یک هزار و 537 خانه برای نشر فرهنگ داوطلبی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در افتتاح کارگاه‌های آموزشی روسای خانه‌های داوطب گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۳۷ خانه داوطلب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در راستای نشر فرهنگ داوطلبی و همبستگی اجتماعی برای خدمت رسانی به قشرهای آسیب پذیر و آسیب دیده، فعال هستند.

محمد نصیری در این مراسم با بیان اینکه بالندگی جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی اجتماعی، همواره وامدار مشارکت موثر خیرین و سمن‌ها است، افزود: هم افزایی خیرین و سمن‌ها با جمعیت هلال احمر در قالب خانه‌های داوطلب، عامل مهمی در استان‌ها برای افزایش سطح رضایتمندی بهره وران طرح‌های حمایتی از جمله تامین هزینه‌های دارویی-درمانی بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه و … است.

وی تصریح کرد: جذب ۵ میلیون داوطلب و تعریف برنامه‌های نوین برای مشارکت پذیری فعال و از همه مهم تر نگهداشت آن‌ها ، منطبق بر برنامه توسعه کشور در دستورکار جمعیت هلال احمر قرار دارد . ضمن اینکه عمق بخشی به فعالیت‌های داوطلبانه به منظور مرتفع کردن نیازهای جامعه هدف از اولویت‌های پیش روی سازمان داوطلبان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یک هزار و ۵۳۷ خانه داوطلب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به عنوان مراکز ساماندهی و سازماندهی فعالیت‌های داوطلبی فعال هستند که توسعه این خانه‌ها در مساجد،مراکز و ادارات نیز در نظر گرفته شده است.

نصیری با اظهار این مطلب که سازمان داوطلبان به دور از ایفای نقش تصدی گری ، به دنبال تسهیل گری در فضای ارایه خدمات عام المنفعه است، اضافه کرد: بنابراین برنامه ریزی در این خصوص بر اساس فرهنگ بومی و نیازسنجی مناطق مختلف کشور انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به تجربه هدایت و ساماندهی جذب و توزیع کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه، خاطرنشان کرد: خانه‌های داوطلب در این حادثه به خوبی وارد عمل شدند و از این پس نیز با برنامه ریزی برای مواقع بحرانی و شرایط عادی، مراکزی منحصر بفرد برای تجمیع خدمات جمعیت هلال احمر برای مردم و خلق حال خوب تر برای آن‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خواستار ارایه نقد و پیشنهاد‌های سازنده فعالان خانه‌های داوطلب در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر خانه‌های داوطلب شد.

افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی خانه داوطلب مشهد

همچنین رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلا ل احمر در این مراسم، بانک امانات تجهیزات پزشکی خانه داوطلب مشهد را افتتاح و سپس با اهدای لوحی از حاج محمد شهرکی، خیر داوطلب اهدا کننده تجهیزات بانک مذکور ، تقدیر کرد.

گفتنی است به همت این خیر داوطلب جمعیت هلا ل احمر استان گلستان ، مشابه این بانک امانات تجهیزات پزشکی در شهرهای گنبد کاووس،گرگان، زاهدان،زابل، سرپل ذهاب نیز را ه اندازی و به بهره داری رسیده است.

یادآور می‌شود کارگاه آموزشی روسای خانه‌های داوطلب از ۲۷ ام تا سی ام دی ماه جاری در مجتمع فرهنگی امامت شهر مقدس مشهد با حضور ۷۰۰ نفر از روسای خانه‌های داوطلب، معاونان داوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌ها برگزار می‌شود.

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *