کارآفرینی؛ نوزادی نیازمند حمایت است

مشاور کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: کارآفرین نوزادی است که نیازمند حمایت والدین است. والدین این نوزاد قوانین و نهادهای مجری آن هستند که باید از کارآفرینی حمایت کند.

به گزارش «صبح امروز» محمود جانی درمیان در حاشیه جشنواره تقدیر از کارآفرینان خراسان رضوی افزود: «كارآفريني» فرآيندی است كه فرد كارآفرين با ايده‌هاي نو، خلاق و شناسايي فرصت‌هاي جديد با تجمیع منابع، به ايجاد كسب و کار جدید و نوآور رشد مبادرت مي ورزد. در نهایت بر اثر بهره گیری از فرصت‌ها در فعالیت ایجـاد ارزش می‌گردد.

جانی درمیان تصریح کرد: کارآفرین کسی است که متعهد می‌شود این فرآیند مخاطره چذیر را سازماندهی ، اداره و تقبل کند.

وی تاکید کرد: کارآفرینی یکی از اصلی ترین راهکار‌ها برای رسیدن به توسعه اقتصادی و افزایش بهره وری در جامعه است و قطعا این راهکار به آسانی قابل اجرا نمی باشد و مشکلات و موانعی را در سر راه خود دارد.

جانی درمیان اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات این است که تفکرات مدیریتی در حوزه کارآفرینی سنتی است. برای توسعه کارآفرینی و توفیق در این بخش باید تفکر و ذهنیت اصلی کارآفرین تغییر کند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر تفکر دولتمردانی که سیاستگزار هستند، همسو نیست. تعدادی از مسئولین حتی مفهوم کارآفرینی را به معنای واقعی آن درک نکرده اند.

کارآفرین برتر خاطرنشان کرد: برای اصلاح وضعیت به عقیده من باید ابتدا تفکر دولتمردان پیرامون کارآفرینی تغییر کند و نظرات کارشناسی حول این محور همسو شوند، سپس برای این حوزه برنامه ریزی صورت گیرد.
وی اضافعه کرد: کارآفرین نوزادی است که نیازمند حمایت والدین می‌باشد. والدین این نوزاد قوانین و نهادهای مجری آن هستند که باید از کارآفرینی حمایت کند. این حمایت در می‌تواند درقالب «ارائه آموزش، هزینه برای رونق کارآفرینی و درک واقعیت اقتصاد و جامعه» نتیجه بخش خواهد بود.

مدیر عامل حامی پیوند کارآفرینان

در پایان تاکید کرد: برای اینکه یک فرد تبدیل به کارآفریی موفق شود و انگیزه لازم برایش ایجاد گردد باید در ابتدا نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف به کارآفرینی معرفی و ساست‌های انگیزشی برای فعالیت‌ها بوجود آید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *