ایجاد ۶۸ هزار شغل جدید از ابتدای امسال

علی رضا رشیدیان با بیان اینکه سهم اولیه استان از تسهیلات اشتغال روستایی 610 میلیارد تومان است، افزود: رقم مصوب و پرداخت شده از سوی بانک‌ها به این طرح‌ها تا کنون بیش از یک سوم این تسهیلات است که به 2 هزار و 800 طرح اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: این تسهیلات ظرفیت خوبی برای توسعه و اشتغال روستایی ایجاد کرده است و امید است روند پرداخت این تسهیلات با ارتقا طرح‌های ارائه شده و اقتصادی بودن آنها سرعت بیشتری یابد.
وی تصریح کرد: در این میان ضرورت جدی ، ارائه طرح‌های اقتصادی به تناسب شرایط هر منطقه و ظرفیت‌های آن بویژه در حوزه تکمیل چرخه و فرآیند تولیدات این روستاها می‌باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در این پرداختی‌ها روند افزایش سهم تسهیلاتی بخش کشاورزی از شرایط خوبی برخوردار بوده و امید است این روند ارتقا و تداوم یابد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال فراگیر هم تا کنون 63 میلیارد تومان از این محل برای 64 طرح اقتصادی پرداخت شده است ، اظهار کرد: این روند خیلی مطلوب نیست باید موانع و مسائل این مسیر مرتفع شده و کار از شرایط مناسبی برخوردار شود.
وی با اشاره به موضوع کمک‌های فنی و اعتباری گفت: باید این کمک‌ها سریعتر عملیاتی شود تا ظفیت جدب تسهیلات اشتغال فراگیر هم فراهم تر شده و فعالان اقتصادی بتوانند از تسهیلات ارزان تر با شرایط بهتری بهره مند گردند.
رشیدیان با بیان اینکه تا کنون در حوزه اشتغال علی رغم همه مباحث و تکانه‌های اقتصادی و مشکلات ایجاد شده بر اساس گزارش شورای اشتغال شرایط استان وضعیت نسبتا خوبی دارد و از ابتدای سال تا کنون 68 هزار اشتغال در سامانه ثبت شده که خود بیانگر ظرفیت خوب استان در بخش‌های مختلف برای توسعه تولید و ایجاد اشتغال می‌باشد.
وی در ادامه حجم صادرات امسال استان تا کنون را یک میلیارد و 116 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال قبل در همین زمان رشد 33 درصدی دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه واردات استان هم با وجود همه مباحث و القائات رشد دارد، عنوان کرد: در این مدت 144 هزار تن کالا به ارزش 176 میلیون دلاربه استان وارد شده که رشد هفت درصدی دارد.
وی اظهار کرد : امید است با همت همه بخش‌ها و دستگاه‌ها بویژه بخش خصوصی و همت مردم این روند در استان ادامه یابد و به اهداف برنامه ریزی شده سال دوم برنامه ششم دست یابیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *