دومین همایش «کاروان سلامت و نشاط» در بوستان ملت

همزمان با گرامیداشت روز دانشجو 16 آذر بوستان ملت مشهد شاهد حضور کاروان فرهنگی، ورزشی سلامت و نشاط بود.

به گزارش «صبح امروز»، دومین همایش اتوبوس «کاروان سلامت و نشاط » جمعه همزمان با فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو در بوستان ملت مشهد برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) درباره برگزاری این همایش گفت: راه اندازی اتوبوس کاروان سلامت و نشاط از برنامه‌های هر هفته مدیران و مسئولان ورزش همگانی سپاه امام رضا(ع) است که با هدف ایجاد شور و نشاط و شادابی در میان جامعه و به خصوص مناطق کم برخوردار استان سامان دهی شده است.

سردار شفاهی افزود: امروز بیش از بیش نیاز به ایجاد شادابی، نشاط و روح افزایی در جامعه احساس می‌شود، بنابراین راه اندازی و برنامه‌ریزی برای ایجاد فرهنگ و بستر مناسب جهت انگیزه برای مشارکت و اقبال عمومی از برنامه‌های ورزشی جهت ایجاد انگیزه و مشارکت عموم مردم برای ساختن روحیه‌ای شاد و بانشاط از وظایف همه متولیان به ورزش و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی است.

وی ادامه داد: بسیج و تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع) در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسعه ورزش همگانی در جامعه به خصوص در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین تسهیلات و تمهیداتی اتخاذ کرده است تا بتوانیم گام‌های مثبتی برداریم.

وی در ادامه این همایش از ایستگاه‌های ورزشی بازی‌های فکری و مهارتی، طناب زنی، طناب کشی، ثبت رکوردهای ورزشی، ایستگاه سلامت بازدید و گفت: خیلی خوشحالیم که بتوانیم با نیروهای فعال بسیج در راستای اعتلای فرهنگ عمومی ورزش هم گام و همسو با مدیران هیئت ورزش همگانی استان بستر فرهنگ ورزش همگانی را ترویج دهیم.

در این مراسم همچنین امیرآذریان فرماندهی شمال شرق کشور و رئیس هیئت ورزش همگانی استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولان هیئت ورزش همگانی بسیج سپاه امام رضا(ع) در برگزاری همایش اتوبوس سلامت و نشاط و برگزاری مسابقات مفرح و شاد در میان جوانان، نوجوانان و پیشکسوتان گفت: باید با تمام قوا برای ایجاد جامعه ورزشی تلاش کنیم، چرا که ضمانت سلامت جامعه در گرو ورزش کردن است.

وی در این همایش از راه اندازی آکادمی و مدرسه آموزشی ورزش همگانی در استان خبرداد و تصریح کرد: تقویت دانش علمی مربیان ورزش همگانی از اهداف هیئت می‌باشد و معتقدیم در صورتی که مربیان با کوله باری از تجربه علوم تغذیه، تمرین و شیوه‌های نوین ورزشی را با هم تلفیق کنند سلامتی ورزشکاران ایستگاه‌های ورزشی در بوستان‌ها از ضریب اطمینان بیشتری برخوردار خواهد بود.

در ادامه این مراسم سرگرد سید مسعود نظام مدیر ورزش قهرمانی و باشگاه مقاومت خراسان رضوی گفت: در ادامه برنامه‌های این کاروان در حال رایزنی هستیم که این اتوبوس را راهی شهرستان‌ها کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های ورزشی گفت: استعدادیابی، برگزاری مسابقات طناب زنی، دارت، طناب کشی، پینت بال، بازی‌های فکری و مهارت‌های فردی و همچنین ایستگاه سلامت از جمله برنامه‌های هیئت ورزش همگانی بسیج مقاومت است که در قالب اتوبوس کاروان سلامت و نشاط برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اهدای جوایز نفیس در پایان همایش به نفرات برتر در مسابقات ورزشی تصریح کرد: در بحث اطلاع رسانی و آگاهی از برنامه‌های اتوبوس سلامت و نشاط در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا با برگزاری نشست‌های خبری و با حضور صدا و سیما برنامه‌های هفتگی اتوبوس «کاروان سلامت و نشاط» را به اطلاع عموم جامعه برسانیم.

رئیس هیئت ورزش همگانی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به استقبال جمعیت 500 نفری در این همایش گفت: اتوبوس کاروان سلامت و نشاط با هدف ایجاد محیطی سالم، شاداب و مفرح را برای شهروندان برنامه‌ریزی کرده است که خوشبختانه با برگزاری دومین همایش در بوستان ملت با استقبال خوب شهروندان روبرو شدیم.

محمد اسدی افزود: این برنامه‌ها طی هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و هفته آینده برنامه‌های ورزشی خود را در بوستان ارم در منطقه گلشهر برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در راستای راه اندازی بیش از 50 ایستگاه ورزش صبحگاهی در بوستان‌های حاشیه شهر به همت هیئت ورزش همگانی بسیج استان در صدد هستیم برای سازمان دهی ایستگاه‌های عصر گاهی در بوستان های حاشیه شهر تصمیم گیری کنیم.

اسدی تصریح کرد: حمایت از نوجوانان و جوانان ورزشکار حاشیه شهر که از سرمایه‌های ورزش قهرمانی استان و کشور هستند را در برنامه‌های ورزشی به جد پیگیری خواهیم کرد.

در این همایش دکتر زهره واحدی مسئول ایستگاه تندرستی و سلامتی از استقبال و حضور بیش از 360 نفر برای آزمایش و تست فشار، قند و چربی خون خبر داد و گفت: استقبال بانوان و آقایان از ایستگاه سلامتی پرشور و غیر قابل منتظره بود.

وی افزود: در این سنجش از دستگاه بادی کامپوزیشن آنالیز کامل بدن برای محاسبه میزان چربی، پروتئین و آب بدن استفاده کردیم و در پایان تست دهی برخی از مراجعین مشاوره و به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.

وی ادامه داد: مربیان باشگاه‌های ورزشی می‌توانند با کمک و یاری از این دستگاه با مقایسه نسبت بافت‌های فرد ورزشکار با مقادیر مطلوب برای رشته ورزشی خاص برنامه مناسب تمرین را ترسیم کنند و یا در مراحل مختلف تمرین می‌توانند میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف را بررسی کنند.

در پایان این همایش رئیس هیئت ورزش همگانی بسیج ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه عوامل اجرایی برگزاری مسابقات دومین همایش اتوبوس سلامت و نشاط به خصوص دبیر هیئت ورزش همگانی بسیج  استان مسعود خسروی فرد، به نفرات برتر مسابقات ورزشی در رشته‌های طناب کشی، طناب زنی، مهارت‌های فردی و فکری هدایایی به رسم یادبود اهدا کرد.

این همایش با حضور سردار شفاهی جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع)، امیر آذریان فرمانده شمال شرق کشور و رئیس هیئت ورزش همگانی استان، صمد رودهی رئیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی استان، عباس مشمول رئیس تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع)، سرگرد سید مسعود نظام مدیر ورزش قهرمانی و باشگاه مقاومت خراسان رضوی و بیش از 500 نفر از علاقه‌مندان به مسابقات ورزشی سنتی و همگانی برگزار شد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *