دنبال مدعی بودن نیستیم

دیدار دو تیم سپاهان و پدیده که به نوعی حساس‌ترین دیدار هفته چهاردهم محسوب می‌شد برگزار شد و با برتری سپاهان به پایان رسید. این دیدار 6 امتیازی در حالی برگزار شد که به علت اینکه تماشای بازی رایگان اعلام شده بود ورزشگاه نقش جهان مملو از تماشاگر بود. به هرحال این بازی با تک گل مهرداد محمدی در دقیقه 27 به پایان رسید تا سپاهان به صدر جدول رده‌بندی صعود کند و جای پدیده را بگیرد.

در حالی عدم صدور کارت بازی برای 5 بازیکن پدیده در اولین بازی لیگ‌برتر به جرم بدهی به بازیکنان «در حالی که خیلی از تیم‌های لیگ‌برتر بدهکار بازیکنان بوده و هستند» باعث شد تا این تیم در خانه با یکسری بازیکن تمرین کرد و با تغییرات و یکسری دیگر از بازیکنان خود برابر پرسپولیس به میدان برود و تن به شکست یک بر صفر با پنالتی بدهد؛ تیم یحیی از آن روز تن به شکست نداد تا به هفته چهاردهم لیگ رسید.

پدیده در چنین شرایطی پس از سوت پایان بازی در ساعت 22:30 روز 4مرداد و قبول شکست از پرسپولیس، روند عجیب خود را شروع کرد و با 9 برد و 2 تساوی، طی عملکردی خیره‌کننده، تحسین همگان را به خود واداشت. شاگردان یحیی گل‌محمدی ساعت 17 روز 9 آذر پس از 124 روز بالاخره دوباره تن به شکست دادند و برابر سپاهانی متوقف شدند که شاید تساوی عادلانه‌ترین نتیجه بازی مالکانه آنها بود.

تیم یحیی گل‌محمدی که علیرغم بسته نشدن برای قهرمانی، با بالانشینی در جدول سودای قهرمانی نیم‌فصل به سرش خورده هنوز هم برای رسیدن به این عنوان ناامید نیست. پدیده با وجود این شکست شش امتیازی به قدری خوب امتیاز جمع کرده که در صورت پیروزی برابر ماشین‌سازی در هفته آینده در مشهد، می‌تواند با توجه به رویارویی سپاهان و پرسپولیس و احتمال از دست رفتن امتیاز برای زردپوشان اصفهانی، باز هم به قهرمانی نیم فصل امیدوار باشد. امیر قلعه نویی باز هم یک دیدار مهم و 6 امتیازی را با برتری به پایان رساند تا حالا صدرنشین لیگ برتر ایران باشد.

یحیی گل محمدی، سرمربی پدیده مشهد در خصوص دیدار با سپاهان که با شکست تک گله تیمش در اصفهان همراه بود به تشریح شرایط تیمش پرداخت. او در نشست خبری و در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: فکر می‌کنم بازی زیبایی بود. در سطح خوبی برگزار شد و تبریک می‌گویم به آقای قلعه نویی و تیمش. ما بازی را واگذار کردیم اما کسانی که بازی را دیدند به این اذعان داشتند که حق مان باخت نبود. خوشحالم از نوع بازی که ارائه دادیم و توانستیم در زمین سپاهان آنها را اسیر خودمان کنیم.

وی ادامه داد: سپاهان از فرصت‌ها خوب استفاده می‌کرد و نباید فرصت به آنها می‌‌دادیم. ارزش نمایش ما کمتر از برد نبود. بچه‌ها خیلی تلاش کردند و از جان مایه گذاشتند و در حد تیم قهرمان نمایش داشتند. من ناراحت نیستم از این باخت بخاطر اینکه فوتبال زیبایی ارائه دادیم. فقط از هوادارانی که از مشهد و راه دور آمدند عذر می‌خواهم. دوست داشتیم با امتیاز آنها را خوشحال کنیم اما شرمنده آنها شدیم. اما به بازیکنانم و هواداران مشهدی تبریک می‌گویم بابت این نمایش.

یحیی گل‌محمدی در ادامه صحبت‌هایش درباره شانس قهرمانی گفت: اینکه ما به دنبال قهرمانی باشیم چنین تفکری نداریم. دنبال این هستیم که بازی خوبی ارائه بدهیم و دنبال مدعی بودن نیستیم. اینکه پیشرفت داشته باشیم از نظر فنی برای ما در اولویت قرار دارد. خدا را شکر بچه‌ها در مسیری که خودشان شکل دادند با سرعت پیش می‌روند. بار روانی روی دوش ما نیست. اکنون از نظر امتیازی با سپاهان برابر هستیم و نمی‌خواهیم فشار روانی روی بازیکنان باشد.

سرمربی پدیده در واکنش به سوالی در خصوص اینکه چرا در این دیدار بازی مستقیم را صورت نداده و روی همان تاکتیک همیشگی و پاس‌های متوالی اصرار داشتند گفت: ما در بازی‌های قبلی هم حتی بازی مستقیم را هم انجام می‌دادیم. ما در این بازی هم موقعیت داشتیم. اگر از فرصت سود می‌بردیم می‌توانستیم به گل برسیم.
گل محمدی در خصوص حضور هواداران اصفهانی و استقبال ویژه آنها گفت: این یک نکته ویژه در این بازی بود که به جذابیت آن اضافه کرد. خیلی خوب بود این جو و امیدوارم در همه بازی‌ها باشد. امروز ما برای تماشاگران و اینکه از فوتبال لذت ببرند بازی کردیم و امیدوارم این حضور همیشگی باشد. از تمام سپاهانی‌ها که تیم خود را تشویق کردند تشکر می‌کنم.

گل محمدی در ادامه صحبت‌هایش درباره تغییر داور این بازی و جابجایی زرگر و اکبریان گفت: امروز از لحاظ داوری کاملا سورپرایز شدم و خوب و عالی قضاوت کرد. از تیم داوری تشکر می‌کنم که به زیبایی بازی امروز کمک کردند. فکر نمی‌کنم اشتباهی داشت بازی امروز و از این قضاوت تشکر می‌کنم.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: الان اینکه بخواهیم پیش‌بینی کنیم چه تیمی قهرمان می‌شود زود است و هنوز به نیم فصل نرسیدیم. ما خودمان یک سری مشکلات مالی و امکاناتی داریم و اگر مهیا شود خودمان را همچنان در بالای جدول نگه می‌داریم. برای سپاهان و آقای قلعه نویی هم آرزوی موفقیت می‌کنم. سپاهان نمایش خوبی داشت و در ادامه راه برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

در حالی که تلاش‌های زیاد مدیران باشگاه پدیده و مکملی به نام نتایج درخشان شاگردان یحیی این تیم را به سمت اتحادی کم‌سابقه مشابه ابومسلم 15سال قبل، به حرکت درآورده است در بازی سپاهان و پدیده برای اولین بار دو اتفاق مهم برای پدیده‌ای‌ها رقم خورد که بزرگترین دستاورد این تیم مشهدی از تقابل با سپاهان بود.

در حالی که حدود 500 تماشاگر مشهدی به صورت خودجوش برای همراهی پدیده به اصفهان آمده بودند، سکوی تماشاگران میهمان در ورزشگاه نقش جهان سه میهمان ویژه دیگر هم داشت. فرزاد فتاحی مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان، برادران رئیس هیئت فوتبال و علی‌اکبر هاشمی جواهری مدیرعامل تربیت‌بدنی آستان قدس‌رضوی از جمله مدیرانی بودند که قبل از بازی در رختکن تیم حاضر شده و با شروع بازی نیز در کنار هواداران پدیده بر روی سکوها قرار گرفتند که اتفاقی بسیار مهم برای همگرایی پدیده‌ای‌ها در سطح استان بود.

پدیده که حالا با هدف کسب سهمیه آسیا و حضور در بالای جدول باید بارش را با حمایت مدیران شهری و استانی به دوش بکشد در بازی با سپاهان که بازی بیرون از خانه این تیم بود، جلوه‌ای از اتحاد را به نمایش کشید که بنا به شنیده‌ها از حمایت‌های خوب اداره کل ورزش و جوانان، هیئت فوتبال و تربیت‌بدنی آستان قدس رنگ و بویی از شوآف و عکس یادگاری نداشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *