حفظ ساکنان اولویت نوسازی بافت‌های فرسوده است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درنوسازی بافت‌های فرسوده اولویت اول حفظ ساکنان این محدوده است.

به گزارش صبح امروز، سید مسعود ریاضی افزود: حفظ ساکنان دراجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده از اولویت هایی است  که متأسفانه در سال‌های گذشته موردتوجه قرار نگرفته است و دیگر ساکنان قدیمی در بافت‌های فرسوده حضور ندارند.
وی با بیان اینکه بافت اجتماعی یک سرمایه است و نباید تغییر کند، بیان کرد: با این اقدام مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده به حداقل رسیده که شورای پنجم و مدیریت فعلی شهرداری مشهد با ایجاد دفاتر تسهیل گری به دنبال حفظ بافت اجتماعی و مشارکت شهروندان و همچنین تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده است.
ریاضی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات، تعارضات با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، ما معتقدیم اگر بنایی ثبت ملی شده و پتانسیل لازم را دارد نباید تخریب شود در غیر این صورت باید این سازمان ‌همکاری لازم را برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشد.
وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده مشکلات زیادی در حوزه ایمنی و زلزله دارند، گفت: ما امروز در مشهد تعداد انگشت شماری بنا قبل از قرن یازدهم همچون مسجد گوهرشاد داریم و دلیل آن‌هم این است که در نیمه این قرن شاهد یک زلزله بزرگ در مشهد بودیم که اکثر ساختمان‌ها تخریب شد پس با این احوال باید برای ایمنی شهر هم که شده در نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع انجام شود.

image_print
801 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *