افتتاح باران آبی در کاشمر

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وجود ۴ هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور گفت: در سالجاری ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، امیررضا خادم در آئین افتتاح مجموعه آبی باران کاشمر اظهار داشت: در شهرستانی که یک استخر دولتی وجود ندارد، خوشبختانه بخش خصوصی ۲ باب استخر قابل استفاده را احداث و در اختیار مردم قرار داده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با حمایت حداکثری دولت تا کنون کارنامه موفقی داشته است، یادآور شد: اگر سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه ای را در یک پروژه متحمل می شود، مطمئن است که هزینه ای که انجام داده است منجر به سودآوری و یک نتیجه بهینه می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ هزار طرح ورزشی در کشور نیمه تمام رها شده است، ابراز کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این تعداد پروژه، چند هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: استخر تختی کاشمر، نیازهای ورزشی و ضرورت بهسازی و نوسازی اماکن فرسوده ورزشی از جمله طرح هایی است که نیازمند اعتبار است.

خادم با تاکید بر اینکه  آغاز پروژه جدید ورزشی با وضعیت اعتباری، منطقی نیست، اظهار کرد: در این راستا باید با حمایت و تشویق بخس خصوصی، برخی از مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال وزارتخانه، خاطر نشان کرد:  بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سالجاری برای پرداخت به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بر اساس هماهنگی و توجیه معاونت توسعه و منابع، سود تسهیلات پرداختی تا ۶ درصد کاهش و توسط وزارتخانه پرداخت می شود.

زیرساخت های ورزشی برای جمعیت ۲۰۰هزار نفری کاشمر کافی نیست

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س)، آغاز به کار این مجموعه ورزشی را به فال نیک گرفت و گفت: متاسفانه آنطور که باید زیرساخت های ورزشی متناسب با جمعیت ۲۰۰ هزار نفری و پتانسیلی که این شهرستان دارد توسعه پیدا نکرده است.

محمدعلی نبی پور با بیان اینکه سرانه ۹.۵ سانتی متر فضای ورزشی کاشمر زیبنده این شهرستان نیست، افزود: اگر چه سالن ها و فضاهای ورزشی کاشمر فرسوده و نیازمند تعمیرات و ارتقا است، اما با همین فضاهای موجود همواره تمامی مجموعه ها مملو از جمعیت فعال ورزشکار است.

وی بیان کرد: اگرچه در سالجاری ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی استان و ۲۷ صدم ارزش افزوده برای تعمیرات فضاهای ورزشی کاشمر اختصاص یافته است، اما این مبلغ حداقلی با توجه به پتانسیل و ظرفیت شهرستان بسیار کم است.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه کاشمر با این قدمت و سابقه در رشته های مختلف ورزشی از نبود یک مجموعه آبی دولتی رنج می برد، یادآور شد: مجموعه آبی باران در واقع دومین مجموعه ورزش آبی در شهرستان است که به همت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به نقش فضای رقابتی در ارائه خدمات، اظهار کرد: درخواست و تقاضای ما در این حوزه، حمایت و پشتیبانی دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

نبی پور با اشاره به نیمه تمام ماندن ۵ سالن ورزشی در روستاهای کاشمر یادآور شد: در کنار فضاهای ورزشی قدیمی و فرسوده و قدیمی، متاسفانه تعهد دولت برای احداث مجموعه ورزشی در شهر ریوش به نتیجه نرسیده است.

فرماندار کاشمر با اشاره به سفر مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در ماه های ابتدای امسال، بر پیگیری وعده ها و قول های داده شده در این خصوص داده شده است.

گفتنی است مجموعه فرهنگی ورزشی باران کاشمر در زمینی به مساحت 2400 متر و 1900 متر زیربنا یکی از مجهزترین مجموعه‌های آبی شهرستان از نظر امکانات است که شامل استخر سونا، جکوزی با 20 نازل، حوضچه آب سرد، سونا خشک، سونا بخار، استخر شنا بزرگسالان، استخر شنا کودکان به همراه سرسره آبی، کافی شاپ، سالن بدنسازی مشرف به مجموعه، اتاق ماساژ، اتاق نمک به همراه ماساژ نمک، فضای آزاد بدون سقف برای آفتاب گرفتن شناگران و صرف غذا، پارکینگ اختصاصی و امکانات دیگر است

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *