خامسی: نمی روم

شهردار مشهد در واکنش به شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: موارد زیادی وجود دارد که ماندن من را تقریباً قطعی می‌کند.

به گزارش صبح امروز قاسم تقی‌زاده خامسی پس از چندین جلسه که در صحن علنی شورا حضور نیافته بود، روز گذشته در جلسه علنی حضور یافت تا سوالات زیادی درباره ماندن یا رفتن اش از شهرداری مشهد را به ذهن متبادر کند. او در حاشیه چهل‌ویکمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برای وی، اظهار کرد: شعری است که می‌گوید «من به خود نامدم این‌جا که به خود باز روم».

وی ادامه داد: در این یک‌سالی که شهردار مشهد بودم، تمام اصرار من این بود که قانون اجرا شود و کار غیرقانونی نخواهیم کرد. هنوز چهار- پنج روز تا ضرب‌العجل این قانون مانده و نه ما، نه شورا، کار غیرقانونی نمی‌کنیم. 

تقی‌زاده خامسی در خصوص اعلام رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر انتخاب سرپرست در روز چهارشنبه در صورت عدم وصول مدارک عدم شمولیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای شهردار، تصریح کرد: روز چهارشنبه را رئیس شورا اعلام کردند، اما فرصت هست. باید دید امام رضا(ع) چه می‌خواهد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ابهاماتی درباره بازنشستگی اش، خاطرنشان کرد: موارد زیادی وجود دارد که ماندان من را تقریباً قطعی می‌کند، حال این‌که چه مواردی و چگونه را اجازه دهید زمان مشخص کند. چیزی نمانده و به‌زودی مشخص خواهد شد و اجازه دهید من هم‌اکنون چیزی نگویم.

شهردار مشهد در پاسخ به پرسشی درباره زمان قطعی‌شدن ماندن یا رفتنش از شهرداری، گفت: 26 آبان ماه روز آخر است و بیش‌تر از آن نخواهد شد. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تعیین سرپرست برای شهرداری مشهد، گفت: همانگونه که می‌دانید در رسانه‌های رسمی کشور بحثی در قبال این موضوع نشده است و تنها برخی کانال‌های شخصی افراد بین خودشان این بحث‌ها را مطرح می‌کنند. آن‌هایی که مخالف من هستند آرزوی خود را می‌گویند و آن‌هایی که موافق من هستند نیز آرزوی خود را می‌گویند و محفل دورهمی است و متأسفانه رسانه‌های رسمی هم تحت تأثیر این بحث‌ها قرار گرفتند.

تقی‌زاده خامسی بیان کرد: به هر حال قانون تاریخی را مشخص کرده و تا آن تاریخ من می‌توانم بمانم و اصرار شورا این است که تا آخرین زمان بتوانم بمانم، حالا اگر در آن روز معلوم شد ادامه می‌دهم.

وی در پاسخ به پرسشی که با این وجود مجموعاً احتمال ماندنتان بیش‌تر است، اظهار کرد: اگر شما دعا کنید، بله.

شهردار مشهد در پاسخ به پرسشی در خصوص قصد خود برای حضور در این جلسه شورا، عنوان کرد: قصد من بیان این موضوعات نبود، بلکه من برای دفاع از لایحه‌ای که بسیار برای مشهد مهم است به شورا آمدم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات شهناز رمارم، عضو شورای شهر مشهد مبنی‌بر معطل‌ماندن کارِ شهرداری از زمان تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: ایشان نیز آرزوهای خود را بیان می‌کنند وگرنه من خیلی عادت به صحبت‌کردن درباره کارهایم ندارم، زیرا معتقدم «عطر آن است که خود ببوید، نه که عطار بگوید».

تقی‌زاده خامسی افزود: به هر حال مردم و جامعه کار من را قضاوت می‌کنند. 

وی در خصوص نظر ایشان به عنوان یک شخص حقیقی در خصوص شهردار آینده در صورت رفتن از شهرداری، گفت: من نمی‌روم.

شهردار مشهد همچنین در خصوص آخرین وضعیت کوهستان پارک، بیان کرد: خریداری کوهستان پارک هم در مراحل پایانی خود قرار دارد. بانک برای طی مراحل قانونی مناقصه‌ای برای واگذاری کوهستان پارک گذاشته است که و هیچ‌کس در آن شرکت نکرده است و ان‌شاءالله کوهستان پارک نصیب مردم مشهد می‌شود.

شهردار مشهد برای ارائه مدارک عدم شمولیت قانون بازنشستی فرصت گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد سه روز مهلت دارد تا مدارک لازم را برای عدم شمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان به شورای شهر ارائه دهد.

محمدرضا حیدری در جمع خبرنگاران افزود: 20 آبان در نشستی همه اعضای این شورا بر استفاده از تمامی ظرفیتهای قانونی به منظور تداوم فعالیت تقی ‌زاده خامسی در سمت شهرداری مشهد تاکید داشتند. در این نشست مقررشد بر اساس آیین ‌نامه داخلی، شورای شهر روز سه شنبه 22 آبان ماه جاری وارد فرآیند انتخاب شهردارمشهد شود.
وی ادامه داد: شهردار مشهد نیز تا روز چهارشنبه 23 آبان فرصت دارد مدارک لازم را مبنی بر عدم شمولیت از قانون منع بکارگیری بازنشستگان به شورای شهر ارائه دهد. در صورت عدم ارائه مدارک در مهلت مقرر روز پنجشنبه هفته جاری اعضای شورای شهر مشهد نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری اقدام خواهند کرد.
رویکرد شورا در جایگزینی مدیران بازنشسته جوان گرایی است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد این شورا در جایگزینی مدیران بازنشسته استفاده از نیروهای جوان است.

محمد رضا حیدری عصر دوشنبه( دیروز)  پس از نشست علنی شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، به جای مدیرانی که مشمول این قانون می شوند، سعی خواهد شد سراغ نیروهایی نرویم که در مرز بازنشستگی هستند.
وی اظهار داشت: رویکرد شورای شهر توجه به نیروهای جوان است، باید مدیران جوان برای اداره کشور و شهرها تربیت شوند.
وی در باره وضعیت شهردار مشهد نیز گفت: تاکید اعضای شورای شهر استفاده از حضور ‘تقی زاده خامسی' تا آخرین فرصت قانونی است و ظهر امروز مطرح شد که مشمولان قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا پایان وقت اداری 26 آبان ماه می توانند در سمت و پست خود حضور داشته باشند.
حیدری افزود: چنانچه این موضوع از نظر قانونی مورد تایید باشد و شهردار مشهد مدارک قانونی خود مبنی بر عدم شمولیت قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تا 26 آبان ماه به شورا ارائه ندهد، شنبه هفته آینده سرپرست شهرداری از بین معاونان شهردار معرفی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پیش از این اعلام کرده بود سرپرست شهرداری مشهد روز پنجشنبه هفته جاری معرفی می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *