آخرین گام‌‌ها برای حل مشکل پدیده برداشته شده است

استاندار خراسان رضوی گفت: آخرین گام‌ها برای حل مشکل پدیده برداشته شده است و اکنون در تلاش هستیم تا با سرعت بخشیدن به مراحل بعدی تلاش‌های سنگین دو سال اخیر را به سرانجام برسانیم.

به گزارش صبح امروز علی رضا رشیدیان روز شنبه 5 مهرماه در جلسه شورای اداری استان، دربراه سهم بخش‌های مختلف از تسهیلات استان افزود:13.7 درصد حوزه کشاورزی، 26 درصد به صنعت و معدن، 9 درصد خدمات و مسکن، 37 درصد بازرگانی، 11 درصد قرض الحسنه، 6 دهم درصد صادرات و الباقی به سایر بخش‌ها پرداخت شده است.
وی به پرداخت 549 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در قالب بیش از 35 هزار فقره وام در استان اشاره کرد و افزود: 30 میلیارد تومان تسهیلات نیز به مشاغل خانگی و برای توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اعطا شده است.
استاندار خراسان رضوی همچنین از کسب رتبه نخست کشور در بین استان‌ها در خصوص جذب تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: این استان موفق به جذب 217 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه شد.
رشیدیان سهم جذب استان در تسهیلات طرح اشتغال فراگیر را 52 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با افزایش دو درصدی صدور مجوز برای طرح‌های صنعتی با سرمایه گذاری دو هزار و 359 میلیارد تومان، شاهد ایجاد 15 هزار اشتغال در استان خواهیم بود.
وی با بیان این که درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و آمریکا اتاق جنگ را در وزارت خزانه داری خود مستقر کرده؛ خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور دچار تکانه‌هایی شده؛ دولت با اتخاذ تدابیری به مقابله با این چالش بر آمده که نیارمند تقویت همکاری تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی و مدنی هستیم.
رئیس شورای اداری خراسان رضوی ضمن ترسیم آینده ای روشن برای کشور و استان، تاکید کرد: همانگونه که در جنگ هشت ساله با بذل جان خود از ملت، کشور و آرمان‌هایمان دفاع کردیم و پیروز شدیم بر مشکلات در این جمگ اقتصادی نیز فائق خواهیم آمد.
رشیدیان تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده؛ در تامین مایحتاج و کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی در استان نداریم و انتظار می‌رود مردم در این شرایط همراهی کرده و به اندازه رفع نیاز خود خرید و از انبار کردن اقلام عمومی جدا خوداری کنند تا التهاب بازار فروکش کند.
وی خاطر نشان کرد: پایش و نظارت در مسیر تامین تا توزیع کالا امری ضروری است که به جلوگیری از سودجوئی‌های احتمالی و احتکار، منجر خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی، ضرورت ورود اطلاعات کالا در سامانه جامع انبارها از سوی تمامی صاحبان کالاها ضروری دانست و گفت:60 درصد اطلاعات انبارهای استان در سامانه ثبت شده که با هدف شفاف سازی و جلوگیری از احتکار و اختفا، باید این میزان به 100 درصد ارتقا یابد.
رشیدیان افزود: هر کالای انبار شده ای مصداق احتکار نیست بلکه باید به منظور پیش نیامدن شائبه ای در این خصوص، زمان ورود کالا، مدت زمان رسوب و خروج آن مد نظر قرار گیرد که این مهم با به روز بودن اطلاعات در سامانه جامع انبارها قابل حل است.
وی به وجود 22 میلیارد دلار در بین مردم کشور اشاره کرد و از افرادی که مبادرت به ذخیره سازی ازر کرده اند خواست تا با به چرخه تولید و اقتصاد برگرداندن آن‌ها و استفاده از مشوق‌های پیش بینی شده در این حوزه، زمینه تداوم تولید، اشتغال و صادرات را بیش از گذشته فراهم کنند.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: رسانه‌ها و بخش‌های فرهنگی مردم را نسبت به خطرات خرید بی مورد ارز مطلع کنند تا آنها خود، با این بحران به صورت جدی مقابله کنند.
رشیدیان افزود: افزایش نرخ ارز در کشور موجب شد ظرفیت صادرات و گردشگری در استان تقویت شود و باید در این شرایط از این فرصت ایجاد شده به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.
وی اظهار داشت: با توجه به مزیت‌های صادراتی بوجود آمده، موفقیت‌های ماه‌های اخیر منافع خوبی برای تولید کنندگان و صادر کنندگان استان داشته است.
رئیس شورای اداری خراسان رضوی به اقدامات خوبی که برای تنظیم بازار استان انجام شده اشاره و عنوان کرد: علاوه بر استمرار روند ذخیره سازی کالاهای اساسی؛ توزیع مناسبی از طریق شرکت‌های تعاونی، فروشگاه‌های زنجیره ای و برگزاری هشت نمایشگاه عرضه مستقیم نیز صورت گرفت.
رشیدیان گفت: با توجه به روند افزایشی قیمت رب گوجه فرهنگی هم با همکاری اتحادیه مربوطه و با هدف کاهش قیمت، 240 تن رب با قیمت 9 هزار و 800 تومان در حال توزیع می‌باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مراکزخوابگاه‌های دانش آموزی، دانشجویی، پادگان‌ها و موسسات خیریه نیز از طریق ستاد تنظیم بازار مدیریت می‌شود.
وی اظهار داشت: برخی تبلیغات در رسانه‌های بیگانه وجود دارد که مردم را ترغیب به خرید بیشتر می‌کند که این اقدام مشکلات موجود را افزایش داده و لازم است اقدامات تبلیغی در این حوزه افزایش یابد.
رشیدیان به فعالیت برخی سودجویان در بازار اشاره کرد و گفت: در برابر اقدام این افراد همکاری دستگاه قضایی و نظارتی با اتحادیه و صنوف مختلف می‌تواند بهترین اقدام در جلوگیری از احتکار کالا و گران فروشی در بازار باشد و باید این همکاری مورد توجه مسئولان نظارتی استان قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی به 37 هزار بازرسی به منظور نظارت بر عملکرد بازار در استان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در زمینه توزیع گوشت گرم با 23 تن کشتار انجام شده که باید توزیع چند مرحله گوشت منجمد را نیز به آن اضافه کرد.
وی با بیان این که مردم و مسئولان برای حل مشکلات در کنار یکدیگر ایستاده اند و با توسعه همکاری‌ها بر مشکلات غلبه خواهند کرد، از فرمانداران و مدیران خواست ارتباط خود با مردم را گسترده تر کنند و حرف ان‌ها را با اقدام عملی پاسخ دهند.
رشیدیان با تقدیر از همراهی بخش حمل و نقل استان در جابه جایی کالا و ارائه خدمات، بر لزوم رفع مشکلات و نیازهای قانونی این قشر از قبیل: کمبود لاستیک، بالا بودن قیمت روغن و قطعات و لوازم یدکی؛ تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی در خصوص رفع مشکلات پیمانکاران استان با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز گفت: یکی از بسته‌های 12 گانه ای که برای مقابله با کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه اقتصادی پیش بینی شده؛ به موضوع پیمانکاران پرداخته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت در این شرایط به گونه‌ای ایثار است، عنوان کرد: در مرز بین اجرای صحیح و دقیق قوانین در شرایط تحریم‌ها و مشکلات همه روی مین هستند. ما باید این مین را به شکل مثبت آن تعریف کنیم و بپذیریم که امروز مدیران موفق قبول دارند که ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم.

روشنک افزود: ما در بخش خصصوص این را پذیرفتیم و مطمئن هستیم که از این شرایط جنگ اقتصادی با پیروزی عبور خواهیم کرد. مشکلات زیادی وجود دارد اما این مشکلات بازدارنده ما نیست. ما شرایط بدتر از این را نیز همچون شرایط جنگ پشت سرگذاشتیم که جنگ و کشور اداره شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی خبر داد:

رشد 35 درصدی صادرات

در ادامه این نشست رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: امسال با وجود تمام مشکلات، 35 درصد رشد صادرات از کالاهایی داشتیم که در آن یارانه وجود نداشت. با وجود اینکه صادرات بسیاری از کالاها ممنوع شد اما باز هم رشد صادرات داشتیم که این نشان‌دهنده تلاش بخش خصوصی و مدیران دولتی است.

محمد حسین روشنک ادامه داد: ما گشایش اعتبار، ثبت سفارش و حواله را برای واردات کالایی انجام دادیم اما هر روز یک خبر می‌رسد که بسیاری از آن‌ها جوسازی، فضاسازی و کم‌کاری است. مدیران بانک‌ها و بانک مرکزی در این شرایط کمک کنند تا از این وضعیت عبور کنیم و ما مطمئن هستیم که عبور خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه آمریکا از زمان خروج از برجام تمام تحریم‌های ممکن را علیه ایران اعمال کرده است، اظهار داشت: مردم ولایت مدار کشور با استعانت از اهل بیت (ع) توانسته اند بر این توطئه دشمن نیز پیروز شوند و دیگر نگران تحریم‌ها نباشند.
وی تصویرسازی نامناسب از نظام جمهوری اسلامی در میان مردم را یکی دیگر از اقدامات دشمن دانست و گفت: برخی از کارگزاران نظام نیز با عملکرد ضعیف، سوء تدبیر و همچنین تندروی‌ها، در این مسیر کمک حال دشمن هستند.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

تخریب دولت از تریبون‌ها

در ادامه این نشست، محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی، اجاتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت:: برخی مسئولان طی چهار و پنج سال گذشته با تریبونی که در اختیارشان بود مدام دست به تخریب دولت زدند و سعی کردند دولت را نزد مردم بی اعتماد کنند که این اقدام آنها زمینه ساز تلاش دشمن برای تصویر سازی نامناسب نظام جمهوری اسلامی برای مردم شد.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی

رشد 90درصدی حضور زائرین خراسانی در اربعین حسینی

در ادامه این نشست، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: آمار ثبت نام سال گذشته برای شرکت در مراسم اربعین 80 هزار نفر بود که امسال علی رغم تمامی توطئه‌ها و جنگ رسانه ای دشمن، این رقم به 150 هزار نفر یعنی رشد 90 درصدی ارتقا یافت.
وی گفت: خراسان رضوی با 70 موکب، 100 دستگاه اتوبوس شهرداری و 4500 خادم پذیرایی 80 هزار زائر را عهده دار شده است و دو هزار روحانی نیز به موضوعات فرهنگ زیارت، معنوی و فرهنگی می‌پردازند.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: 12 هزار و 500 نفر از اتباع خارجی مقیم این استان برای شرکت در راهیپمایی اربعین حسینی در کشور عراق ثبت نام کردند که برای 70 درصد آنان ویزا صادر شده است.
حسینی گفت: از 27 مهر ماه امسال تا امروز بیش از 10 هزار نفر از زائران کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون وارد کشور شده اند که طی چند روز آینده این تعداد به اوج خود می‌رسد.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: پارسال نیز بیش از 27 هزار نفر از اتباع کشور افغانستان به قصد زیارت و سفر به کربلا از طریق این معبر وارد کشور شدند.
وی با بیان این که این مراسم، مانور بزرگ سیاسی، امنیتی و اجتماعی است؛ اظهار امیدواری کرد: مسیر بازگشت زائران اربعین هم با همین کمیت و کیفت تداوم یابد. این همایش کارکردهای اجتماعی دارد و درس عشق و ایثار و محبت است؛ هیچ جایی به اندازه اربعین تولید فضیلت نمی کند و باید از این فرصت برای ترویج فضائل انسانی بهره ببریم .
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به ورود زائران در دهه آخر صفر به مشهد مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: تا کنون در سامانه هشت 110 هزار زائر پیاده ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره مشابه رشد خوبی دارد.
نوشین تمیمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *