توافق مشروط ارتش برای بازگشایی نماز

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به جلسه‌ایمهم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که امروز در مشهد برگزار‌‌شد،‌‌گفت: با تفاهم صورت گرفته در این جلسه، پرونده اراضی آبشار و پادگان لشگر در جلسه روز هشتم بهمن شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و تصویب و همزمان محور بولوار نماز در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش صبح امروزمحمدهادی مهدی‌نیا به حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، محمدرضا کلایی شهردار مشهد، امیرسرتیپ جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نزاجا، امیرسرتیپ آذریان فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور، بهاره بزرگمهرمعاون مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر در این جلسه اشاره و اظهارکرد: این جلسه بسیار مثبت بود و بر اساس قول معاون وزیر قرار است موضوع بولوار نماز به علاوه تمام جزئیات مرتبط با اراضی آبشار و پادگان لشکر 77 و همچنین خیابان‌های فرعی در این جلسه تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این که تا 18 روز آینده مقدمات این کار انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا قرار شد یک مکانیزم اجرایی برای نحوه اجرای طرح انتقال پادگان و به تبع آن برای در دسترس قرار گرفتن فضاهای عمومی برای شهروندان مشخص و مورد توافق قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد متذکرشد: در صورت تصویب این طرح در روز هشتم بهمن ماه سال جاری مقرر شد بولوار نماز در همان روز بازگشایی و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مذاکره شهردارمشهد با ارشد ارتش در شمال شرق

هم چنین چهارشنبه گذشته نیزمحمد رضا کلائی  در این باره گفت: سه شنبه این هفته با امیرآذریان فرمانده ارتش درشمال شرق دیدار و گفت و گو داشتیم.

وی افزود: در این جلسه بنا بر این شد که در بسته کلی تر مسائل را حل و فصل کنیم چرا که شهروندان به صورت مکرر تقاضا دارند محوطه موجود در پادگان، حد فاصل ضلع جنوبی خیابان ملک الشعرای بهار و خیابانی تازه ساخت، تبدیل به بوستان و همچنین مسیرها بازگشایی شود، از همین روی در دیداری که با امیر آذریان انجام شد، در خصوص این مسائل گفت و گو کردیم.

محمدرضا کلایی تصریح کرد: تمامی مسئولان ارتش نیز در این زمینه همکاری های خوبی داشتند و امیدواریم سوء تفاهم های گذشته نیز مرتفع شود.شهردار مشهد در پاسخ به این سوال که آیا در دیدار با امیر آذریان، زمان خاصی برای بازگشایی بولوار نماز مشخص شد یا خیر؟ گفت: در این جلسه در خصوص تعیین زمان مشخصی برای بازگشایی بولوار نماز صحبتی نشد، بولوار نماز تنها بخش کوچکی از بسته تفاهم نامه مد نظر را تشکیل‌ می‌دهد و اگر این تفاهم به صورت کامل محقق شود، شیرینی بازگشایی بولوار نماز نسبت به آن اندک خواهد بود. کلایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این که پاسخ شهرداری به درخواست های مطرح شده ارتش در این زمینه چه بوده و آیا شهرداری درباره حقوق مردم کوتاه آمده است یا خیر؟ گفت: تعامل دستگاه های مختلف با یکدیگر از جمله موضوعاتی است که در طول زمان، ادامه دار خواهد بود و اگر به هر دلیلی این تعامل خدشه دار شود، با روی هم انباشته شدن تبدیل به گرهی کور‌ می‌شود. از طرفی شورای شهر مشهد بر مسئله حقوق مردم تاکید بسیاری دارد و این موضوع را به ما نیز تاکید کرده و راه حلی که در این زمینه به نتیجه رسیده است، به امید خدا راه حلی گشاینده خواهد بود و ارتش جمهوری اسلامی نیز بر این مسائل تاکید دارد تا حقوق مردم پایمال نشود.وی با تاکید بر این که بخش زیادی از توافق بین ارتش و شهرداری به نظر شورای عالی معماری و شهرسازی بستگی دارد.

اطلاعیه و عذرخواهی شورای شهر مشهد از مردم

روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد با انتشار اطلاعیه‌ایاز شهروندان مشهدی برای بسته بودن بولوار نماز عذرخواهی کرد و خواستار صبر و شکیبایی بیشتر مردم تا بازگشایی این محدوده شد.

در متن این اطلاعیه آمده است: شهروندان عزیز مشهدی؛ ابتدا لازم میدانیم از تلاش‌های دلسوزانه شهردار مشهد و اعضای ستاد تدبیر استان در ارتباط با حل مشکل تداوم بسته بودن بولوار نماز تشکر نماییم، در جلسه‌ایبا حضور معاونت وزارت راه و شهرسازی، فرماندهان ارتش و شهردار و نمایندگان شما در شورای اسلامی شهر مقرر شد؛ در تاریخ ۸ بهمن ماه در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ضوابط ساخت و ساز پادگان لشکر و اراضی آبشار تصویب و ابلاغ شود و همزمان با دستورات فرماندهان ارتش، بولوار نماز بازگشایی شود.
شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از شما مردم عزیز و نجیب به‌خاطر رنج و مشقت‌هایی که از باب تداوم بسته بودن بولوار نماز در ۶ ماهه گذشته متحمل شده‌اید عذرخواهی‌ می‌کند و خاضعانه تقاضا می‌کنیم که برای مدتی دیگر صبوری فرمایید تا نمایندگان شما در مدیریت شهری با رویکرد دفاع ازحقوق مردم وشهر، مشکل را برطرف نمایند.

این بولوار با هفت کیلومتر طول از پارک خورشید آغاز‌ می‌‌شود و پس از عبور از تقاطع بولوارهای هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی و شهید کاوه، و شهید ناصری به انتهای سیدی وصل‌ می‌شود، این بولوار در 4 فاز اجرا شده است، ‌‌فاز ازجنب کوهستان پارک خورشید تا تقاطع دلاوران، فاز دوم از تقاطع دلاوران تا بولوارشهید ناصری در اراضی ذکریا و فاز سوم از بولوار شهدای ارتش (روبروی میدان جهاد)  تا انتهای سیدی بهره برداری شده است اما فاز 3 این بولوارازانتهای اراضی ذکریا تا بولوار شهدای ارتش  اگر چه آماده بهره برداری شده است اما با گذاشتن بلوکه های سیمانی مانع از بهره برداری شده است.

علی نژاد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *