتتاح شود.

وی از باشگاه آستان قدس به عنوان یک باشگاه بزرگ یاد کرد و گفت: امیدواریم با همکاری آستان قدس بتوانیم سال آینده میزبان اردوهای تیم ملی اسکواش باشیم.

وی ادامه داد: بازیکنان اسکواش هم اکنون در هتل پارس تمرینات خود را دنبال می‌کنند و یک نفر از بازیکنان زیر 17سال ما هم اکنون در اردو تیم ملی به سر می‌برد.

وی همچنین از فعالیت هیات‌های شهرستانی و رتبه سوم همگانی اسکواش کشور در استعدادیابی خبر داد و گفت: در شهرستان‌های سبزوار و نیشابور زیر ساخت‌های کورت اسکواش در دست اقدام است.

وی همچنین از نماینده خراسان رضوی در لیگ یک کشور خبر داد و گفت: در مسابقات قهرمانی لیگ دسته اول کشور در نیم فصل به مقام قهرمانی دست یافتیم.

وی برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری به میزبانی خراسان رضوی در سال آینده را از جمله برنامه‌های هیات در سال آینده ذکر کرد.

در مجمع انتخاب رئیس هیات اسکواش استان زارعی معاون توسعه امور ورزش استان، نماینده داوران، مربیان و تنی چند از ورزشکاران حضور داشتند.

 

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *