معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری چابهار

 

چابهار یکی از مهمترین شهرهای بندری ایران است که از نظر اقتصادی و گردشگری بسیار مورد توجه عموم مردم قرار دارد. این شهر در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان واقع شده و تنها بندر اقیانوسی ایران به حساب می آید که در کرانه ی دریای (مَکران یا مُکران) و اقیانوس هند قرار دارد. به دلیل جاذبه‌های بی‌نظیری که در این شهر بندری وجود دارد به آن لقب «بهشت جنوب ایران» داده شده است و قطعا از سفر به آن رضایت کامل را خواهید داشت. از لحاظ آب و هوایی ، این شهر دارای شرایط بهاری و معتدلی است و به همین دلیل به آن لقب «چابهار» یا «چهاربهار» داده شده است. سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر زیبای بندری سفر می کنند .

 

در ادامه ، به صورت فهرست وار ، بخشی از جاذبه‌های گردشگری چابهار آمده است که در شماره‌های بعدی، برای هر یک از آن به اختصار توضیحاتی ، ارائه می‌شود:

صخره‌های مرجانی / کوه‌های مینیاتوری / تالاب لیپار / موزه محلی چابهار / مسجد جامع دزک / معبدهای بان مسیتی / درخت مکر زن / گل افشان / منطقه حفاظت شده گاندو / مسجد جامع تیس / بندر گواتر / خلیج پزم / قلعه پیروز گت / و…

شرکت هواپیمایی آسمان ، در راستای تسهیل رفت و آمد خیل مشتاقان و زایران حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین کمک به رونق صنعت گردشگری کشور، اقدام به برقراری پروازهای مشهد ـ چابهارـ مشهد در روزهای سه شنبه و جمعه نموده است.

معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری چابهار

روابط عمومی هواپیمایی آسمان، پایگاه مشهد مقدس

برگرفته از کتاب راهنمای گردشگری استان سیستان و بلوچستان

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *