خراسان رضوی پایلوت استعدادیابی کشور

نخستین همایش هم اندیشی کمیته پارکور منطقه 8 کشور با حضور علی مومنی رئیس کمیته پارکور کشور پنج شنبه 13دی ماه در دفتر هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی برگزار شد.

براساس این گزارش، در نخستین همایش کمیته پارکور استان که به میزبانی هیئت ژیمناستیک استان با حضور مسئولان کمیته پارکور مشهد، خراسان شمالی، جنوبی و نمایندگانی از شهرستان‌های قوچان، سبزوار، نیشابور، فریمان و گناباد برگزار شد، رئیس هیئت ژیمانستیک استان ضمن خیر مقدم به مدیران، مسئولان و ورزشکاران کمیته پارکور گزارش کاملی از عملکرد کمیته ارائه داد و گفت: کمیته پارکور طی همین 4 ماهی که از فعالیت آن در استان می‌گذرد بسیار فعال و پویا بوده است و این در حالی است که متاسفانه فرصتی دست نداده است تا آیین نامه‌ها و مستندات رسمی را با حضور مدیران بررسی کنیم.

معماریان افزود: روزی که کمیته را تحویل این هیئت دادند هیچ پرونده و عملکرد مثبتی را به دست ما نسپردند و امروز باید از صفر شروع کنیم و این امر نیاز به زمان و فرصت دارد تا با همفکری و هم اندیشی در راستای اهداف توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی مهیج و جوان‌پسند گام برداریم.

وی یکی از مشکلات مهم در هیئت را کمبود بودجه ذکر کرد و گفت: فدراسیون بودجه کافی را در اختیار ما نمی‌گذارد و ما نیاز داریم از طریق ثبت نام، برگزاری مسابقات و حمایت حامیان مالی کسری بودجه را تامین کنیم و این موضوع مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است.

رئیس هیئت ژیمانستیک خراسان رضوی، همچنین از امضای تفاهم نامه‌ خبر داد و گفت: با نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و آتش نشانی در حال مذاکره هستیم تا شرایط آموزش نیروهای جوان و مستعد را در رشته پارکور تدارک ببینیم.

در ادامه این همایش رئیس کمیته پارکور کشور گفت: بسیار خرسندم که جمعی از مربیان، پیشکسوتان  ورزشکار و حرفه‌ای را در استان می‌بینم و امیدوارم با کمک این عزیزان و دوستان در راستای رسیدن به اهداف که همانا رشد و بالندگی این رشته ورزشی است گام‌های مثبتی برداریم.

علی مومنی افزود: رشته پارکور یک رشته المپیکی است که می‌تواند برای کشور مدال آور باشد، به همین دلیل تلاش خواهیم کرد ورزشکارانی را تربیت کنیم که در بازده زمانی کم بتوانند افتخاراتی را برای کشور رقم بزنند.

مومنی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که «دیوید بل» بنیانگذار جهانی پارکور برای آموزش و تربیت مربیان به کشور دعوت کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: رشته پارکور دارای سهمیه قهرمانی است و در صورتی که ورزشکاری موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی و جهانی شود از سربازی معاف و همچنین می‌تواند در رشته تربیت‌بدنی ادامه تحصیل و یا در اداره ورزش و جوانان استان خود شاغل شود.

رئیس کمیته پارکور کشور با اشاره به این که پارکور 5 هدف راهبردی و کاربردی را دنبال می‌کند تصریح کرد: استعدادیابی، ایجاد ذهنیت مثبت برای این ورزش در جمع میان خانواده‌ها، نهضت آموزش صحیح و استاندارد و اعزام مدرس به استان‌ها، افزایش دانش مربیان با دعوت از «پریل» دایره المعارف این رشته مهیج و پویا برای آموزش مربیگری درجه 2 جهانی و در نهایت برگزاری مسابقات داخلی و برون مرزی برای افزایش توان انگیزه در میان نسل جوان و نوجوان کشور از مهمترین اهداف پارکور است.

مومنی همچنین از برگزاری مسابقات کشوری پارکور آقایان و بانوان در بهمن و اسفند سال جاری خبر داد و گفت: 13 نفر از برترین‌های کشور به رقابت‌های جهانی که در فروردین ماه به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

وی از برگزاری جام ستارگان پارکور به میزبانی بجنورد خبر داد و گفت: در این مسابقات بیش از 60 ورزشکار حرفه‌ای پارکور کشور به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

مومنی یادآور شد: باید خانه پارکور در استان‌ها احداث و در راستای تربیت استعدادها و علاقه‌مندان جوان در بخش آقایان و بانوان اقدام کنیم.

رئیس کمیته پارکور کشور درباره آمار مربیانی که به صورت تخصصی آموزش‌های جهانی را طی کرده‌اند گفت: اگر چه از نظر آماری مربیان بانوان و آقایان در سطح کشور قلیل و اندک است، اما قادر هستیم با همین توان مربیان جوان و علاقه‌مند در استان‌ها را آموزش و تربیت کنیم به طوری که هم اکنون مربیان پارکور کشور در استان فارس در حال آموزش بیش از 60 نفر از نیروهای پلیس هستند.

مومنی با اشاره به برگزاری مسابقات جام آیندگان بین سنین 15 تا 17 سال از برگزاری فستیوال بزرگ ورزشی پارکور به مناسبت ایام مبارک دهه فجر در استان‌ها خبر داد.

وی همچنین از خراسان رضوی به عنوان پایلوت استعدادیابی کشور برای پرورش استعدادهای جوان در این رشته ورزشی خبر داد.

در ادامه این همایش رئیس کمیته پارکور استان ضمن قدردانی از زحمات مربیان و مسئولان باشگاه‌های نیک و امیدوار که بانی برگزاری 2 همایش در رشته مهیج و جذاب پارکور در استان بودند گفت: چهره‌های جوان و فعالی در این رشته ورزشی داریم که با تمام توان و قدرت برای کسب سهمیه آسیایی و جهانی تلاش خواهند کرد.

ملائکه افزود: ظرفیت و پتانسیل برگزاری همایش‌ها و دوره‌های مربیگری در استان را نیز داریم و در صورتی که رئیس کمیته پارکور کشور شرایط میزبانی ما را بپذیرد می‌توانیم برگزاری دوره‌های مربیگری در استان را برنامه‌ریزی کنیم.

در حاشیه برگزاری این همایش رئیس کمیته پارکور کشور به همراه رئیس هیئت ژیمانستیک، مسئولان و مدیران کمیته‌های پارکور شهرستان‌ها و استان‌های خراسان شمالی و جنوبی و جمع کثیری از مربیان و داوران با حضور در باشگاه نیک به مدیریت مهندس نیک‌پور از عملکرد و فعالیت ورزشکاران این باشگاه بازدید کردند.

 

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *