تفاهم‌نامه 3 هزار میلیاردی شهرداری

شهرداری مشهد با بانک ملی تفاهم‌نامه‌ای برای حل و فصل مشکلات پروژه‌های مشترک بانک ملی و خرید دین 3 هزار میلیارد ریالی شهرداری امضا کرد.
به گزارش  صبح امروز دراین جلسه شهردار مشهد و مدیران بانک ملی، تفاهم‌نامه خرید دین 3 هزار میلیارد ریالی شهرداری منعقد شد.
در این جلسه که معاون اقتصادی شهردار مشهد و مدیران مربوطه، مدیر املاک تملیک بانک ملی ایران و مدیر امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی حضور داشتند، تفاهم‌نامه‌ای بین بانک ملی و شهرداری مشهد جهت همکاری‌های بیشتر در خصوص خرید دین به رقم 3 هزار میلیارد ریال و تخصیص این نقدینگی به پروژه‌های شهری به امضا رسید.
در ادامه شهرداری مشهد به رفع مشکلات پروژه‌های مشترک بانک ملی در سطح شهر با شهرداری پرداخت که در نتیجه شهرداری مشهد طی تفاهم‌نامه‌ای به چگونگی رفع مشکلات این پروژه‌ها اعلام نظر کرد.

رضا  خواجه نائینی معاون اقتصادی شهردارمشهد با بیان این که این تفاهم نامه برمبنای اعتماد متقابل شکل گرفته است، افزود: با توجه به این که تامین نقدینگی یکی از دغدغه های مدیریت شهری است و از طرفی شهرداری با برخی بستانکاری و از طرفی با برخی بدهکاری مواجه است برای رفع بدهی ها از بانک ملی که یکی از معتبر ترین بانک های کشور است کمک گرفته و بانک خرید 300 میلیارد تومان دین به شهرداری را برعهده گرفته است.

وی تفاهم شهرداری مشهد با بانک ملی را نشان دهنده افزایش اعتماد مردم و در نتیجه اعتبارشهرداری نزد بانک هاست، یادآورشد: این تفاهم نامه نشان دهنده اعتبارکسب شده توسط شهرداری مشهد طی یک سال گذشته است.

وی ادامه داد: یک سال پیش شهرداری در بلک لیست بانک قرار داشت و اکنون اعتبارشهرداری به گونه ای است که بانک ملی خرید دین شهرداری را انجام می دهد.

معاون اقتصادی شهردار مشهد هدف از این تفاهم با بانک را تامین نقدینگی شهرداری با کمک بانک اعلام کرد و درباره نقش نقدینگی در توسعه شهراظهارکرد: نقدینگی باعث سرعت گرفتن پروژه های عمرانی شهر و درنتیجه افزایش رضایتمندی شهروندان می شود.

گفتنی است: مروری بر بودجه امسال شهرداری نشان می دهد که 60 درصد این بودجه عمرانی بوده و پروژه های عمرانی هم نیازمند نقدینگی است، مهم‌ترین اولویت شهرداری اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام بوده است، چرا در اولویت قرار گرفتن اتمام این پروژه‌ها دو مزیت برای شهرداری دارد: یکی اینکه از استهلاک نقدینگی‌اش در این پروژه‌ها جلوگیری، و آن‌ها را زودتر به نقدینگی مبدل می‌کند. دیگر اینکه انضباط بودجه‌ای شهر را افزایش می‌دهد. در سال‌های گذشته، اولویت به جای اتمام طرح‌های عمرانی تعریف طرح‌های موازی پروژه‌های گذشته بود، که این سبب افزایش حبس نقدینگی شهرداری در این پروژه‌ها می‌شد و در عمل نیز به دلیل قابلیت پایین نقد‌شوندگی آن‌ها و درگیر کردن شهرداری در امور تصدیگری، بی‌انضباطی بودجه را نیز افزایش می‌داد. از این رو، بودجه امسال به طور حتمی، انضباط بیشتری دارد.

علی نژاد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *