آسمان

هرگاه مسافرت مسافر متضمن یک مقصد نهایی یا توقف مسافر در کشوری غیر از کشور مبداء باشد ، مقررات پیمان ورشو شامل خواهد بود و پیمان مزبور ناظر مسئولیت مؤسسات حمل کننده بوده و در اغلب موارد مسئولیت‌های مؤسسات مزبور را در مورد مرگ یا صدمه به شخص و فقدان یا آسیب به توشه محدود می‌سازد. برگ اخطاریه تحت عنوان «آگاهی به مسافرین بین‌المللی درباره محدودیت مسئولیت» را ملاحظه نمایید.

شرایط قرارداد

۱-واژه‌هایی که در این قرارداد بکار برده شده دارای معانی ذیل می‌باشد

بلیت: منظور بلیت مسافر (بلیت الکترونیکی) و رسید توشه توزین شده است که این شرایط و اخطاریه‌ها جزئی از آن به شمار می‌رود.

حمل: مترادف است با «ترانسپورت» یا «حمل و نقل».

حمل کننده: یعنی کلیه مؤسسات حمل کننده هوایی که عهده‌دار حمل مسافر یا توشه وی بوده و طبق این شرایط و یا هرگونه خدمات دیگر مربوط به چنین حمل و نقل هوایی اقدام به حمل مسافر یا توشه وی می‌نمایند.

پیمان ورشو: یعنی پیمان مربوط به یکنواخت نمودن پاره‌ای از مقررات حمل‌ونقل بین‌المللی هوایی که در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۲۹ در ورشو به امضا رسیده یا اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۱۹۵۵ در لاهه انجام گرفته و هر کدام در موردی شمول می‌شود.

2- حمل و نقلی که طبق این شرایط انجام گیرد، تابع مقررات و محدودیتهای مربوط به مسئولیت مقرر در پیمان ورشو خواهد بود. مگر اینکه چنین حمل و نقلی همانطور که در پیمان مزبور تعریف شده از نوع حمل و نقل بین المللی نباشد.

ادامه دارد…

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *